Már jövőre az Orosz Légierő pilótái repülhetik a Szuhoj T-50-est, melyből 2013 folyamán három darabot is leszállít az orosz konstruktőr, mondta el minap Alexander Zelin vezérezredes.
A Szuhoj T-50, vagy más néven PAK FA (Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexuma) prototípusait jelenleg a Szuhoj pilótái nyüstölik, azonban a tervek szerint jövőre már az Orosz Légierő tesztpilótái is kapnak három példányt a gépből. Mindezt Alexander Zelin nyugalmazott vezérezredes, a szervezet egykori parancsnoka, jelenleg a védelmi minisztérium tanácsadója mondta el csütörtökön egy voronyezsi konferencián.
„Az ötödik generációs típussal folytatott munkálatok a tervek szerint haladnak.” – nyilatkozta. „A harmadik prototípus már csatlakozott a berepülési programhoz, míg a negyedik építés alatt áll.” Elmondta továbbá, hogy 2015-ig 14 darab tesztpéldányt építenek az alapos tesztelés érdekében, ezek közül hármat már jövőre átvehet az Orosz Légierő.
Közel két évvel az első és alig 8 hónappal a második prototípus szűzrepülése után tavaly novemberben emelkedett a levegőbe a harmadik példány, ekörül ünnepelte a tesztflotta a 100. repült órát is.
A típus tavaly augusztusban, a MAKSz-on mutatkozott be a nyilvánosság előtt, ahol némi anomália is jelentkezett, a T-20-2 jelzésű második prototípus jobb oldali erőforrásának pompázsolását az NPO Szaturn Item 117 típusú erőforrás digitális hajtómű-vezérlő rendszere és a tüzelőanyag-szabályzó együttes hibája okozta.
Ez a 15 tesztpéldány jól hangzik, de vajon le is tudják majd gyártani őket addigra?
Ha évente egy típusból áttudnak adni vagy 10 db akkor miért ne .
Azért mert nem egy típust gyártanak, hanem több típust párhuzamosan, s mert eddig kemény 2 év alatt készült el 3 proto, most 2-3 év alatt 12 proto?
sulyid szerint:
2012. május 19. szombat @ 17:37
Most van 3 gépük 2012-ben.
További 3 jön 2013-ig.
És 14db lesz 2015-ig.
Ha évi hármat adnak át akkor 2015-ig összesen 12db mindenkép lesz. Szerintem reális lehet a 14 ebből kiindulva.
Nekem nagyon bejön ez a gép, és remélem minden jól halad majd vele. Talán 2018-ra rendszerbe is állhat,ha felfut a gyártás.
Ha jól ismerem az orosz metódust akkor ezek még csak Lipetszkbe kerülnek azaz most jön a java(ez a berepülés csak a gyári volt ahol jóformán csak azt ellenőrizték,hogy tud-e repülni).
2018-ra várják a J-20-at is hadrendbe állítani (Pentagon erre számol), úgyhogy mindenben patentnak kell az orosz gépnek, különben lemaradnak.
gigabiga
Mi determinálja azt,hogy a J-20 olyan hű de szuper valami lesz???Mert a Kínai repülőipar biztos,hogy nem!
@gigabiga
Teljesen irreális és eltúlzott fenyegetés felfelé.
A 2015-ig 14 db PAK-FA tesztgép annyira nem irreális, ha komolyan gondolják.
Jól néz ki ez a PAK-Fa, meg biztos szuper vadász lesz, de az a baj, hogy ott van az a 30 éves lemaradás :)
A PAK-FA val pont hogy ezt a lemaradást faragják le nagyon nagyon.
szittya88
Oké, de attól mert lesz 5. generációs gépük, attól azt még tökéletesebbre kell faragni, fejlesztgetni, ami viszont már nem megy olyan hamar (szerintem)… Az F-22 se az alapképességekkel repülget szerintem, amit már jó pár éve megkapott.
Kezdek félni hogy valaki bedobja azt hogy „ez legalább annyira jó mint egy f-22”
Utána értitek mi következne:DD
Roni
Már olvasom egy ideje az oldalt, és tudom hogy mi következne, ezért inkább ne is emlegessük :)
Kezdek félni hogy valaki bedobja azt hogy “ez legalább annyira jó mint egy f-22″
Utána értitek mi következne:DD
Hát mégis mi következne? Megpaskoljuk egymás vállát, bontunk egy sört és egymásra vigyorogva, jókedvvel vigadunk. Vagy nem? :D
Tud valaki valami infót mondani hogy milyen fegyverzetet fejlesztenek ehez a masinához?Mert szerintem nagyban befolyásolja a képességeit.Nem értek ehez de gondoltam rákérdezek hogy mit tudtok.Üdv mindenki!
fotsirk
Az F-22 most elavultabb mint az F-35.
Az F-22 most elavultabb mint az F-35.
Ez így nem igaz… Az F-22 repteljesítményének a közelében nincs az F-35…
molni
A kommentekből egyértelmű,hogy elektronikáról van szó.
pixyke szerint: 2012. május 19. szombat @ 19:31
http://www.india-defence.com/reports-5122
Ott sem fogadnék minden téren az F-35-re. Ott kezdődik, hogy a gép be sincs fejezve…
Dudi, én úgy lépkedek itt, mint egy elefánt a porcelánboltban, és nem szívesen vitatkozok, de ebben az esetben, mármint a 35-ös, és a 22-es kérdésében vitatkoznék.
Szerintem a harcászat már régen nem arról szól, hogy minden gép olyan egyedi fejlesztésekkel bír, amit a másik gépbe nem lehet átültetni. Sokkal inkább platformokról beszélhetünk, amelyekbe (mondjuk digitális rendszerek esetében) integrálják az újabb és újabb eszközöket, rendszereket.
Magyarul, bztos hogy vannak rendszerek,amelyeket kifejezetten a 35-öshöz terveztek, de nem gondolnám, hogy ezeket ne lehetne társítani a 22-eshez, ha kell, és szükséges.
Két különböző gépről van szó, de egyenlőre senki és semmi nem igazolta, hogy a Raptor erő és technológiai fölénye veszélybe került volna.
Ez csak egy vélemény, és csak azzal egészíteném ki, hogy a Raptor „karrierje” csak most kezdődik, hiszen a kész flotta fejlesztése immár a gyártástól függetlenül a költségvetés függvényében folyamatosan történik majd, és az a Raptor, ami ma a csúcsragadozó, évről évre még harapósabb lesz.
Melyik a jobb a mountain-bike vagy az országúti kerékpár?
Minek hasonlítjuk össze egyáltalán őket?
Na a T-50-nel kapcsolatban pedig egy nagy HAJRÁ!
Kit érdekel a károgók nyárvogása ,hogy szerintük hány év a lemaradás szerintük.
MI magyarok a nagy MOSZATnál tartunk.
Egyesek pedig még egy rohadt távirányítót sem tudnak használni.:D
@deze75
A MASAT-ot kéretik nem leszólni. A vele együtt felbocsátott holdak közül a legsikeresebb. Az első szovjet műhold mit tudott? Bip,bíp. Kb. ennyi, meg néhány mérés. A MASAT az első lépés, kísérleti eszköz.
Melyik a jobb gép, az F-15K vagy az F-16 Block 60?
Ez kb. ugyanaz a kérdés, mint az F-22 vs. F-35, csak ott még mindkét gép fejlesztés közben van.
F-22 hogyan a péklapátban lenne fejlesztés közben…? Ennyi erővel az F-15 és F-16 is fejlesztés alatt áll.
Azért ne kervjük már össze a továbbfejlesztést azzal, hogy a gép még el sem érte a nagyléptékű sorozatgyártást…
Ej, de csúnya hajtóműve van! Nekem így nem tetszik!
Aztán mitől olan csúnya? Al-31F leszármazottja, a fúvócső (amit ugye a képről látsz) egy az egyben az Al-31F-é, csak a megspékelve a mozgató mechanizmussal. Ebben ugyan mi a ronda?
Ha én téglalap alakú fúvócsövet látok, égnekáll a hajam.
A „csupasz” (fémszínű) fúvócsövek (tehát a függőleges vezérsíkok közötti részei a hajtóműveknek) tényleg kissé roncstelepről összetákolt megjelenést kölcsönöznek a gépnek :)
Nekem sem tetszik.
Egyszeruen nem illik a gephez.
Olyan mintha egy Su27-rol lenne atrakva egy az egyben.
Legalább messziről látszik, hogy melyik tervezőiroda találta ki. :)
marcika
„Olyan mintha egy Su27-rol lenne atrakva egy az egyben.”
Mert kb. így is van :D Amég nem rakják be a „végleges” hajtóművet, addig ezt kell nézegetni, és az még jó pár év…
„még nem rakják be a “végleges” hajtóművet, addig ezt kell nézegetni, és az még jó pár év…”
Az mitől lesz másabb ? úgy fog kinézni mint az f-22-sé?
Mert teljesítményben okés, de hogy kinézetre azt nem tudom mitől különbözne majd.
Még nem láttuk így akár különbözhet is.
Hat lehet, hogy az valahogy „igenyesebb” beepitesu lesz. Minek veszodjenek ezzel olyan sokat, ha ez ugysem a vegleges…
molnibalage
Távol álljon tőlem nem akarom leszólni a MASAT-t csak nekünk most ez megy.
Amúgy mivel tudott többet az első jenki műhold? :Bip,bíp,bííp
Az oroszok már akkor is le voltak maradva :D
Roni
Menj el Szuhojékoz és kérdezd meg biztos örömmel segítenek majd.
Hajtóműburkolatot most! Már olyan régóta várom… Mert egyébként szerintem gyönyörű a gép.
Viszont kezd aggasztani, hogy már a 4-nél tartanak, és a végleges hajtómű még mindig sehol, sőt, hírek se nagyon érkeznek róla. Bár az S-117 egy egész korszerű darab globális szemmel nézve is, de azért ebbe a gépbe nem egész jó kéne, hanem a legjobb 3 között lévő (az F-119 és az F-135 után). Fegyverek dettó.
Ráadásul a repórák sem gyűlnek túl gyorsan, szeretném már hallani, hogy bejelentik a 200-at.
Jó lenne, ha kicsit felpörögnének.
És ez a hír amennyiben tartják magukat valóban hozzá és nem csak a szokásos oroszos ámítással van dolgunk, azt jelenti, hogy így is tesznek.
molni.
dudi
Én sem várom nagyobb harcértékűnek a J-20-at, de egyszerűen jobban mutatna, ha korábban végeznek az oroszok (legalábbis nem nagyon később).
A darabszámokról: Ahhoz képest, hogy 20 éve Oroszország a nulláról indult most jól állnak. Az amikhoz nem hasonlítanám őket.
Szerintem semmi értelmre arra gyúrni, hogy húdekorán legyen kész. A jenkik az 50-es években is ezt csinálták azt volt olyan géptípus – asszem a Deamon – ahol az előszéria gyak. élből ment a kukába, annyira szar volt és pilótákra veszélyes. Semmi értelme egy nem kiforrott gépet rendszerbe állítani vagy átlagpilóták ülepe alá rakni.
Engem a Szu-27-es óta nem zavar, hogy nincs a hajtóműgondola lefestve.
Ami a hajtóműveket illeti, a 117Sz egy ideiglenes megoldás, csak, hogy a program haladjon. A negyedik protogép azért várat még magára, mert azon mér strukturális változtatásokat fognak eszközölni, melyek nem biztos, hogy kívülről is láthatóak lesznek. Szerintem a függőleges vezérsíkot fogják áttervezni, nem biztos, hogy nagyobbra, a balansz kialakítás miatt ugyanis kisebb vezérsíkfelület is elegendő, cserébe viszont jóval merevebb konstrukció kell.
Vissza a hajtóművekre, a hivatalos útiterv szerint, leghamarabb 2013-ban kezdődhetnek el a repülési tesztjei a 127Sz-nek, vagy 129Sz-nek, vagy akárminek. Az igazi probléma az, hogy a 117Sz-t az Al-31FP-ből fejlesztették ki és az NPO Szaturn ezt szánta nem csak a Szu-35-ösnek, hanem a PAK-FA gépeknek is. Ez a hajtómű azonban konstrukciójában egy az egyben olyan, mint maga a Szu-35BM/Sz projekt. Kinézetre ez még mindig egy Szu-27-es, csak belülről van igazán áttörés. A 117Sz ugyanannyi fokozattal rendelkezik, mint az Al-31F, csak a belépő, kisnyomású első fokozat átmérője nagyobb és a lapátokat kissé áttervezték, a tüzelőteret áttervezték, a turbinát áttervezték, de pl. a forszázskamra a régi. Kapott FADEC vezérlést, könyebb szerkezeti anyagokat stb stb. Ez kb az, amit a GE az F110-es hajtóműcsaláddal ért el a GE100-as szériától a 132-esig. Szép-szép, a 132-esnél felhasználták a megrendelés hiányában elbukott YF-120-as megoldásait, de azért ez csak egy 4. generációs hajtómű, rengeteg + jellel megáldva. csakúgy, mint az F-16 block 60-as. A 117Sz-hez pl a szintén elbukott AL-41F megoldásait használták fel, ami az YF-120-ashoz hasonlóan egy modern valami lett volna.
Na, hát ez a baj. Se az orosz légierő, se az indiaiak nem akarnak uprgade-elt régi hajtóműveket. Ráadásul az indiai fél ismeri a kiindulási alapot képező Al-31F-et és FP-t is. Az NPO Szaturn váltig állítja, hogy a 117Sz egy modern 5. generációs hajtómű, pedig messze nem az. Példának okán a 20 éve elkészült Al-41F az az lett volna, már ha az amerikai F119-es és F135-ös hajtóművek kialakításához hasonlítjuk.
Szóval az NPO Szaturn-nál folyik a munka, jövőre, ha minden igaz el tudják kezdeni a repülési teszteket egy új hajtóművel, nyilván előbb valamelyik repülő próbapadon. Ez igen biztos, hogy a 710-es oldalszámú Szu-35 (Szu-27M) lesz. Azt se feledjük, hogy pár éve a PAK-FA kompozit elemeit előállító cég vezetője nyilatkozta, hogy ők fogják majd a hajtómű kompozit fúvócső burkolatát is gyártani, aztán még egy fél fotót se láttunk ilyen fúvócsőről. Ha más nem is, az már biztos, hogy a PAK-FA fúvócsöve más lesz.
en ezt a hirt nem hiszem el, a pak-fa gondokal kuszkod, repedeseket talaltak a repulo hatso reszein, egyik prototipus se nem szal ez miat. a motorok meg nem azok ameikek kellene hogy legyenek benne, mert meg nem keszek. a fegyverzet se kesz…meg sok sok ido kell hoza hogy egy rendes hasznalhato gep legyen belole…
akit tobbet erdekel amit tudok rolam elolvashatja itt: http://www.hunforum.com/viewtopic.php?f=21&t=216
altx
NE csináld az önreklámot!
Felőlem nyugodtan linkelhet, csak ilyen ZSkat szintű anyagnak a linkelését nem látom értelmesnek…
Ez kis rész bőségesen elég ennek eldöntésére.
a hatótávolsága 5500km lesz
Ez legfeljebb átrepülési távolság, de még annak is túlzó. Az F-15C három pótossal és CFT-vel nem repül el ekkora távolságra úgy, hogy a pótosokat leoldja…
a lokátorja az elleséges repülőgépeket 400km-ről bírja majd észlelni!! (a raptor 220km-ről bírja).
Ez a rész az igazi Zskategóriás.
Most nem azért, de én nem úgy ismerem az oroszokat, mint akik világgá kürtölik azt, hogy reped a repülő. Azt meg, hogy mire lesz képes majd a gép ki tudja? Szerintem senki aki ide kommentel. Lehet még az oroszok se tudják 100%-ban, mert az elmélet és a gyakorlat néha eltér. Szóval én megvárnám azt amikor sorozatban elkezdik gyártani, és kijönnek az első hivatalos adatok a gép paramétereiről.
Allesmor Obranna
2012. május 20. vasárnap @ 09:59
Köszi az infókat, ment a pipa;)
az hogy 500 km tavolsag meg stb marhasag egy orosz tiszt jelentete ki..en csak atvittem a hirt.
hogy tulzas az biztos..de az oroszok mar ilyenek..amit ok csinalnak az szerintuk minden a leg leg lesz…aztan meg a realis eletbe kiderul hogy nem epp ugy van..
Szeretném megjegyezni, hogy folyik a fejlesztés NPO Saturnnál , az hogy tetszik valakinek a motor vagy nem az relatív mivel a teljesítmény a fontos. Az hogy levannak maradva ebenn-abban az tény , de a fiatal 20 éves kommenteloknek akik nem ismerik ill. nem éltek szocializmus , ill. a Szovjetúnió idoszakában. A Szu-felbomlása után a szovjet-orosz hadiágazat osszeomlott, A fejlesztok távoztak (nem volt munka-pénz) kulfoldre, ill. más szférában folytatták . a gyárak megszuntek, megrendelés nem volt, stb….(lehetne oldalakat írni) Putyin elnokké választása után indult megy az orosz hadiipar újjáélesztése.
Reálisan a pénz 2005- tol kezdett csordogálni a hadiiparba. Putyinnak sikerult a megmaradt hadiuzemek 2/3-át konszolidálni( csod elkerulése)
Ma is jelenleg a gyárak 1/3 -da a csod szélén áll. (nincs megrendelés, elavult technologiai berendezések, gyenge minoség )
Tehát az orosz fejlesztéseket tképpen a nulláról kellett kezdeni.
Azért vesznek kulfoldi fegyvereket, hogy ezáltal megismerjék ill. átvegyék a technológiát , és ezeket felhasználva és továbbfejlesztve alkalmazzák azúj orosz fegyverek tervezésében.
Amíg Putyin van megy a fejlesztés, korszerusétés, fegyverek gyártása, szállítása a gyárak modernizálása, korszeru gyártási technológiák bevezetése. Ha Putyin megbukna(ahogy szeretné az ellenzék) ez mind megszunne.
boki
„Ha Putyin megbukna(ahogy szeretné az ellenzék) ez mind megszunne.”
Ez nem így van.Putyin a helyi Barack,ha elmenne akkor jönne helyette valami McCain féle majom szóval csak magasabb fokozatba kapcsolna a hadiipar.
dudi
Putyin nem szeretne elmenni, csak vannak bizonyos erok akik a polgári demokrácia hívei és az orosz parlamenti és elnokválasztások óta rendszeresen , Putyin beiktatása óta napi szinten tuntetnek. Egyelore Putyin kezében tartja a dolgokat. DE…..figyelni kell a dolgokra..
Ha valaki új jonne az demokrata -liberális (nyugat is támogatja) majd mindenre rábókol amit a nyugat akar . Olaj-gáz szféra privatizálása a nyugatnak…(lehetne boncolgatni)
Egy szó mint száz a nyugat érdeke egy gyenge, nem hazafi szeru figura, aki mindenre rábólint (Líbia, Szíria, Irán)
Putyin egy keményfeju, OO nagyhatalmi státuszát és tekintélyét , befolyását akarja visszaállítani (helyesen) és ez sokaknak nem tetszik.
(Remélem sikerult a gondolataimat átvinni)
Még szerencse, hogy Putyin helyett nics meghatározó figura…
@altx
Nem csak az oroszok szokása a nagyot mondás. Hanem szinte mindenkié.De nagyot mondásban például az amerikaiak verik őket.Persze a svédek sem rosszak példának,hiszen szerintük a világ legfejlettebb harci repülőgépe a Gripen. Mit nekik F-22 (igaz,a Gripen felmehet csúcsmagasságra,és túl is éli a pilóta,meg hypoxiás se lesz),mit nekik vagy Rafale,vagy Szu-35.
Az összefoglaló cikkedről meg annyit,hogy nem vagyok hozzáértő hajtóműves szakember,de így is kérlek rá,hogy ne hívjad már „motornak” azokat a 117SZ-eket. Mert azok hajtóművek.
sidewinder1
A múltkor le lettem baszva mert szakbarbár vagyok szóval a repülőgép hajtómű az motor…
Szerintem meg raketta hajtsa.
szoval akor hajtomu vagy motor (en vajdasagi vagyok, es szerb suliba jartam, valamikor nehezkesen mennak ezek a kifejezesek. pl. vajdasagban is a magyarok motronak mondjak azt ami meghajt valamit, hajtomu elege ritka szo)
Azt a 5500km repulo hatotavolsagot es a 400km lokator erzekelest epp a cikben emlitet aleksandar zelin orosz tiszt jelentete ki. meg nekem is aki nem repuloszakerto az tulzasnak hangzot..kulonosen ha a raptore 2x kevesebb..hogy miert mondanak ilyesmit nemtom..vagy ilyeszgetik a lehecseges elenfelet vagy a sajat nepit buszkesitik..minden esetre, ez a repulo meg egy ideig nem lesz szeriaban gyartva es nem lesz senkinek se oka felni tole..
kulonben, az oroszoknak mindig le voltak maradva az elektronikaval, a nyugatiak mindeg eloreb voltak, szerintetek most evel a gepel mashogy alhatnanak a dolgok?
irtatok a putin-rol es az orosz elenzekrol. az orosz elenzek egy csomo radikalis figurabol all, en amenyit figyeltem ott a torteneseket inkabb putin legyen a fo figura ott mint valami radikalis gondolkozasu vad orosz hazafi
altx
Hajtóműve van.Hajtómű az ami közvetlenül felel a gép hajtásáért azaz a motor(általában belső égésű Ottó,Diesel elven működő motorokra vagy villanymotorokra használjuk)nem hajtómű csak egy erőforrás.
@altx
Az ilyen generális kijelentéseknek önmagukban nincs értelme. Nem állandó az RCS, földháttér van, stb. 400 km-es távolság az előfordulú taktikai helyzetek 90%-ban fizikai képtelenség, mert a cél a horizont alatt van…
A hatótávolság dettó ugyanaz. Még átrepülési távolságnak is nehéz ekkora értéket elképzelni. Harcászati szempontból a hatósugár meg nem a hatótáv fele…
Az F-14 átrepülési távolsága 1’800 mérföldnek van megadva póttartály eldobással. Az F-111-é 2’400 mérföldnek. A ’70-es évek óta ugyanazon géptípusknál mindig kisebb értéket ad meg a hivatalos forrás. Itt találod őket.
http://www.alternatewars.com/SAC/
Az F-15-ét már írtam. Ezek után a gép méreteit figyelembe véve az 5’500 km teljesen irreális. Az F-111 belső tüzelőanyagkészlete ~33’500 font + erre jön még a két pótos, ami lehet négy is. Az Szu-27 belső tüzelőanyag mennyisége ~20’000 font. Az átrepülési távolsága olyan 3’500 km táján van. A PAK-FA picit kisebb. Sehogyan sem akart kijönni az az 5’500…
molni
te nem erted? nem en irtam azt..en csak atvittem a hirt ahol egy orosz tiszt mondta azokat…en tudom hogy ez soook, de a hir a repulohoz fuzodik en azert tetem ki az oldalamon…az orosz kijelentheti azt is hogy a pak fa atrepul holnaputan a marsra, es az a kijelentes mint hir men a tvben ujsagokban stb..mert kijelentete azt, az hogy az meszi van az igasagtol az ugylatszik nem szamit
Nehogy elüldözzetek már innen minden nem Magyarországon élőt, aki ír ide! (Sosem tudjuk meg milyen a világ máshonnan nézve.)
epp most neztem a nettem, beirtam pak fa elso oldal elo helyen a wikipedia, angolul, tudom hogy ez nem epp jo hirforas de ott is azt irja:
Ferry range: 5,500 km[77] (3,417 mi)
latod, egy hulye orosz kijelent vmit, es az egesz vilag elhiszi…
Allesmor Obranna
„Ami a hajtóműveket illeti, a 117Sz egy ideiglenes megoldás, csak, hogy a program haladjon.”
Tehát, akkor most végül is a jelenlegi PAK-FA protók a 117Sz-szel(Al-41F-1S) repülnek, vagy a 117-tel(AL-41F1)? Mert, a wiki szerint a 117-tel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA#Engines
http://en.wikipedia.org/wiki/Saturn_AL-31#117S
Akarom írni 117Sz(AL-41F1A).
molni:
A link alapján amit adtál az F-111 átrepülési távolsága 5.111 km. 23ezer font belső üzemanyag + 6.200 külső mellett.
A Wiki szerint a PAK FA belső tartálya 22.700 font. Persze ez kérdéses adat.
a jelenlegi hajtomuvek a gepen a 117S..az 117 meg alitolag a 4 prototipustol lesz hasznalva..
@beta
A bibi az, hogy ez az elkaszált ‘B’ változaté. Ezen felül az itteni forrásokban tendeciózusan több gép adata kb. 10-20%-kal magasabb, mint 20 évvel később. (F-16 és F-15 esetében ez van.)
Az F-111F belső kapacitás biztos, hogy 33’000 font és nem repkedett az sem soha +5000 km-et…
egy kerdes..ezek az uj hajtomuvek (supercruise) menyivel tobb uzemanyagot hasznalhatnak el a regeikhoz hasonlitva? erol nemtalalam semmit a neten.
GrGLy szerint:
Szerintem meg raketta hajtsa.
LOL!