India újabb BAe Hawk típusú sugárhajtású kiképzőgépeket vásárolna, azonban a brit masinákat nem az eredeti szerepkörükben alkalmaznák.
A brit BAE Systems bejelentette, hogy az ázsiai ország megkereste őket, hogy ajánlatot kérjenek 20 darab Hawk 132 típusú kiképzőgépre. Az egyhajtóműves típusból eddig már 132 darabot rendeltek, a gépek egy részét a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) gyártja licenszben. Az újabb 20 példány azonban nem a pilóták képzésére kerül az Indiai Légierőhöz, hanem a jelenleg HAL Kiran típusú gépekkel repülő Surya Kiran műrepülő csapat flottacseréjéhez kellenek a csúcskategóriás masinák.
Az újabb rendelésben foglalt gépeket is a HAL gyártja majd licenszben, az Adour 871 típusú hajtóműveket pedig a brit Rolls-Royce szállítja.
Azt gondolná az ember, hogy a műrepülő csapatuk a Szu-30MKI-t vagy reklámcélból még inkább a HAL Tejas-t favorizálja. Persze lehet, hogy 5 év múlva, átállnak az előbb említett, de a 2010-es évek végéhez közeledve a jelenlegi helyzethez viszonyítva már nyilván kiforrottabb 2 típus egyikére, a Hawk-okat pedig megkapja a pilótaképzés a szokásos veszteségek kipótlására.
Ennyi pénzből nekiállhatnának tisztítani a folyamjaikat is…
Tényleg, nem lázadoznak az alsóbb kasztok a rendszer ellen?