|

Jövőre újra lesz repülőnap Kecskeméten

Újra megrendezik a Kecskeméti Nemzetközi Repülőnapot jövő nyáron; a rendezvényre – mely augusztusban lesz – 22 országot hívtak meg.

Borbíró Zoltán, a védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár egy háttérbeszélgetésen elmondta, az idei kihagyás után jövőre augusztusban rendezik meg a repülőnapot, amelyre 22 országot hívtak meg.

A meghívottak közül mások mellett eddig Oroszország, Németország és Olaszország jelzett vissza, hogy jelen lesznek az eseményen.

Oroszország jelezte azt is, hogy a Szu-27-es vadászgépeivel is tartanak majd bemutatót a kecskeméti bázison.

Az Orosz Lovagok egyik Szuhoj Szu-27-ese| Fotó: Dmitry A. Mottl ,

A csütörtöki háttérbeszélgetésen jelen volt Siklósi Péter védelempolitikáért és védelmi tervezésért felelős helyettes államtitkár is, aki beszámolt arról, hogy a NATO illetékesei nemrégiben felmérték a magyar különleges műveleti erőket.

A nem hivatalos visszajelzések szerint a magyar különleges műveleti katonák kiváló minősítést kaphatnak, vagyis rendelkezhetnek majd az úgynevezett „combat ready” (harcra kész) minősítéssel.

A helyettes államtitkár emlékeztetett: a különleges műveleti csoport – amely Afganisztánban teljesít szolgálatot – létszáma még az év végéig megduplázódik és a nevük is módosul különleges műveleti kontingensre.

Forrás: hirado.hu

29 hozzászólás “Jövőre újra lesz repülőnap Kecskeméten”

  1. Na ez jó hír, HA megvalósul! Már elkezdet spórolni a dologra…Vali tud mondani 5 számot 1-90-ig? Ami be is jön, de 1-45-ig is jó csak hasonló paraméterekkel.
    Johnibyg!
    Két éve láttam egy fickót, aki egy kisebb „aknavető” obival űzte az ipart…Tuti, hogy egy cserélhetős objektíves gép az alap, ha légi fotót vagy dinamikust akarsz készíteni. A statikus gépekről a kompakt technikával is szép képeket lehet készíteni…
    Egy Super Hornet demonak nagyon örülnék, de majd megláttjuk ki igazol vissza. Ha déli szomszédaink tudta B-52-est szerványolni, nekünk össze jöhetne egy Bone áthúzás. Szép is lenne!

  2. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy jövőre Kecskeméten arányaiban több lesz a forgószárnyas technika, mint az eddigi repülőnapokon. :)
    Ha a szervezők tudják hozni a 2010-es színvonalat minden téren, már az nagyszerű lenne, persze néhány dologban még lehet fejlődni. Az oroszokról szerintem nem érdemes még beszélni, velük én személy szerint úgy vagyok, hogy akkor hiszem el, hogy jönnek, ha már ott lesznek.
    Kérdés, hogy láthatunk-e még repülni Mi-24-est, illetve mennyi Mi-8/17 lesz még repülőképes állapotban. Remélem legalább egy C-17-est sikerül a HAW-flottából arra a két napra, esetleg csak az egyikre áttelepíteni Kecskemétre.
    Továbbá bízom benne, hogy Lengyelország lesz olyan kedves, és küld Szu-22-est és MiG-29-est (esetleg még M-28-ast). Ezek a típusok kedvesek a szívünknek, nagy öröm lenne mindenki számára itthon is látni őket repülni, nem csak külföldi eseményeken.
    A lényeg, hogy elindult a folyamat – reméljük, hamarosan konkrétumokkal is szolgálnak majd.

  3. Látom mindenkin úrrá lett a hurráoptimizmus. Mindenkit óvok ettől. Maradjatok a realitás talaján, így kisebbet fogtok csalódni. Illetve nagyobb lesz az öröm, ha valami ritkaság mégis eljön.

    Öt dologtól függ hogy kik jönnek el a repülőnapra:
    – a századok, légierők közötti kapcsolat
    – történelmi hagyományok
    – szervezők kapcsolatai
    – ki engedheti ezt meg magának a nagy gazdasági válság ellenére
    – futó/ esetleg kiírásra kerülő beszerzések

    Nem járunk nagy gyakorlatokra,nem járunk repülőnapokra. Ahová 2012-ben, 2013-ban küldtünk/küldünk gépet, azok viszonozni fogják.

    Jó történelmi kapcsolat a németekkel, olaszokkal van, ők jönnek is mindig. Ha a Szövetségesek oldalán álltuk volna a 2. vh-ban, akkor mások jönnének. És valami érthetetlen módon a törökök szeretnek még minket. (Ha szerencsénk lesz a Török Csillagok mellé elhozzák a Solo Turk F-16 demót is.)

    Állítólag a régi szervezőgárda 2010-ben, 20 évnyi kemény munka után a csúcsot elérve, elköszönt.

    Pl. a spanyolok gazdasági helyzete ismert.

    Helikopteresek remélhetőleg nyomulni fognak. És persze a szokásos C-27, C-295 páros. Viszont C-295-tel bemutatót tartani csak a spanyolok szoktak (vagy a gyári pilóták a spanyol géppel?), így valószínűleg cseh C-295 jön statikusra.

    C-130-asnál nagyobb gépet a statikus soron nem lehet kiállítani. Nem elég a hely. Emlékeztek még az eldugott E-3 Sentry-re, C-17-re? Ha sok lesz a kötelék, ezeknek hátul sem lesz elég hely a nagy betonon.

    A RIAT-ot leszámítva minden repülőnapon a gépek többségét a saját és a környező országok gépei adják. Az amerikaiaktól statik F-16, F-15, C-130 várható. A válság miatt idén csak F-22 és Thunderbirds demót repültek, Kecskeméten egyikre sincs esély. Super Hornet, Blue Angels-t is felejtsétek el. Az európai A-10-es egység 2013 májusában megszűnik az ázsiai átcsoportosítás miatt.

    Az oroszok 2012-ben azt ígérték hogy mennek az angolokhoz és a csehekhez. Végül nem mentek el Farnborough-ba, ahogy a csehekhez sem. Helyette voltak a szlovákoknál és a szerbeknél, ahogy az üzleti érdek megkívánta.

    Az államtitkár csak a lényegről felejtkezett meg: 2013-ban 75 éves lesz a Magyar Légerő és 165 éves a Magyar Honvédség. És ezt kellene ünnepelni a repülőnappal. Ahogy más országokban is szokás…

    Itt van néhány kép a 100 éves fennállását repülőnappal ünneplő Orosz- és Szerb Légierőről:

    http://forum.htka.hu/index.php/topic,490.msg41428.html#msg41428

    http://forum.htka.hu/index.php/topic,490.60.html

  4. …..A HTKA-sátorban lesz jövőre árverés a statikus soron lévő gépekről le- és kiszerelt tartozékok és emléktárgyak tekintetében. A MH-nek szüksége volna Litening konténerre, AMRAAM rakétára, gépágyú-lőszerre, sisakcélzóra, AESA-radarra…. Hozzatok elektromos csavarhúzót is……
    Komplett félszárnyat és hajtóművet nem vesznek át…