A kínai védelmi miniszter miniszter tagadja a vádakat, hogy amerikai vagy bármilyen más technológiát használtak volna fel a Z-10 harcihelikopter fejlesztéséhez, elmondása szerint mindentől függetlenül dolgoztak.
Yang Yujun közölte, minden alapot nélkülözőek azon vádak, mely szerint lopott amerikai vagy más országtól származó technológiát használtak fel a saját gyártású forgószárnyasuk fejlesztéséhez.
„A kínai harci helikopterek és hajtóműveik is saját fejlesztésűek, tulajdonjogok által védettek.” – mondta Yang, majd hozzátette, hogy minden olyan vád, mely kalózkodással, lopással vádolja őket, messze áll az igazságtól.
A vád szerint az amerikai United Technologies Corporation (UTC) egy olyan szoftvert biztosított a kínaiaknak, mely segítségével modern harcihelikopter fejleszthető. A Pratt&Whitney vállalatot is magába foglaló konzorcium elismerte az üzlet tényét és 75 millió dolláros büntetést kellett fizetnie az amerikai kormánynak az exporttilalom megsértéséért.
Mit mondhatnának? Majd mindent töredelmesen beismernek és belekezdenek egy véget nem érő pereskedésbe?
Kína minden eszközt megragad, hogy a saját iparát fejlessze, s hogy ebben a szegmensbe is betörjön a piacra… Elvégre „Hellfire rakétájuk” már van.
Tudom, hogy nem ide tartozik, de már elég sokszor olvastam, hogy senki nem szólt, így nem is tudtak róla:
http://www.programturizmus.hu/tdestination-murepulo-vilagbajnoksag.html
Akiknek van szabadideje és viszonylag közel is van, annak irány Nyíregyháza. Lesz Gripen bemutató is, legalábbis a nagy poszter szerint, ami a városban van kifeszítve. Az idő is jónak ígérkezik…
Aki nem akar kimenni a reptérre, az menjen be a fősulira, feléve ha nyitva lesz a „B” épület és be lehet menni… A „hernyó” és a sportpályák felé néző oldalakon, szinte páholyból lehet nézni a bemutatókat. Fényképezés szempontból viszont kell egy jó obi és talán egy állvány is.
Aki kimegy a reptérre és nem autóval érkezik, azt az 1 autóbusszal tud kijutni, az 1A nem jó, mert csak a KGST piacig közlekedik:
http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregy/1-1a.htm?v
Pedig biztos, hogy másolták, ez egyértelmű. Elég megnézni ezt a Z-10-es helikoptert annyira hasonlít az AH-64 Apache-ra.
Na jó a Denel AH-2 Rooivalk-ra még jobban.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/2/1/1035129.jpg
denilend:
Mielőtt végigmész az össze harcikopteren, nézd meg az AW129 Mangustát. :)
Az indiánra és az afrikai vasra szinte alig hasonlít az olasz géphez képest.
Van egy „alapforma” a harci helikoptereknél: szemből keskeny keresztmetszető törzs, tandem ülések, hárompontos futómű, szárnypilonokra szerelt fegyverzet, a törzs középvonalába épített 20-30 mm-es gépágyú, két erős hajtómű két oldalra. Az elektronikai érzékelők előre. Ez elégé „egysíkú” formájú gépeket eredményez.
Hans:
Igen, de tudtommal ők sose tagadták, hogy honnan meríttek.
denilend ha már ijen biztos vagy abba hogy másolták a gépeket vess egy kis pillantást az általad említett gépek méreteire. És észreveszed hogy a nyugati típusok közül azzal egyezik meg majdnem a mérete amit nem említettél mégpedig az Tigerel. De ott meg a gép szerkezete tér el. Kiegészítésnek hozzáteszem hogy nem magát a sárkányt nehéz kifejleszteni (egy csupasz sárkányt kína simán kifejleszt nem probléma) Amit szerintem másolás alatt értenek a vádlók azok a belső rendszerek mert az a lényeges természetesen számít a sárkány is de az igazán fontos az amit nem látsz. Az meg hogy erre-arra hasonlít kinézetre egy dolog a gyorsulási motorok is hasonlítanak mind egymásra ugyan úgy ahogy sokminden más is.
Uraim, az összes autógyár másolja a méásik termékét! Majdnem mind egyforma! Négy kerekük van és oldalt az ajtók.
Jó lenne túllépni ezen a gyerekes „másolta” dolgon. A kérdéses esetben a hajtóműről van szó, amely a Pratt&Whitney Canada egyik típusán alapul, az anyacéget a technológia átadás miatt büntették meg nemrégen.
Uraim,Uraim!!!A kínaiak még a fénymásolót sem ismerik :D
http://alert5.com/2012/08/01/photo-mock-ups-of-air-launched-missiles-on-board-varyag/
Nekem azzel a hírrel kapcsolatban két dolog rémilik. Az eggyik a hajtomű körül volt valami botrány, a másik a sisakcélzó szoftvere körül. Majd holnap utánanézek.
http://www.youtube.com/watch?v=pn8-_maF-nI
Itt van két cikk, melyek részletesen leírják a történteket. Dióhélyban a lényeg, hogy be akartak törni kína civil helikopterpiacára, amit kb 2 milliárosa becsülnek. 75 milla az államnak büntetésképpen szerintem megéri:))
http://news.yahoo.com/united-technologies-aided-chinas-military-helicopter-175050547.html
http://arstechnica.com/tech-policy/2012/07/how-us-software-ended-up-in-chinese-assault-helicopters/
Még néhány kép a helikopterrről.
http://img215.imageshack.us/img215/226/943320e4e1f22859f7.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/1963/7f67d0f43eaa4a7791e2c33.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/5936/134295169330025.jpg
2db H-31 Krypton hajó elleni és két H-38as. 6-700 kilósak. A Mig29es is tudja hordozni. Mindkettő szuperszónikus.
GrGly:
Köszönet a cikkért.
Prológus:
Nemrég reppent egy új kínai masina, valami J-31 vagy mifene. Volt egy-két éve talán egy hír, miszerint Kína lenyúlt egy csomó tervet és doksit a mini Raptorról. Állítólag, persze…
Oszt mit kell látnom: 2012 és reppen egy ilyen madár. Elnéztem a fotókat és egy rendkívül igényesnek látszó sárkányszerkezetet látok, ami komoly gyártástechnológiát feltételez.
Aggályos kicsit, hogy bár a J-20-at is valamikor 2018-ra ígérték először repülni anno, ehhez képest már itt a kistesó is. Tudom, hogy csak proto, nem felejtettem el Allesmor legutóbbi írását sem a témában, de ez akkor is erős tempó egy kicsit.
… és a helik:
Ez csak azért jutott eszembe, mert ránéztem az utolsó képen repülő helire (Z-19) és felteszem hangosan ezt a kérdést:
Kína ilyen helikoptereket is tud már gyártani?
Aztán megnéztem a Z-10 videót is. Én próbáltam becsület szóra kissé „ferde szemmel” figyelni a filmet, de ennek ellenére csak az előző kérdésem tudnám megismételni.
Hoppá!
Bocsi ez félrement, az új cikkhez szántam az előbbi hsz-t, csak megnyitottam közben a korábbi cikk hivatkozást és itt felejtettem magam.