Korunk egyik legfejlettebb terepkövető és tereptárgy-elkerülő rendszerét kaphatják meg világszerte a Lockheed Martin C-130J, Alenia C-27J és EADS CASA C-295 teherszállító repülőgépek, amennyiben megrendelőik és üzemeltetőik igénylik ezt. Az izraeli Elbit Systems, együttműködésben az amerikai Northrop Grumman vállalattal, létrehozott egy új TF/TA (Terrain Following and Terrain Avoidance) rendszert, melynek integrálása után a teherszállítók biztonságosan repülhetnek egészen kis magasságban, mégpedig nappal és éjszaka, minden időjárási körülmények között. A két cég új portékáját a Hercules Üzemeltetők Tanácsának idén októberben (22-től 25-ig), Atlantában megrendezendő kiállításán mutatja be először a nagyközönségnek.
Az új TF/TA rendszer fő komponensei az Elbit által fejlesztett szemmagasságú kijelző (HUD), digitális domborzati adatbázis és a Northrop Grumman AN/APN-241 terepkövető – és időjárásradar – utóbbi a C-130J-k standard fedélzeti radarja. A repülőgép fedélzeti számítógépébe előre feltöltött térképek és domborzati adatok kiegészülnek a lokátor adataival, amiket a pilóták kivetíthetnek szemmagasságú kijelzőikre, vagy a műszerfalon található nagyméretű, színes displayekre. Utóbbiakat szintén az izraeliek biztosítják, elhelyezésük pedig úgy lett megoldva, hogy a lehető legjobban megkönnyítse a hajózók dolgát. A teljes rendszert először 2013 első negyedévében integrálhatják egy C-130J-re, de már most várják a megrendeléseket. Az Elbit piaci felmérése szerint nemzetközi szinten komoly érdeklődés várható az új TF/TA-ra, ami új lehetőségekhez juttatja a teherszállítók üzemeltetőit.
Mint említésre került, a Northrop Grumman és az Elbit Systems más típusokra is kész integrálni a rendszert, a Hercules esetében a fenti lista kiegészül a korábbi verziókkal, amik szintén megkaphatják a terepkövető és tereptárgy-elkerülő hardvert és szoftvereket.
A felső képen a jobb és bal oldal tiszta steam-punk.