A védelmi és a hadiipari szektorral kapcsolatos ügyekkel foglalkozó Dmitrij Rogozin miniszterelnök helyettes nemrégiben újabb információ morzsákat szórt el a tavalyi év decemberének végén, kisebb karbantartási munkálatok közben kigyulladt K-84 Jekatyerinburggal kapcsolatban.
A Delta IV-osztályú ballisztikus rakéta hordozó atom-tengeralattjáró komoly károkat szenvedett el a hosszú időn át tomboló lángok által. Ennek ellenére az állítólagosan a teljes rakétafegyverzetével a fedélzetén grilleződőtt boomert javíthatónak minősítették, a hivatalos nyilatkozatok szerint 2014-re már újból fickándozhat. A kapcsolódó anyagiakra kitérve: a Project 667BDRM „Delfin” hajóosztály második egységének helyrepofozása kapcsán az orosz sajtóban már több mindent lehetett olvasni – első körben 1 milliárd rubelre taksálták a keletkezett kárt, amit később 600 millióra mérsékeltek.
Rogozin nyilatkozatában újfent megerősítette a 2014-es dátumot, illetve kitért arra is, hogy a K-84 2018-ig marad majd hadrendben – de mondandójában most nem is ez az érdekes, hanem az anyagi vonzatú részek. Elmondása szerint ugyanis a korábban kalkulált összegnek csak durván a felét kell majd a tengeralattjáró javítására fordítaniuk, ugyanis egy raktárból sikerült egy állítólagosan kifogástalan állapotú szonárt előkotorni. Ezen fejlemény pedig nagyjából felezi a költségeket – aminek számszerűsítésébe ugyan nem bocsátkozott, de megjegyezte, hogy a szonár meglelése előtt számolt eredeti összeg csak a fele a sajtó által leközöltnek, és ezen információk birtokában már könnyedén kiszámolható az összeg. (Hmm, a költségek kalkulálásakor nem tudták van-e MGK-540 Skat-3 „készleten”? Netán helyesebb lenne a „Honnét került elő?” helyett a „Miből került elő?” kérdés?)
A miniszterelnök helyettes mindezek mellett kitért arra is, hogy a Zvezdocska hajógyár azonnal elkezdi a K-84 Jekatyerinburg javítását, amint végeznek egy éppen náluk lévő másik tengeralattjáró kezelésével – várhatóan idén májusban.
En ugy tudom ( nem megerositett info de nem is legbolkapott ) hogy a teljes orszekcio cserelve lesz egy masik tengorol levagott nozival, es ezert olcsobb illetve egyaltalan lehetseges a dolog, mert kulonben kegyetlen draga lenne.
A szonárok csak úgy találomra hevernek a raktárban. Szerjózsa, van-é egy fölös szonárod? Persze, vidd csak Iván…
Kőne még orr-szekció és merülő vezérsík, meg egy hajócsavar is…
Ott a bontó, nézz körül Iván, olcsón megszámítom….
Ha orrcserére kerül sor a K-84 helyrepofozása során, akkor az szerintem az egykori K-64 Podmoszkovje amúgy is szünetelő, 1999 óta húzódó átalakításának végét jelenti majd.
meg ez a kijavítják aztán 4évig használják is ‘érdekes’
„Ha orrcserére kerül sor a K-84 helyrepofozása során, akkor az szerintem az egykori K-64 Podmoszkovje amúgy is szünetelő, 1999 óta húzódó átalakításának végét jelenti majd.”
Csak hangosan gondolkodom. Szerintem presztizskerdest csinaltak a Jekatyerinburgbol es ennek oltaran megy a levesbe ( ha valoban igy lesz es nem duma az egesz ) Podmoszkovje.
De az idobe meg boven belefer egy ” aaa elvtarsak hogy mi milyen szerencsesek vagyunk, kepzeljetek taklaltunk egy rahedli egyebb problemat a hajon es meg szerencse es igy a jo mert kulonben,,, szoval nem lesz kijavitva de kaptok egy ujat”
és mi lesz az új elnevezés?
2/3-ad Jekatyerinburg, 1/3-ad Podmoszkovje?
K-77.3 Jekatyerinszkovje? :-D
Komolyra fordítva:
reális hozzáállás, valószínűleg ha 13 éve nem sikerült eldönteni, hogy mit csináljanak az egyébként is félig kibelezett Podmoszkovje-el, akkor legalább részben újjáépítik.
Két rossz hajóból csinálnak egy harmadikat. Ami (remélhetőleg) már jó.
Így lessz ez jó mindenkinek. 2 használhatatlan hajóból féláron 1 jó.
Miből van az a sonar,hogy egyedül annyiba kerül mint egy komplett orrszekció?
dudi:
nekem van egy olyan érzésem, hogy:
„hozzuk a pótalkatrészt, ti pedig _olcsón_ megcsináljátok, és akkor maradunk a baleset/gondatlanság elméletnél nem pedig szándékos rongálás/terrorakció/hazaárulás”