Kazahsztán vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá az Eurocopter EC725 Caracal típusú szállítóhelikopter rendszeresítéséről, a megegyezés alapján a gépek az ázsiai országban készülnek majd.
A közepes kategóriájú masinából 20 darabot kíván vásárolni, a Cougar-családba tartozó típus VIP szállítás mellett kutató-mentő, szállítási és speciális feladatokra is alkalmas, emellett hajófedélzeti üzemre is képes, de a kazah vásárló eddig csak a VIP feladatokat nevezte meg, mint hasznosítási célt. (Ez a mennyiség azonban erre az egy célra soknak tűnik, minden bizonnyal később más feladat végrehajtására is alkalmassá teszik őket.)
A gépek összeszerelését a Eurocopter és a Kazahstan Engineering által 50-50 százalékban birtokolt vállalat végzi majd az Astana város melletti üzemben, ahogy az a Eurocopter EC145 esetében is történt. Az üzlet értékéről és a szállítási határidőkről egyelőre nem adtak ki információt, azt sem tudni jelenleg, hogy a szerződés tényleges aláírására mikor kerül sor.
A típust egyébként Franciaország, Brazília, Mexikó és Malajzia üzemelteti, de rendelt belőle Indonézia is, mely 2014-ől veheti át az első példányokat.
Na itt aztán lessz tech másolás és lopás a Mil számára várom már az új Mi-XX et vagy a Mi-171 es legújabb változatát ami elektronikája nagyon fogy hajazni a nyugatiéra :D
Mivel a liszenctulajdonos 50%-ban részes a gyártásban így nem látom sok esélyét a másolásra.
Nincsenek rászorulva a másolásra.
20 darabért helyi gyártás? Nem hangzik túl költséghatékonynak…
Elektronikába van mit pótolniuk (és úgy néz néz ki fogják is szorgos diákként körmölni mindent amit látnak beépítenek és rafkósként lesni a másikról) ne higgye senki hogy becsukják a szemüket majd a gyártósornál vagy csak lovagiasságból nem használják a megszerzett gyártástechnológiai tudást ha más nem sz ötvözeteknél és a hajtóműnél de szerintem minden hol mert ha rávannak szorúlva ha nem a plussz tudás az plussz tudás ha meg viszonylag ingyen van akkor meg pláne hasznos.