Bár az F-X2 tenderen még mindig kotlanak, más területen sikerült döntésre jutni, ez pedig a légiutántöltő repülőgépek cseréje. A Brazil Légierő vezetőségének tájékoztatása szerint az IAI nyerte a közbeszerzést.
Az IAI (Israel Aerospace Industries) nyerte a 2. Századnál szolgálatot teljesítő, Boeing 707-320C-kből kialakított KC-137-esek leváltására kiírt KC-X2 tendert, melyet még 2008-ban kezdtek el szervezni, de csak tavaly indítottak útjára. A döntés értelmében 2 darab KC-767-essé átalakított Boeing 767-300ER kerül a Brazil Légierő flottájába. (Nem is kell több, hiszen a KC-390-esek is alkalmasak lesznek légiutántöltésre.)
Az új tankerek többfeladatú légijárműként kerülnek beszerzése, a tankerfeladatokon kívül alkalmasak lesznek teher és személyszállításra is, hovatovább a magas rangú személyek számára VIP-gépként is funkcionál majd az új típus, ám a gyors átalakítás a moduláris rendszernek köszönhetően hamar megoldható lesz.
A braziloknak ajánlott KC-767-es azonos koncepcióra épül, mint a kolumbiaiaknak is leszállított példány, a két szárny alatti konténer mellett a törzs alsó részébe is integráltak egy hajlékonycsöves rendszert, mivel a légierő repülőeszközei csak ezzel tankolhatóak a levegőben.
Az izraeli ajánlat győzelme (a Boeing KC-767 és az Airbus A330MRTT ellenében) várható volt, mivel a hírek szerin a légitársaságok által már kivont, ám még jelentős üzemidő-tartalékkal rendelkező Boeing 767-esekhez kínált átalakító csomag a használt gépek vásárlásával együtt is csak 60-80 millió dollárba kerülne, míg az új gyártású példányok beszerzése meghaladhatta volna a félmilliárd dollárt is.
De itthon két „sima kombi” 737-re nem fussa…
Ajhh…