Érdekes fotót hozott nyilvánosságra egy brazil kutatóintézet, melyen egy némileg módosított AMX szélcsatorna-makettje látható.
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, hogy Brazília modernizálja az AMX típusú csapásmérő repülőgépeit, melyeket A-1M néven állít újra szolgálatba. Az első gép már végre is hajtotta szűzfelszállását, hamarosan a gépek leszállítása is megkezdődhet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne fejleszthetnék még tovább a gépeket, melynek jelét is adták a közelmúltban.
Az IAE (Instituto de Aeronáutica e Espaço) kutatóintézet által közzétett képeken egy fix kacsaszárnyakkal ellátott AMX látható. A szívócsatornák felső éléhez applikált aerodinamikai elemeknek köszönhetően javulnak a típus repülési jellemzői, főként nagyobb állásszögnél.
Azt nem tudni, hogy a kísérlet pontosan milyen célokat szolgál, csak a mérnököket és a fejlesztési kapacitást „tartják formában”, vagy valóban szándékukban áll javítani a 30 éves konstrukció repülési jellemzőin.
További képek:
Biztos van más példa is, de nekem speciel a SZU-27 evolúciója a példa arra, hogy egy adott konstrukcióból hányszor és hányféleképpen lehet javított változatot kihozni. A világ persze szereti a „gyökeresen új”, „alapvetően más” , „új alapra helyezett” „minden eddiginél innovatívabb” megközelítést sugalló mondatokat, pedig a valóságban a bevált konstrukciók finomítása, újratervezése nem hatás nélküli móka…
…bocs, kedvencemet, a MIG-21-et nem említettem az előbb, pedig igencsak tuningolható gépnek bizonyult.