Először „randizott” a Grizzly és a Voyager

2012. május 9-e fontos dátummá vált az európai repülőgép-gyártás szempontjából, ugyanis ekkor került sor első ízben arra, hogy egy A330MRTT a levegőben „összekapcsolódjon” egy A400M-el. Az Airbus Military két „nagyvasa” 30 alkalommal hajtott végre „száraz” utántöltést, tehát üzemanyag átadására nem került sor. A Voyager Cobham 905E hajlékonycsöves rendszerére az MSN004-es Grizzly kapcsolódott rá, mely során aerodinamikai szempontból vizsgálták a folyamatot. Arra sem kell már sokat várni, hogy valódi tüzelőanyag-átadás történjen, ez utóbbira még idén nyáron sort kerítenek az EADS szakemberei.

A nagy pillanat(ok egyike): először „tankol” A400M-et egy A330MRTT |Fotó: Airbus Military ,

Az A330MRTT és az A400M a jövőben Európa légierőinek fő légi utántöltő és közepes teherszállító típusai lesznek, így különösen nagy jelentősége van a május 9-i tesztnek – úgy műszaki-technológiai, mint marketingszempontból. Szolgálatba állásuk után ugyanis igen sűrűn fut majd össze az égen a Voyager és a Grizzly, főleg a Brit Királyi Légierő színeiben, mely mindkettőt üzemelteti majd, 14 darabos tanker-flottájával pedig aktívan részt kíván venni a többnemzetiségű feladatokban is. A mostani próbához is a RAF egyik jövendőbeli MRTT-jét használták, melyet nemsokára átadnak majd megrendelőjének.

Az A400M első „száraz” légi utántöltő tesztjeit még a Royal Air Force régebbi tankerével, a Vickers VC10-el hajtották végre, utóbbi típus azonban 2013-ban átadja helyét az MRTT-nek.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Új európai szállítógép készül

Mit keresnek tankerek a fejünk felett?

Mit keresnek tankerek a fejünk felett?

UAV-hordozó A400M

UAV-hordozó A400M

Összetörtek egy C-295-öst Ghánában

Összetörtek egy C-295-öst Ghánában