Az anno megépült 7 Delta IV osztályú ballisztikus rakéta hordozó atom-tengeralattjáróból jó ideje 6 egységgel gazdálkodhat az orosz Haditengerészet az eredeti, SSBN szerepkörben. Ez persze nem azt jelenti, hogy mind a 6 egység egy időben feladatra alkalmas, ám ezen tengeralattjárók képzik az osztály aktív tagjait. A Delta IV-esek nagy felújítása és modernizálása mára alapvetően befejeződött, az más kérdés, hogy a Jekatyerinburg kiégett, illetve néhány másik Delta IV-en is folynak kisebb, időszakos karbantartások.
Ha a K-84 Jekatyerinburggal tavalyi év végén nem játszottak volna orosz rulettet, akkor az idei év végére a Delta IV arzenál meglehetősen jól összeállt volna. Végül is, ha úgy vesszük az év végére 4 egység így is feladatra kész állapotban lesz, most azonban csak 2 egységről mondható el, hogy őrjáratra alkalmas állapotban van.
Lévén a múlt hónap végén a K-84 Jekatyerinburg szárazdokkba került és legalább 2 évig ott is marad. Júniusban szintén szárazdokkban került lencsevégre a K-117 Branjszk. Utóbbi nagyjavítása 2002-2008 között zajlott, így csak időszakos karbantartásról van szó.
A K-51 Verkhoturie tengeri teszteket végez, várhatóan csak ősszel kerül vissza aktív szolgálatba. Hasonlóképpen a K-407 Novomoszkovszk sem jelentkezik szolgálatra az év vége előtt, lévén a tervekkel szemben a szárazdokkba ki-be pakolgatott boomer szintúgy a nagyjavítás utáni tengeri teszteknél tart.

Ezen a június végén készült fotón a K-407 Novomoszkovszk látható. Az orrára szerelt, a fotón használaton kívüli állapotban lévő szerkezetnek a szonár kalibrálásában van szerepe. ,
Ebből adódik, hogy a jelenleg csak a K-18 Karélia és a K-114 Tula áll készen arra, hogy záros határidőn belül őrjáratra hajózzon ki. Ami egyben azt jelenti, hogy az idei év februárjában a hosszú SSBN őrjáratok idei nyáron történő visszatérte csúszik kicsit – vagy legalábbis visszafogottabb startot vesz.