Az Amerikai Egyesült Államok vezetése azt tervezi, hogy 300 darab F-16-oson hajtanak végre élettartam-hosszabbítást és modernizációt, mellyel még évtizedekig szolgálatban maradhatnak.
A Block 40, 42, 50 és 52 verziójú gépek sárkányának élettartamát a SLEP (Structural service Life Extension Programme) keretében végrehajtott szerkezeti átvizsgálás után a jelenlegi 8000-ről 10 000 (de akár 12 000) repült órára is kitolhatják, függően az adott példány állapotától. A másik végrehajtandó lépcső a CAPES (Combat Avionics Programmed Extension Suite) betűjelű modernizációs program, ennek keretében egységes szintre hozzák a gépeket mind avionika, mind fegyverzet terén. A legfőbb változás az AESA radar beszerelése lesz, de megkapják az ALQ-213 elektronikus hadviselési menedzsment rendszert, folyadékkristályos kijelzőket, Link-16-os adatátviteli rendszert és legfőképpen az egységes fegyverintegrációt lehetővé tevő szoftvereket.
Az élettartam-hosszabbítási és korszerűsítési programot a gépek gyártója, a Lockheed Martin koordinálja, már folynak a strukturális tesztek, melyek 3 évet vesznek igénybe és 24 000 repült órának megfelelő terhelést kap az USAF flottájából kapott egyik Block 50-es verziójú Fighting Falcon. A modernizációs program beszállítói még nincsenek leszerződve, az sem biztos, hogy a Northrop Grumman SABR (Scaleable Agile Beam Radar) vagy a Raytheon RACR (Advanced Combat Radar) lesz a befutó a „300 darab AESA-radar beszállítója” címért folytatott küzdelemben.
Az első modernizációs kitnek 2017-re kell elkészülnie, de előtte egy átfogó tesztelésen kell átesnie a komponenseknek, melyek várhatóan 2014-15-től kezdődnek, először laboratóriumi körülmények között, majd 2016-tól valódi repülés közben is. Ha minden jól megy, csak ezután döntenek majd a többi gép modernizációjáról is.
Milyen jó nekik, hogy mindenben ilyen hosszú távon tervezhetnek.
Gondolom ezt a korszerűsítési programot, ha kicsit butítva is, exportálni is lehet.
borisz
A külföldre exportált Falconok egy része modernebb mint az ami flotta bármelyik gépe ezért nem nagyon van szükség ennek az exportjára.
A második mondatot inkább kérdésnek szántam.
Mi van az exportált Falconok másik részével? :D
Lehet, dudi arra gondolt, hogy a külföldi Sólymok közt az újabb 52+ és 60-as, az izraeli F16I-k helyből korszerűbbek.
Tényleg, egy polák F16C Block 52+ és mondjuk egy spangdahelmi USAF F16C Block 50 (?) közt van különbség?
A h.művön kívül?
Van. Jobb a radarja, CFT, digitális térkép,beépített aktív azavaró rendszer, stb.
Ha már korszerűsítés, akkor egy kis féloff.
Az AS ír arról, hogy Koreában korszerűsítenek F-15C/D gépeket. Ez azt jelenti, hogy a Golden Eagle az már zajlik? Mer más estben nem vágom, hogy egy pár évig szolgáló gépet miért kábeleznének újra. A legfiatalabb C/D gépek is majdnem 30 évesek. Anélkül, hogy biztos lene a brutálisan hosszú élettartam hosszabítás, ennek van értelme? Vagy ez csak a szokáos depot level kicsit megsépkelve?
Amit a végén írtál. Ha már kábelezés csere, akkor most beépítenek olyan tkbeleket, amelykre majd a Golden Eagle programnál lesz szükség.
Amit a végén írtál. Ha már kábelezés csere, akkor most beépítenek olyan tkbeleket, amelykre majd a Golden Eagle programnál lesz szükség.
Tehát akkor a Golden Eagle az eldöntött tény? Biztosan lesz? Részleteket találok valahol? Hány gépen? Naptári év szerint választanak ki gépeket vagy egyéni állapotfelmérés alaján, ha nem az egész C/D flotta marad? A csomag műszaki tartalma már végleges? Mert több felöltött anyban láttam a kábelezés felúíjítását.
18. oldal
http://www.wrcoc-aic.org/archive/rs/rs09/rs09_03.pdf
Viszont számtalan egyéb más dolog is fel van sorolva itten. 1-2 hetes hír, hogy a pilóták új kijelzőket akarnak, stb.
Röviden, mi az ami elvileg „fix”? Mikor startol hivatalosan a GE?