Nem épp elvetemült ötletet érlelgetnek a franciák, a potenciális vevők miatt szeretnék bebizonyítani, hogy a Dassault Rafale igenis képes síugrósáncról üzemelni.
A gall gyártó részéről bejelentették, hogy számos szimuláció után bebizonyosodott, hogy a CATOBAR üzemre tervezett Rafale M képes lenne STOBAR üzemelésre is. Amennyiben a teszteket tovább folytatják, és igazolják, hogy a gép tényleg alkalmas a síugrósánccal segített felszállásra, akkor új dimenziók nyílnának meg a francia kacsa előtt, ugyanis számos nemzet rendelkezik gőzkatapult nélküli repülőgép-hordozókkal, így újabb potenciális vevőkkel bővülne a lista.
Itt elsősorban az Indiai Haditengerészetre kell gondolni, mely a Tejas és a MiG-29K/KUB vadászbombázókat szerezte be jövőben szolgálatba álló hordozóira, de a légierő megrendelése után koránt sem valószínűtlen, hogy a tengerészek kezébe is a gall masina kerül.