|

Új kísérleti programot jelentett be a DARPA

A DARPA egy új kísérleti programot indít, egy olyan repülőeszköz fejlesztésére, mely a lehető legjobb mértékben ötvözi a függőleges fel- és leszállási jellemzőket a hagyományos repülési profillal.

A DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency – Fejlett Védelmi Kutatási Projektek Ügynöksége) már ki is szabta a teljesítendő pontokat, az új repülőeszköznek képesnek kell lennie 300 csomónál (555km/h) nagyobb sebességre (azaz gyorsabb legyen, mint a helikopterek), és nagyobb hatásfokkal lebegjen, mint a mostani forgószárnyasok.

Fotó: Lockheed Martin

Fotó: Lockheed Martin ,

„Forradalmi és radikális megoldásokat várunk” – mondta el Ashish Bagai, a program menedzsere. „Olyan fejlett technológiákat, melyek számos szegmensben felhasználhatóak, természetesen főként a védelmi szektorban.”

Azt direkt nem kötötték ki, hogy ember vezette vagy pilóta nélküli típus legyen, hisz ezzel sem akarják akadályozni a mérnökök gondolkodását, a nagyobb szabadság forradalmibb konstrukciókat eredményezhet.

American Dynamics AD-150

A háromlépcsős projektre 150 millió dollárt különítettek el. Az első szakaszban a technológiák rostázása zajlik majd, a második fokozatban a repülőképes prototípusok legyártása történik, míg a végső stádium a repülési teszteké. A DARPA kikötötte, csakis egy vállalat jut majd el a harmadik fokozatig, az első felszállásra a projekt kezdetétől számítva maximum 3 és fél évnek szabad eltelnie.

A lehetséges indulókról nem esett szó, ám az AUVSI 2010 kiállítás érdekességeiről írt beszámolónkból lehet szemezgetni.

9 hozzászólás “Új kísérleti programot jelentett be a DARPA”

  1. Ha pár tucatszor körbe tekerünk rézhuzalpárt, bedugjuk a konnektorba, akkor lebegni fog. Sajnos felmelegszik, és ezáltal elveszti lebegőképességét, és nincs konnektor a levegőben…

    De hát azt ne várják tőlem, hogy mindent megoldjak helyettük :)

  2. „Fotó: Lockheed Martin” – :))) és hol fotózták?

    Amúgy szólok, hogy már létezik a cucc, V-22 Osprey a neve, van belőle néhány változat uh. válogatni is lehet. Akkor mos megkapom a 150 millió zöldhasút?

  3. Valószínüleg tisztában vannak vele, hogy milyen gépeket fejlesztettek ki és rendszeresítenek dollár tízmilliárdokért.:) Az Osprey elsősorban csapat és teherszállító, a képekalapján az új madár inkább harci gép lesz, talán részbenaz Apache utódját keresgetik már, legalábbis szerintem erre utalhat, hogy minden korábbinál stabilabban kell lebegnie, amitüzelésnél a legfontosabb talán.

  4. pedig nem tűnik hülyeségnek. Osprey készvan, nem kell 10+évet fejleszteni. Elbír egy 9tonnat, páncélozzák a fontos részeket,rakjanak rá egy gépágyút, aljára/végére egy lyukat, bele meg amit ki akarnak dobálni.

  5. Szerintem nagyon nem értettétek a lényeget. A cél „forradalmi és radikális megoldások” keresése. Ahogy ezt más területen (UAV-k, vadászbombázók) is teszik, először a mérnökök és az ipar által létrehozható új megoldásokat keresik, majd azt összehozzák az USAF/ARMY/NAVY igényeivel. És évtizedek után lesz csak tökélyre fejlesztve és hadrendbe állítva.