Október 31-én, helyi idő szerint 10:32-kor levegőbe emelkedett a Kínai Népköztársaság második, hazai fejlesztésű, (minden bizonnyal) alacsony észlelhetőségű, 5. generációsnak mondott vadászbombázó-prototípusa, a Shenyang Aircraft Corporation (SAC) által kifejlesztett és legyártott J-31(/J-19/J-21/F-60). A többféle elnevezés oka, hogy hivatalos információ még nem látott napvilágot, így a nyugati sajtóban az utóbbi jelzésekkel illetve lehet találkozni az új kínai típussal, mely elméletileg a J-20 olcsóbb, kisebb alternatívája lesz, Peking pedig az exportpiacra is szeretne betörni vele. Mi nevezzük csak J-31-nek, ameddig nem lesz hivatalos álláspont – a kínai források (és egyre több nem kínai is) ugyanis csak ezen a néven emlegetik.
Az első repülésre Pekingben került sor, ugyanott, ahol annak idején a J-20 is először levegőbe emelkedett. A pilóta Li Guoen volt, ugyanaz, aki a J-15 és J-16 típusok berepülőpilótájaként volt eddig ismert, a kísérő feladatokat pedig két J-11BS végezte. Az új repülőgép egyébként mindössze 10 percet töltött a levegőben, hiszen néhány áthúzás és egy iskolakör után Guoen 10:43-kor sikeresen landolt vele.
A jelek egyébként arra engednek következtetni, hogy a J-31 kifejlesztése mindössze 19 hónapot vett igénybe, ami hihetetlennek hangzik, bár több kínai illetőségű forrás is mereven állítja. Szerintük ennek oka a J-20 megjelenése volt, a SAC vezetősége minél hamarabb be akarta hozni a lemaradást a konkurenciától.
Néhány fotó az eseményről: