Az Alenia Aermacchi közölte, hogy Torino melletti gyára elkészült a Tranche 3A szériába tartozó Eurofighter Typhoon-részegységek általa gyártott darabjainak (törzs-hátsórész és a bal szárny) első példányaival. Sőt, ezeket már le is szállította a BAE Systems végszerelő üzemébe, mely az Egyesült Királyságbéli Lancashire-ben, Wartonban található. A brit illetőségű vállalat egyébként már augusztus végén elkészült az első törzsszekcióval, amihez most hozzáillesztik az olaszoktól kapott darabokat, és hamarosan a többi beszállító is elkészül a többi részegységgel.
Az első Tranche 3A-t egyébként a Brit Királyi Légierő kapja majd, szériaszáma BS116 lesz. A BAE Systems két üzemben folytatja a típus darabjainak gyártását az Egyesült Királyságban: a wartoni telephely mellett Samlesburyben is. Előbbi a több helyről érkező blokkok összeszerelését végzi, utóbbi pedig a már említett első törzsszekciót termeli. A tervek szerint a BS116 jövőre repülhet először, és 2015-ben állhat a RAF aktív állományába. Nagy-Britannia egyébként a Tranche 3A széria legnagyobb megrendelője a maga 40 darabos előjegyzésével. Őket Németország (31), Olaszország (21) és Spanyolország (20) követi.
Ami pedig a Tranche 3B-t illeti: a Eurofighter konzorcium közölte, hogy amennyiben 2013-ig nem írják alá a szerződést a tagállamok a további megrendelésekről, úgy jelen állás szerint 2017-ben be kell zárniuk a típus gyártósorát – akkorra végeznek ugyanis a most még meglévő megrendelés-állomány teljesítésével. A következő széria sorsa tehát igencsak kétséges, hiszen a súlyos pénzügyi gondokkal küzdő európai államok számára sok minden fontosabb napjainkban, mint a harci gépek beszerzése. Ráadásul a tárgyalások eddig nem hoztak túl sok eredményt a felek között, a Eurofighternek tehát pedáloznia kell a nemzetközi porondon, ha további megrendeléseket akar bezsebelni, mert az Öreg Kontinensről már nem számíthat túl sok mindenre.