HTKA Hírhalom 2012. 17. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Április 25-én vihar miatt kellett kényszerleszállást végrehajtania a Bangladesi Légierő egyik Nanchang PT-6A típusú repülőgépének. A kínai gyártmányú alapfokú kiképzővel személyzete Dél-Bangladesben egy szántóföldre landolt, Salar városától nem messze. A pilóták sértetlenül úszták meg a nem mindennapi repülést.

—-

A Norvég Kormány bemutatta hosszú távú védelmi terveit, melyben főszerepet játszik az F-35 Lighting II 5. generációs vadászbombázó: megerősítették, hogy az új típusból 52 példány beszerzését tervezik, de az utolsó hatra csak akkor írnak alá szerződést, ha már 46 példány üzemel a légierőnél. Az F-35 beszerzésre a kormány 22-28 milliárd Norvég Koronát (3,56 – 4,21 milliárd dollár) különítene el, ezt a parlament várhatóan júniusban hagyja jóvá.

A Norvég Légierő másik fontos tevékenysége a bázisok számának radikális csökkentése, mindössze két repülőtér marad aktív használatban. A légierő központjául ezentúl az Ørland légibázis szolgál, míg a készültségi gépek Evenes légibázisról hajtják végre az elfogásokat. A repterek bezárásától milliós nagyságú megtakarításokat várnak a kormányban.

Románia F-35-ösre áhítozik | Fotó: Eglin AFB ,

Az Amerikai Haditengerészet a nyáron megkezdi a P-8A Poseidon működési tesztjeit. A próbarepülések és az eredmények kiértékelése várhatóan hat hónapot vesz igénybe. A program menedzsere szerint ha minden rendben megy, a típust 2013 harmadik negyedévében szolgálatba állíthatónak nyilvánítják. Miután megkezdődik a szolgálatba állítás, az üzemeltető századok félévente kapnak egy-egy új Poseidont.

Az első sorozatgyártású P-8A |Fotó: Boeing ,

Egy meghibásodott Szu-30MKI miatt állították le Indiában az egyik közforgalmi repülőtér járatait órákra. A gyakorlórepülésen résztvevő orosz vadászgép pilótái az orrfutómű meghibásodását észlelték, és azt a parancsot kapták, hogy szálljanak le Pune város Lohegaon nevű repterén. A kényszerlandolásra helyi idő szerint délelőtt 09:05-kor került sor, ezután 4 óráig ácsorgott a vadászbombázó a kifutón, melynek következtében 10 járatot kellett törölni 10:30 és 14:00 között, 1000 utast megvárakoztatva. Az eset kivizsgálását megkezdték.

—-

Az Ugandai Légierő veszíthet kiképzett pilótái számából, ha nem viszik fel a fizetéseket. A pilóták szerint a moráljuk teljesen lent van köszönhetően az alacsony fizetésüknek, ami havi 500 dollárra tehető. Összehasonlításképp a kereskedelmi szektorban dolgozó kollégáik 8 és 10 ezer dollár között keresnek, de még a mezőgazdasági pilóták is 5000 és 7000 zöldhasút kaszálnak be minden hónapban. A legnagyobb harcértéket képviselő Szu-30 típusra mindössze 8 kiképzett pilótája van a légierőnek, de közülük ketten elhagyták a századot, és panaszlevelet írtak a hadsereg főparancsnoka, Museveni elnök, valamint a légierő feje, Jim Oweyesigire felé, melyben kifejtették hogy keresetük alig 5-10%-a a közforgalmi pilóták keresetének, és emelést szeretnének.

—-

A héten hangrobbanás rázta fel a békés brit lakókat keresztül az egész országon, melyet két Typhoon okozott. A két vadászgépet azért riasztották, mert egy helikopter fedélzetéről olyan frekvencián sugároztak jeleket, amit csak vészhelyzetben használnak, pl.: gépeltérítés. A minél gyorsabb reagálás érdekében a két európai vadászgép szuperszonikus sebességre gyorsított, ám mint később kiderült, a vészhelyzeti adást nem szándékosan indították el a pilóták, és hamar belátták hibájukat. Idén ez volt a második alkalom, hogy a Royal Air Force Eurofighter Typhoon gépei hangrobbanást okoztak.

És ha már a közös európai fejlesztésű „kacsáról” van szó, meg kell említeni hogy Daniele L. alezredes elsőként gyűjtött össze 1000 repült órát az Eurofighter Typhoon-on az Olasz Légierő állományán belül. A mérföldkövet egy gyakorlórepülésen teljesítette Toscana légterében haladva. Gratulálunk neki a szép eredményért!

—-

2011-ben 156 alkalommal kellett riasztani a japán vadászgépeket kínai katonai repülőgépek ellen, melyek túl közel kerültek Japán légteréhez, ezzel a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg új egyéni rekordját állította fel. A tavalyi évben nem csak a kínaiak voltak aktívak a japán partok közelében, összesen 425 alkalommal kellett vadászgépeket emelni a közelítőkre – az elmúlt 20 évben ez az első hogy 400-nál több alkalommal volt erre szükség. A legnagyobb részt ebből az oroszok vették ki, 247 riasztással.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Görök Mirage-ok Indiának?

Görök Mirage-ok Indiának?

Több országgal is bővülhet a GCAP csapata

Több országgal is bővülhet a GCAP csapata

Dél-Korea újabb adag F-35-öst rendelt, de más is van a puttonyban

Dél-Korea újabb adag F-35-öst rendelt, de más is van a puttonyban