|

Várakozó hollandok

Epekedve várják németalföldiek, hogy végre saját flottájuk tagjának tudhassák az első teljes képességei birtokában lévő NH90 típusú szállítóhelikoptert.

A Holland Királyi Haditengerészet fregattjaira kerülő, az NHIndustries által gyártott NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter) típusú forgószárnyasból már 6 példány szolgálatban áll, ám ezek csak korlátozott képességek birtokában vannak, az első teljes tudású kompozit kávédaráló a tervek szerint 2012 utolsó negyedévében érkezik, majd háromhavonta vehetnek át egy-egy gépet egészen 2015-ig, amíg szolgálatba nem áll a teljes flotta. Ha minden jól alakul, az új gépek már 2013 folyamán hajófedélzetre települhetnek.

Holland NH90

A Holland Királyi Haditengerészet első NH90-es kávédarálója | Fotó: NHIndustries ,

Az eredeti tervek szerint már 2007-ben meg kellett volna kezdeni a gépek leszállítását, ám a program csúszása miatt csak 2010-től vehették át az első példányokat, azok is korlátozott képességek birtokában voltak, nem rendelkeztek például az elektronikai harcászati rendszerrel, de közel 300 paraméterben maradnak alul az új verzióval szemben, köztük a radar hatótávolsága tekintetében. A butább verzióból összesen 7 darabot vesznek át a teljes képességgel rendelkező gépek érkezéséig, melyet később modernizálnak a testvéreik szintjére.

11 hozzászólás “Várakozó hollandok”

  1. Littlejohn:
    Az egyik ok, ami miatt az ausszik a Seahawk-ra voksoltak.
    Fedélzettől kevesebb, mint 10 centire van az elektronika landoláskor.
    Na, most azért néha a tengeren a rossz az idő….
    Még jó, hogy NATO Frigate Helicopter a neve…

  2. LJ

    A „magnes” annyira alacsonyra kerult ebben a kopterben hogy a fedelzet es a radardom kozott alig 12-18 cm van. Az az ha kicsit billeg a fedelzet ( ami a tengeren igen gyakori szitu ) akkor bizony az a radardom es a benne levo antenna bizony amortizalodni fog.

    A nemetek ( lecsekkolhatod az infot ) egyszeruen haditengereszeti hasznalatra alkalmatlannak tartottak. No mar a katonak, mert a politikusoknak mas volt a velemenyuk.

  3. Lehet,hogy sok a gyermekbetegsége a gépnek,meg drága is,de iszonyatosan jól néz ki(tudom nem a külső számít,gondolom azért van ott tudás is),nekem legalábbis nagyon tetszik:). Kapásból 18-24db-t rendszeresíthetnénk itthon.Tudom,tudom álomvilágban élek :S.

  4. Árulja már el valaki,hogy miért nem növelték meg a futószárak méretét?

    Csak találgatok. Lehet összefüggésben va a hangár méretével. Minnél alacsonyabb a gép, annál alacsonyabbra építhetik a hangárt, ez meg kedvezően hathat ki a hajóra stb. stb.

  5. Unio:
    18-24-et? Ne akarj ennyire kib@szni a MH-val… :D
    A sok gyermekbetegségről annyit, hogy ’85-ben kezdődtek az elképzelések, ’95-ben felszállt az első, ’06-tól elkezdődött a gyártás, ezt követően meg az anyázás. A megrendelők puffognak, de a késő, dráguló gépből sokaknál vagy nagyon lassan, vagy még mindig évek múlva lesz gép. Szerintem sem néz ki rosszul, de a Cougar /Mi171-es páros lehet csúnya, de használható!

    dudi:
    Lehet az orrfutó áttervezéséhez komolyabb munka lenne.

    Amúgy itt van amit Kuruc is mondott:
    NH90 esete http://www.worldwide-military.com/Military%20Heli's/Maritime%20plaatjes/groot/NH90%20(Netherlands)_002.jpg
    Seahawk esete http://interdefensamilitarargentina.files.wordpress.com/2012/05/mh-60r_166572.jpg

    (Jelzem a Seahawk kép még csalóka is, mert a futók ennél is jobban „kiereszthetőek”!)