|

A PC-21 mellett voksolt Katar is

A svájci illetőségű Pilatus repülőgépgyártó vállalat bejelentette, hogy Katar 24 darab PC-21 turbopropelleres kiképző repülőgépet szeretne rendelni tőlük. Az olajban gazdag emírség és a Pilatus között még nem született szerződés, ám annak aláírására valószínűleg nem kell már sokat várni, hiszen már most napvilágot látott, hogy az első példányokat 2014-ben kell leszállítaniuk a svájciaknak, akik több éves logisztikai támogatás mellett vállalták, hogy segítenek felépíteni Katar új pilótaképző rendszerét. Az egyre gyarapodó légiflottával rendelkező ország ugyanis egy központi akadémiát szeretne létrehozni, amihez a Pilatus biztosítaná a szimulátorokat és egyéb „tanszereket”, valamint kiképezné az első katari oktatókat is.

Pilatus PC-21

Az ausztrálok számára nem ismeretlen a Pilatus PC-21 | Fotó: Wikipédia ,

A Katari Emírségi Légierő közleménye szerint több típust is megvizsgáltak ebben a kategóriában, és egyértelműen a PC-21-est találták a legjobbnak. A svájci tréner, melyet Európában és a Közel-Keleten egyaránt teszteltek, ezentúl Doha új pilótáinak közép- és haladó fokozatú kiképzőgépe lesz. A 24 turboproppal először kiegészítik, majd lecserélik a jelenleg használt Alpha Jeteket, melyekből hat darab repülőképes. Az új kiképző akadémia egyébként 2015-től fog működni.

Ezzel Katar már szinte minden lehetséges területen bővítette légierejét: rendelt stratégiai (C-17) és taktikai szállítógépeket (C-130J), helikoptereket a szárazföldi erők (UH-60M) és a haditengerészet (MH-60R és S) számára, gyakorlatilag már csak a vadászbombázók terén nincs döntés. Mint ismeretes, a jelenleg alkalmazott Mirage 2000-5EDA típust cserére érettnek ítélték, utódja a Dassault Rafale vagy a Boeing F/A-18E/F Super Hornet lesz.

5 hozzászólás “A PC-21 mellett voksolt Katar is”

  1. Kedves Aim-120!

    A lenti mondatba szeretnék kérni még egy „r” betűt, mert folyamatosan a hideg futkos a hátamon amiatt, hogy a barátnőmre a svájciak építenek új pilótaképző rendszert helyettem. :P

    „hogy segítenek felépíteni Kata új pilótaképző rendszerét.”

  2. „Ezzel Katar már szinte minden lehetséges területen bővítette légierejét: rendelt stratégiai (C-17) és taktikai szállítógépeket (C-130J), helikoptereket a szárazföldi erők (UH-60M) és a haditengerészet (MH-60R és S) számára”

    Az hagyján! De még jön a kopterek közé 24 darab AH-64D Longbow Apache Block 3 is!
    Eszeveszett!

    Amúgy nem igazán értem őket. A PC21-es kategóriája az nem az egyik lépcsője egy pilótaképzési folyamatnak? Amit utána követne egy szubszonikus madár (pl T50, M346, Hawk) és végül a kétüléses harci (F Hornet, D Falcon, kétüléses Rafi)?
    Vagy én vagok régi módi és ma már nem kell ilyen lépcsőzés?
    És ha nem, akkor pl az NFTC-ben miért van így?

  3. Kizartnak tartom hogy abban az arab kulturaban ezen osszes gepre legyen eleg hajozo,es muszaki. A legitarsasagaik is nagyreszt kulfoldi „nyugati” pilotakkal repulnek es a muszaki hatterben is eleg eross ez a jelenlet.

    Ha jozanul nezem a dolgot akkor szerintem egyszeruen a fokozdo veszelyeztetes miatt kertek az USA-t tovabbi csapatok odatelepitesere amit technikai hianyok miatt nem teljesitett, es most egyszeruen megveszik a technikat amit rotalva fognak hasznalni de csak tort reszben es „baaaameg” eseten lesz aki odarepulve rogton technikat kaphat a segge ala.

    Nagyon nem mindegy hogy egy harci vagy szallito ezred teljes felszereleset + gepeket kell attelepiteni vagy csak a szemelyzetet egy B-777 sen !

    De ez csak hangos gondolkodas reszemrol semmi mas.