A tegnapi folyamán két katonai gépet is baleset ért, és sajnos csak az egyik volt szerencsés kimenetelű. Konkrétan annak a belga F-16A gépnek a pilótája élte túl a balesetet, aki minden bizonnyal madárral ütközött. A Belga Légierő 31. századához tartozó, 86-0075 sorozatszámú gépet kommandírozó, kiképzése vége felé járó Jean Francois Van Cranem hadnagy touch&go manővereket hajtott végre a Kleine Brogel légibázis futópályáján, mikor is az egyik elemelkedés után vészhelyzetet jelentett a toronynak, ahonnét jelezték, hogy lángok csapnak ki a hajtóműből. A 24 éves pilóta – akinek ezidáig 123 óra repülési tapasztalata gyűlt össze a típuson – ezután katapultált, majd ereszkedés közben fennakadt egy fán. A 15:15 környékén történt baleset után egy jó 40 percet ott is lógott, mire 15.55-kor a kiérkező mentőalakulatok levágták onnét. Cranem hadnagy alapvetően problémamentesen megúszta az esetet, mindössze vállfájdalomra panaszkodott. Gépe ellenben a becsapódás után kiégett.
Közel sem voltak ilyen szerencsések akik annak a Black Hawk helikopternek a fedélzetén tartózkodtak, ami a tegnapi nap folyamán zuhant le Afganisztánban, Kandahár tartomány déli részén. A tálibok hamar magukra vállalták a gép lelövését, amit közlésük szerint egy RPG-vel hajtottak végre. A NATO részéről ezen nyilatkozat valódiságát nem erősítették meg, elmondásuk szerint még folyamatban van az eset okának vizsgálata.
Ami viszont elmondásuk alapján bizonyos, az az, hogy a gép olyan erővel csapódott be, hogy teljesen megsemmisült – a fedélzetén tartózkodó 7, a különleges erők állományába tartozó amerikai, illetve 4 afgán közül senki sem élte túl a becsapódást. A szerencsétlenség pontos helyszínét az illetékesek nem erősítették meg, de annyit elmondtak, hogy az ellenállók egyik melegágyának szolgáló területen zuhant le a helikopter – valahol Kanhadártól észak-keltre, a Shah Wali Kot körzetben.
Közben nézem egy Mi-28N is problémákkal küzdött tegnap Észak-Oszétiában – a kényszerleszállást sérülések nélkül úszta meg a gép személyzete.
123 repült órája volt. Szerintem egy magyar pilóta (kis túlzással) életében nem gyűjt ennyit.
Tcat szerint: 2012. augusztus 17. péntek @ 21:14
http://en.rian.ru/mlitary_news/20120816/175253133.html
oroszos
Afganisztánban azért repülnek elég sokat…
Vadásztípuson 123 repült óra a HuAF kötelékében sacc-per 1,25-1,75 év…
sulyid
Annyit is csak néhány pilóta repül, gyakorlatilag akik a keszit adják.