Március 15-én, pénteken sikeresen végrehajtotta első repülését a lengyel szakemberek által korszerűsített első MiG-29-es. 2014-ig további 15 példány követi majd.
A magyar nemzeti ünnepen a lengyeleknek is volt némi okok az örömre, ugyanis Bydgoszcz-ból sikeres szűzrepülést hajtott végre a Lengyel Légierő frissen modernizált MiG-29-ese. Az „56”-os oldalszámú példány ráadásul különleges festést is kapott, a függőleges vezérsíkokra festett portrékkal az angliai csatára emlékeznek.
A WZL 2 (Wojskowe Zaklady Lotnicze 2) repülőgép-javító üzem még 2011-ben kapott megrendelést 16 db MiG-29 Fulcrum modernizációjára, melyben a MiG iroda munkatársai is besegítenek. A gépek berepülésére három tesztpilótát jelöltek ki, akik a Minsk és Malbork támaszpontokról érkeztek a programban történő részvételre.
A 44,5 millió dolláros szerződés értelmében a WZL 2 13 egy-, illetve 3 db kétüléses Fulcrum korszerűsítését fogja elvégezni, melynek keretében modernebb avionikával látja el a szovjet technikát. A munkálatok során a lengyel szakemberek a mechanikus giroszkópot lézergiroszkópra cserélik, új fedélzeti számítógépek, SAASM GPS-vevő és új adatbuszok kerülnek beépítésre. Utóbbiak miatt egyszerűbbé válik a későbbi továbbfejlesztés is.
A tervek szerint 2014 végéig várhatóan mind a 16 MiG-29-es átesik a modernizáción, melynek köszönhetően még sokáig kielégítik a lengyel igényeket, így 2028-2030-ig szolgálatban maradhatnak.
Mi meg bontottunk. Logikus.
Nem mondom nincs bajom a Gripenekkel, amire kell arra jó. De azért impozánsabb jószág egy ilyen bolsoj zümi. ..és valószínűleg a polákok olcsóbban kihozták ezt, mint mi a vásárlást.
Azért megnyugtató, hogy vannak még helyek a földön, amik logikával működnek. Mi meg irigykedünk.
Egész jól néznek ki……
Nagyon jól néz ki… ;) Nagyon remélem, hogy elhozzák Kecskemétre!!! Örök kedvenc marad a többiek mellett!!! :DD
Hát mig-29 eseket drága volt üzembe tartani. 300.000 dollár volt 1 db hajtómű és ügye 2 db kell belőle és alacsony üzemidejük van. Plusz kormolnak és könnyen észlelhető vizuálisan is. Logika nálunk van. Teljesen helyes döntés volt.
De Én is imádtam a nagy vast :) Like
Jah tiszta marhák ezek a lengyelek, minek üzemeltetik, meg nagy javítják tovább, vennének rólunk példát, tárolnák a szabad ég alatt, meg vonnák ki úgy ezt az ócskavasat, hogy az üzemidejük nagy részét benne hagyják.
az orosz cuccokat lecserélni másra stratégiailag helyes döntés még akkor is, ha feleannyiba kerül és kétszer olyan jó.
Érdekesség az irániak megoldották a füstölést simán, és lehet hogy saját erőből.
Amennyit a magyar pilóták repültek szerintem maradhatott volna még szolgálatban. A tárolás az tényleg gyalázatos, hagyni a több milliárdos állami vagyont szétrohadni, vagyoni kár okozásáért valakit/valakiket elő lehetne venni.
Molni…..
Te aztán nem értesz ehhez…… :) :)
1. Mögötte repül Ali egy hőálló, teflon bevonatú, lopakodó repülő szőnyegen és seprűjével oszlatja a füstöt.
2. Láthatatlan (lopakodó) üzemanyaggal megy.
3. Azért nem füstöl, mert Photoshoppal rakták fel az égre….
:) :) :)
Ez egy jó gép és a Luftwaffe még a sajátjait(már NATO-kompatibilis) is felajánlotta anno.
Gondolom ezekben már új radar van, kommunikációs rendszer stb. Tökéletes, ezzel a típussal is #1. lett volna a Magyar Légierő a környéken amúgy.
Doca: a német gépek sehol nem voltak az Szmt-hez képest.
A költségekről meg sok infó nem lehet sztem senkinek, de ha igen akkor írja meg valaki pl. hogy a Légijárműjavító által házon belül kidolgozott részben állapot szerinti üzemeltetés mennyi megtakarítást hozott.
A lengyelek fényévekkel járnak előttünk gondolkodásmódban. Tudják mire kell nekik a 29-es, és tudják hogy ahhoz tökéletes. Nekik ott van a tudás, hiszen üzemelik a 16-osokat is. Ha azt mondják megéri, akkor az úgy van.
Molni amire most használjuk a gripent arra teljesen jók lettek volna….Milyen fegyverrel? Nekünk (Mo)teljesen mindegy, hogy milyen fegyver van integrálva egy géphez, ha nem vesszük meg…
Az, hogy kormol-e egy típus hműve a M légierőben annak sincs semmi jelentősége, hisz soha-soha nem lesz valós körülmények közt bevetve.
Egyetlen dolognak látom értelmét boncolgatni, mégpedig, hogy mennyibe kerül a gripen program és vajon kb mennyibe került volna ue a 29-esekkel. Vagy fordítva, ha uannyi pénzt ill „törődést” (alkatrész, fedett állóhely stb) megkapott volna a 29-es , most vajon hol tartanánk…
Természetesen semmilyen téren nem hasonlítanám össze a nyugati gépekkel, de óriási pazarlás volt kidobni/szétrepülni/hagyni szétrohadni a gépeket… Hisz itt az élő példa:).
És most megint kísértetiesen hasonló történéseknek lehetünk szemtanúi………..
Jah és k..va magas hegyeket tud ám átrepülni…biztos azért nem vonták még ki;).