A Lockheed Martin és a Patria gondozásában készülő Havoc csapatszállító sikeresen teljesített egy teljes terheléses vízi tesztet az Amerikai Tengerészgyalogság Marine Personnel Carrier programjában.
Az MPC-program során alapvető követelmény, hogy a pályázó jármű kétéltű legyen, ezzel kapcsolatban zajlottak a jelenlegi próbák. Konyhanyelven fogalmazva a Havoc-ot telepakolták bőrnyakúakkal (vagy azok imitálására szolgáló tárgyakkal), kizavarták a vízre és megnézték, vajon valahol beázik-e. Elsőre ez így egy elég egyszerű, talán még értelmetlen dolognak is hangozhat, azonban nem árt, ha egy csapatszállító egy öbölben hánykolódva, esetleg még ellenséges tűz közepette is képes különösebb gond nélkül kivergődni a partra és kirakni a már addigra minden bizonnyal tűkön ülő rakományt.
Tehát a USMC MPC-programja halad, amely a három évtizede szolgálatban levő és több konfliktust is megért LAV-25-ösöket hivatott leváltani. Jelenleg három pályázó van versenyben még a Havocon kívül: az Iveco-BAE System kooperációjában készülő SUPERAV, a SAIC és a szingapúri ST Engineering a Terrex-szel, valamint a General Dynamics egy egyelőre ismeretlen járművel. A nyertes közel 600 APC-re szóló szerződést tudhat majd magáénak.
Maga a Havoc egyébként annyira nem új fejlesztés, lévén a Lockheed Martin a Patria-val állt össze, így lényegében egy Patria AMV-ről beszélünk. Amennyire tudni lehet az amerikai partner a belső tartalomért felelős leginkább, illetve a majdani gyártásért és támogatásért, persze magát a „vasat” is keményen átdolgozták a USMC igényei szerint.
gcv-is-worst-choice-to-replace-bradley
http://www.dodbuzz.com/2013/04/03/report-gcv-is-worst-choice-to-replace-bradley/
Striker 2?…