Bemutatkozott a török harckocsi, az Altay

Nincs mentségünk rá, de az a helyzet, hogy valahogy elsiklottunk azon tény felett, hogy a részben a dél-koreai K2 Black Panther harckocsira alapozó, de attól különböző járművet előállító Otokar november 15-én publikusan is bemutatta az általuk fejlesztett Altay harckocsi első prototípusát. Pontosabban az első két prototípusát, de mielőtt a lecsóba csapnánk, videózzunk egy kicsit!

A török haderő hivatalos youtube csatornáján november 16-án közzétett, full HD felbontásban is elérhető promóciós videó az Altay harckocsiról.

A fenti videóban látható, jelenleg elvileg cirka 55 tonnás harckocsi története 2005-ig nyúlik vissza – ekkor kezdtek el a törökök érdemben foglalkozni egy hazai harckocsi fejlesztés megvalósíthatóságával. 2007 folyamán már a főválllakozó szerepkörére kiválasztott Otokarral megkötendő szerződés előkészítése zajlott, mely végül 2008 nyarán realizálódott. 2009 januárjára befejeződött a fő elemek jövőbeni beszállítóival való egyeztetések, megkezdődhetett az érdemi munka a tervezőrészlegnél. 2011 májusára a tervezési szakasz oroszlánrészének a végére értek a törökök, ám persze a részletekkel kapcsolatos tervezői munkáék tovább folytatódtak. Menetközben zajlott az Otokar tesztpályájának kivitelezése is, mely 2012 kora tavaszára készült el. Igaz Altay-t idén őszig nem látott, lévén az Otokar októberben gyártotta le az első prototípust – melybe mostanáig mintegy 2 000 kilométert pakoltak.

Az Altay harckocsi első két prototípusa a november 15-i bemutatón. Megfigyelhető, hogy az említett K2-vel ellentétben nem 6, hanem 7 futógörgővel rendelkezik az Altay ,

Az első 2 Altay prototípus az Otokar tesztpályájának egyik burkolt szakaszán ,

Az Otokar által közreadott sajtóanyagban olvashatóak szerint az első prototípus a mobilitással kapcsolatos teszteket szolgálja, míg a második géppel már lőteszteket végeznek majd – egyes információk szerint az első prototípusban még nem is került funkcionáló löveg.

De ha már a belső értékek szóba kerültek, akkor röviden térjünk ki arra, hogy ezen a fronton mit lehet tudni a török függetlenségi háborúban nevet szerzett Fahrettin Altay tábornokról elnevezett harckocsiról.

Nos, kezdésnek érdemes megemlíteni, hogy az Altay leendő harci képességeiért az Otokar elsődleges partnerei, az elektronikai és szenzorcsomagért felelős Aselsan és a löveget szállító MKEK. Túl nagy meglepetést talán nem fog okozni, hogy utóbbi egy Rheinmetall licence alapján készülő 120 mm-es simacsövű ágyút fog szállítani. Ennek az Altay harckocsihoz adaptálásában a török mérnökök technikai partnere elvileg a dél-koreai Hyundai Rotem.

A szenzorcsomagjának köszönhetően ún. hunter-killer képességgel is rendelkező Altay sorozatgyártása a tervek szerint 2015-ben indulhat el – ekkor még egy licence alapján gyártott 1 500 lóerős MTU erőforrás segedelmével hagyják majd el a gyárcsarnokot, ám a törökök terve az, hogy az utolsó két széria már hazai fejlesztésű, 1 800 lóerős erőforrásokkal repeszt majd.

Az Altay programhoz szorosan kötődően, AKKOR megnevezés alatt aktív védelmi rendszer fejlesztésébe is belevágtak.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Szaúdi pénzen fejlesztik a koreai 6. generációs vadászt?

Szaúdi pénzen fejlesztik a koreai 6. generációs vadászt?

Még az idén megkezdődik a KF-21 sorozatgyártása

Még az idén megkezdődik a KF-21 sorozatgyártása

Dél-Korea újabb adag F-35-öst rendelt, de más is van a puttonyban

Dél-Korea újabb adag F-35-öst rendelt, de más is van a puttonyban

A C-390 nyert Dél-Koreában is

A C-390 nyert Dél-Koreában is