Epekedve várják németalföldiek, hogy végre saját flottájuk tagjának tudhassák az első teljes képességei birtokában lévő NH90 típusú szállítóhelikoptert.
A Holland Királyi Haditengerészet fregattjaira kerülő, az NHIndustries által gyártott NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter) típusú forgószárnyasból már 6 példány szolgálatban áll, ám ezek csak korlátozott képességek birtokában vannak, az első teljes tudású kompozit kávédaráló a tervek szerint 2012 utolsó negyedévében érkezik, majd háromhavonta vehetnek át egy-egy gépet egészen 2015-ig, amíg szolgálatba nem áll a teljes flotta. Ha minden jól alakul, az új gépek már 2013 folyamán hajófedélzetre települhetnek.
Az eredeti tervek szerint már 2007-ben meg kellett volna kezdeni a gépek leszállítását, ám a program csúszása miatt csak 2010-től vehették át az első példányokat, azok is korlátozott képességek birtokában voltak, nem rendelkeztek például az elektronikai harcászati rendszerrel, de közel 300 paraméterben maradnak alul az új verzióval szemben, köztük a radar hatótávolsága tekintetében. A butább verzióból összesen 7 darabot vesznek át a teljes képességgel rendelkező gépek érkezéséig, melyet később modernizálnak a testvéreik szintjére.
Jól néz ki a hasikáján a hűtőmágnes :)
Gondolom, azzal vonzza magához a fregatt fedélzetét landoláskor :) :) :)
Littlejohn:
Az egyik ok, ami miatt az ausszik a Seahawk-ra voksoltak.
Fedélzettől kevesebb, mint 10 centire van az elektronika landoláskor.
Na, most azért néha a tengeren a rossz az idő….
Még jó, hogy NATO Frigate Helicopter a neve…
LJ
A „magnes” annyira alacsonyra kerult ebben a kopterben hogy a fedelzet es a radardom kozott alig 12-18 cm van. Az az ha kicsit billeg a fedelzet ( ami a tengeren igen gyakori szitu ) akkor bizony az a radardom es a benne levo antenna bizony amortizalodni fog.
A nemetek ( lecsekkolhatod az infot ) egyszeruen haditengereszeti hasznalatra alkalmatlannak tartottak. No mar a katonak, mert a politikusoknak mas volt a velemenyuk.
Szia Hans
Bocsi nem olvastam a hsz ed.
Elbaszott gép ez az NH-90…
Árulja már el valaki,hogy miért nem növelték meg a futószárak méretét?
Lehet,hogy sok a gyermekbetegsége a gépnek,meg drága is,de iszonyatosan jól néz ki(tudom nem a külső számít,gondolom azért van ott tudás is),nekem legalábbis nagyon tetszik:). Kapásból 18-24db-t rendszeresíthetnénk itthon.Tudom,tudom álomvilágban élek :S.
Kuruc, Hans….. köszi…
Dudi…
Ha egy kalapács ára cc 1000 dollár, akkor a futószárak baromi drágák lehetnek :) :)
Árulja már el valaki,hogy miért nem növelték meg a futószárak méretét?
Csak találgatok. Lehet összefüggésben va a hangár méretével. Minnél alacsonyabb a gép, annál alacsonyabbra építhetik a hangárt, ez meg kedvezően hathat ki a hajóra stb. stb.
Mackensen
Leszálláshoz megnövelik miután landolt meg lehet süllyeszteni vagy növelni kedv szerint.
Unio:
18-24-et? Ne akarj ennyire kib@szni a MH-val… :D
A sok gyermekbetegségről annyit, hogy ’85-ben kezdődtek az elképzelések, ’95-ben felszállt az első, ’06-tól elkezdődött a gyártás, ezt követően meg az anyázás. A megrendelők puffognak, de a késő, dráguló gépből sokaknál vagy nagyon lassan, vagy még mindig évek múlva lesz gép. Szerintem sem néz ki rosszul, de a Cougar /Mi171-es páros lehet csúnya, de használható!
dudi:
Lehet az orrfutó áttervezéséhez komolyabb munka lenne.
Amúgy itt van amit Kuruc is mondott:
NH90 esete http://www.worldwide-military.com/Military%20Heli's/Maritime%20plaatjes/groot/NH90%20(Netherlands)_002.jpg
Seahawk esete http://interdefensamilitarargentina.files.wordpress.com/2012/05/mh-60r_166572.jpg
(Jelzem a Seahawk kép még csalóka is, mert a futók ennél is jobban „kiereszthetőek”!)
„Leszálláshoz megnövelik miután landolt meg lehet süllyeszteni vagy növelni kedv szerint.”
Ezek szerinte mégsem ilyen egszerű. Amúgy a hangáron kívül nem jut eszembe semmilyen más magyarázat.