2012. május 9-e fontos dátummá vált az európai repülőgép-gyártás szempontjából, ugyanis ekkor került sor első ízben arra, hogy egy A330MRTT a levegőben „összekapcsolódjon” egy A400M-el. Az Airbus Military két „nagyvasa” 30 alkalommal hajtott végre „száraz” utántöltést, tehát üzemanyag átadására nem került sor. A Voyager Cobham 905E hajlékonycsöves rendszerére az MSN004-es Grizzly kapcsolódott rá, mely során aerodinamikai szempontból vizsgálták a folyamatot. Arra sem kell már sokat várni, hogy valódi tüzelőanyag-átadás történjen, ez utóbbira még idén nyáron sort kerítenek az EADS szakemberei.
Az A330MRTT és az A400M a jövőben Európa légierőinek fő légi utántöltő és közepes teherszállító típusai lesznek, így különösen nagy jelentősége van a május 9-i tesztnek – úgy műszaki-technológiai, mint marketingszempontból. Szolgálatba állásuk után ugyanis igen sűrűn fut majd össze az égen a Voyager és a Grizzly, főleg a Brit Királyi Légierő színeiben, mely mindkettőt üzemelteti majd, 14 darabos tanker-flottájával pedig aktívan részt kíván venni a többnemzetiségű feladatokban is. A mostani próbához is a RAF egyik jövendőbeli MRTT-jét használták, melyet nemsokára átadnak majd megrendelőjének.
Az A400M első „száraz” légi utántöltő tesztjeit még a Royal Air Force régebbi tankerével, a Vickers VC10-el hajtották végre, utóbbi típus azonban 2013-ban átadja helyét az MRTT-nek.
huleaks3
„te meg itt jössz a bevetés szavaddal! Igazi szakbarbár vagy!”
A sorosságot felfüggesztették így kiskatona már nincs :).
„A gazdasági kérdésekbe meg légyszíves ne menj bele, mert ha jól gondolom csak egy kiskatona vagy. Te sem érthetsz mindenhez.”
Tedd meg azt a kedvemért,hogy elolvasod a gazdaságos kommentemig az összes kommentet egyben így meg fogod érteni azt amit írtam,ha nem akkor ezt jelezd és leírom.
omega
Hahó már volt rendszerváltás(amúgy a forradalom szerintem is elhibázott lépés volt).
ui.:persze csak akkor ha az adminok helyet hagynak a normális keretek közti kommunikációnak.
OFF
A hasonlóan gyökereknek mint én írjátok már oda ha nem lehet kommentelni egy hírhez vagy cikkhez mert 5 percig matekoltam mire rájöttem,hogy miért nem jelenik meg a kis szövegszerkesztő négyzet…
ON
OFF
Mégis csak rendszerbe állítsák az oroszok a t-90ms harckocsit .
2012-től 2014-ig 360 kap az orosz haderő.
Vaze! Ez a Lebegy gyerek még holtában is pusztít. Elég csak a hsz.-eket megnézni.
Kossuth fikázásán teljesen lefagytam. Kortársai (köztük ellenségei is) fél istenként tisztelték. Külföldön és magyar honban is. A koporsóját szállító vonatot sok ezer ember kísérte. Az egész nemzet gyászolt. Vajon Őket is félrevezették?
Off
Az Anatolij Lebegy-es cikkhez:
Montezuma
„A másik: minek nevezzük azokat a holland katonákat, akik asszisztálása mellett (!!!) követték el a szerb szabadcsapatok, amit tettek éveken át.”
Bár a holland katonák „szerepét” a sebrenicai mészárlásban csak felületesen ismerem, de nem hinném, hogy ők voltak (akár csak a legcsekélyebb mértékben is) a felelősök. A drágalátos ENSZ-ről viszont megvan a véleményem, számomra nagyon tanulságos volt ez a kis videó, azzal kapcsolatban, hogy mit is ér valójában ez a nevetséges és dilettáns szervezet:
http://www.youtube.com/watch?v=Wdch1CWwX28
Az EADS- ál nem gondoltak még arra hogy csinálhatnának egy kisebb kapacitásu (18-20tonna)két hajtómüves változatott, szerintem vinnék mint a cukrot.
Luthero:
Abban a súlykategóriában a C-130 már egy bevált, elterjedt típus, azzal kéne versenyezni. Épp azért ekkora a teherbírása az A400M-nek, mert ebben a kategóriában nem nagyon van más, itt lehet sikereket elérni.
Hány év múlva láthatunk majd hasonló képet a KC-46A és a C-130XL légi utántöltéséről? :)
Sziasztok!
Találtam egy érdekes repülőgépet a neten.Itt a linkje az oldalnak.Csak egy érdekesség….
http://www.flugzeuginfo.net/galleryphoto_en.php?photoid=92