|

2014-re javítják ki a K-84 Jekatyerinburgot

Dmitrij Rogozin miniszterelnök helyettes nemrégiben a K-84 fedélzetén tett szemlét, mely után úgy nyilatkozott, hogy az atom-tengeralattjáró valóban jelentős károkat szenvedett a hajótörzs elülső szekcióiban, ám javíthatónak minősíthető, optimisták a boomer újbóli hadrendbe állítása kapcsán.

Rogozin ismét kijelentést tett az egyes részein kiégett SSBN kapcsán – ám ezúttal nem újságíróknak, hanem a Twitteren. Egy blogger azon felvetésére reagált, miszerint a ballisztikus rakétahordozó tengeralattjáró javítási munkálatai akár 3-4 évig is elhúzódhatnak. Erre válaszul Rogozin a mikroblogon azt tette közzé, hogy ennél jóval hamarabb, már 2014 nyarán újból aktív szolgálatba akarják helyezni a Jekatyerinburgot – melynek javítási munkálatai az értesülések szerint egyébként az idén nyáron kezdődhet majd el.

21 hozzászólás “2014-re javítják ki a K-84 Jekatyerinburgot”

  1. Szerintem csak vetites arra hogy a gaz ellen szamitson ezzel a hajoval 2014 tol. Mondjuk ha jo helyen van akkor azert mukodhet kikotobol is mint pl a Brit nuki flotta tette azt a 80 as evekben .

    A raketakat el tudja engedni a kikotobol is.

  2. Wow. Szóval volt egy bazi nagy lyuk az oldalán, amikor kigyulladt, akkor nem is csodálom, hogy olyan deréken ömlesztették be a vizet a torpedóvetőkön, így azért egyszerűbben lángol fel belül is. Ráadásul ahogy nézem valahol ott is lehetett a tűz gócpontja. Egyébként a linkelt oldalon levő egyik kérdés válaszára én is kíváncsi lennék: mi a túrónak vágtak egy ekkora lyukat arra a ladikra?

  3. Szerintem

    Valszeg a szonarfejet akartak cserelni es ezert vegtak ra egy bazi nagy lyukat. Viszont ez a compartment nem azonos a torpedoterrrel. Az az ha itt ( is ) volt tuz az kozvetlenul nem egy ter a torpedoterrel. Az folotte es mogotte van, nyomasallo fallal elvalasztva.
    Gyakorlatilag ahogy nekem tunik a tuz ami a szonarterben volt az pont alatta volt a torpedoternek es mint egy tuzhely alulrol es oldalrol futotte azt. Ezert is kelett huteni a torpedoteret es kvazi feltolteni vizzel.

    Viszont ez a resz ( torpedo – szonar csatlakozas ) az egyik legbonyolultabb kialakitasu es igy egyben a legerzekenyebb resz is . Ha ennek a resznek elszalt az eredeti metalurgiai tulajdonsaga ( es ez majdnem biztos egy 20 oras tuz es merites utan ) akkor gyakorlatilag egy teljesen uj Bow sectionra lesz szukseg a hajo rendbetetelehez.

    Egy teljesen uj noit kell legyartani es odabiggyeszteni. Persze kerdes hogy a tuz az milyen hosszan egett es mas szekciok is serultek e ?

  4. Az orosz hajogyarak plane a tengogyarak csucsra vannak jaratva. Mennek ez exportok meg a sajat flottahajok is. Hogy fogjak ebbe belesuriteni egy uj cca a hajo 1/3 at kitevo resz legyartasat komplett berendezesekkel az elottem tobb mint kerdeses.

    Szerintem cca2 ev mulva bejelentik hogy meg sem fogjak kijavitani mert nem gazdasagos. Majd hogy nem kizartnak tartom hogy ujra harci szolgalatot lasson el.

    A szemelyzet ugyan elesik a tengeri potlektol de most egy jo darabig egyutt lehetnek a csaladdal.

    A tengosok eleg specialis eletet elnek. Ennek altalaban meg is fizetik az arat minden szempintbol. Egyreszt ok az elit elitje kikepzesben es mentalisan egyarant ( fizikailag messze nem de ez ertheto ) es ezen extra tudast jo penzel meg is fizetik. Nallunk egy kezdo tengos tisztan heti 1500 AUD kornyeken visz haza, de cca 3 ev utan ez olyan 2000 AUD ra megy fel.

    Viszont mikor orjaratban vagy akkor hetekre vagy honapokra eltunsz es nem sokat tudsz a csaladrol ahogy ok sem rolad. Aztan vannak “esetek” mikor jossz haz a es a molon varnak a gyerekeid meg a NAVY csaladtamogato szolgalata mivel kozben mig te kint jaroroztel addig az asszony sajnos meghalt :-((

    Szoval ( foleg a nukiknal ahol 6 honap az atlag jarorido ) egy ilyen extra idoszak nagy adomany.

  5. “hogy új orrot fog kapni ez a leggyorsabb és legjobb megoldás,nem kell foldozgatni kivágni behegeszteni megerősíteni stb.”

    Szerintem is…a selejtezésre váró hajók között biztos, hogy találják hasonlót…Bontóba kell menni.

  6. Gyima, neked tudnod kéne, hogy NINCS selejtezett Delta-IV. osztályú tengó, csak Delta-3-asok, amelyek nem csereszabatosak hozzá. Az összes legyártott Delta-IV. tengó ma is aktív szolgálatban van, kivéve a K-51 Verkhoturie és a K-407 Novomoskovsk, amelyek éppen nagyszerviz alatt vannak, reméljük azokra nem gyújtják rá az úszódokkot. Úgyhogy ezt az orr részt bizony le kell gyártani, és Kuruc olvtárssal ellentétben, szerintem ezt a lehető leghamarabb megteszik és újra szolgálatba fogják állítani. Egyszerűen azért, mert az új Borey egységek csigalassúsággal épülnek csak, mellesleg horrorisztikus költségek mellett…

  7. “Gyima, neked tudnod kéne”

    Nem, nem tudtam, és ezért szeretem ide írni, mert egyre okosabb vagyok…bár sose gondoltam, hogy magyarok fognak nekem mesélni szakszerűen az orosz hadseregről….Moderátorok, kommentátorok bravó!

  8. KC: selejtezett Delta IV tényleg nincs, ám az ex-K-64 Podmoszkovje átalakítása nem tudom hogy áll. Ugye még az ezredforduló környékén kezdődött meg az átalakítása speciális feladatkörű platformmá. A siló szelvényeket ki is vágták, ahogy olvastam, de amennyire én tudom azóta sem állt vissza aktív szolgálatba, mint BS-64. Ha nagyon kell, lehet, hogy az orrát esetleg le lehet nyasszantani :)

    Bár valószínűbb, hogy megpróbálnak legyártani egy újat. Csak hát a jelenleg erre képes Szevmash “csöppet” leterhelt Borej- és Jaszen-osztályok miatt…

  9. “Zichermann szerint (akinek nem sikerült ide regisztrálni)”

    Pedig nem egy nagy kihivas az ittenei regisztracio :-))

    “bazi nagy luk egy 2 éves fotó, ami nem is ebben a dokkban készült.”

    Lehet benne valami Sot ! De szerintem akkor a szitu meg rosszabb. Ugyanis a fotokon latni hogy a szonarterbol HATALMAS langnyelvek tornek elo, es a foton valoban egy belulrol erintetlen szonarter latszik. Az az szerintem az orosz (felre) kommunikatorok raktak be a fotot mert bizony ott katasztrofalisan szeteghetett minden. Ahogy szokas az ilyet csinalni. Mint ha valami ugyes az katonasagtol fuggetlen ember keszitette volna a fotokat ( igy van hitele, de persze ki az aki oda bejuthatott a tuz alatt utan ??? ) mas reszt meg ket harom valos felvetel koze van becsempeszve az egy terelo foto. Csak azt nem ertem miert ! Mivel azt mindenki lathatja a fotokbol hogy a szonar de valszeg a teljes orszekcio kiegett vagy olyan hosokkop kapott amitol sem acel nem acel mar es plane nem az elektronikus hidraulikus es egyebb berendezesek.

  10. “…az ex-K-64 Podmoszkovje átalakítása nem tudom hogy áll. Ugye még az ezredforduló környékén kezdődött meg az átalakítása speciális feladatkörű platformmá.”

    Mi a lófütty az a “speciális feladatkör” egy ex-rakétahordozó dromedár esetén? Mozgó lehallgató-kémkedő tengónak túl nagy, erre a célra sokkal jobb egy átalakított SSN. Tengeralattjáró-mentési feladatra szintén túl nagy. Talán viszonylag nagy létszámú speciális diverzáns, búvár, stb. egységek szállítására jó a nagy méret, de nem tudok róla, hogy lenne egyáltalán komolyan vehető létszámú “orosz Navy Seal”…

  11. “Nagyon rosszul teszed Poti kikötőjét nem Jancsi bácsi alázta le hanem a haditengerészeti SZPECNAZ és ez csak egy példa.”

    Dudi, azért ne a félelmetes Grúzia legyen már az etalon… :-)) Azért is rossz a példa, mert kiváncsi lettem volna arra, ahogy ez a Delta-IV monstrum “belopakodik” a Boszporusznál a Fekete-tengerre… :-))

  12. Killer Clown

    “Dudi, azért ne a félelmetes Grúzia legyen már az etalon… :-))”

    Ilyen alapon ne a félelmetes iraki hadsereg vagy a még félelmetesebb afgán fegyveres paraszt legyen már az etalon mert a SEAL nem nagyon harcolt keményebb ellenfelekkel Vietnam óta(ahol inkább befürödtek mint nem).Arról nem is beszélve,hogy hozzájuk képest a Grúz hadsereg kiválóan képzett elitalakulat.

    Ezzel nem minősítem a SEAL-t csak gondoltam leírom.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.