|

Mégis összeházasítják a Kaverit a Tejassal?

A Kaverit fejlesztgető Gázturbina Kutató Intézmény (GTRE) célul tűzte ki, hogy az elkövetkező kilenc hónapban a szóban forgó hajtóművet egy HAL Tejasba integrálják.

A kiszemelt Tejas az indiai gépet tervező Repüléstechnikai Fejlesztő Ügynökség (ADA) állományából fog kikerülni és amennyiben sikerül probléma nélkül beépíteni a Kaverit, akkor a GTRE reményei szerint még 2013 vége előtt megtörténhet az áttörés, és végre indiai hajtóművel repülhet a Tejas.

A franciák ennél többet már nem nagyon tehetnek a Kaveriért | Forrás: bower99.blogspot.com ,

A Kaverinek talán ez lehet az utolsó esélye, hogy érdemben bizonyítani tudja használhatóságát, hiszen a fejlesztők már több, mint 20 éve próbálnak áttörést elérni a programban, azonban eddig ez leginkább a költségeknél sikerült, sajnos negatív értelemben, ugyanis a program mostanra már közel tízszeresébe került Indiának az eredetileg számított árcédulához képest.

Mint ismeretes, anno a Kaveri és a Tejas projektek kéz-a-kézben jártak, hiszen az alapkoncepció szerint már eredetileg is a Kaverinek kellett volna meghajtani az indiai légierő új üdvöskéjét, azonban a sorozatos problémák miatt 2008-ban a hajtóműprogramot kvázi lecsatolták a Tejas-ról.

7 hozzászólás “Mégis összeházasítják a Kaverit a Tejassal?”

  1. háát lassan már a Tejasnak is csak az lesz a hozadéka, hogy tapasztalatokat szereznek vele és ezzel megteremtik egy potensebb fejlesztés alapjait. Legalábbis én azt gondolom hogy már most sem tekinthető igazán potens típusnak az erős 4. generációs felhozatalban és még hadrendbe sem állt.

  2. Az a tapasztalat már most leszűrhető, hogy hiába a pénz és az idő az életben nem fognak tudni kifejleszteni ÖNÁLLÓAN egy potens gépet sem!
    A radar nem saját, a hajtómű nem saját. Lényegében egyszerűbb lett volna , ha megveszik egy gép licensz jogait esetleg továbbfejlesztésének jogait.