|

A KC-390-es legyőzésére hajt a Lockheed Martin

A Lockheed Martin aktívan népszerűsíti a „Bébi Herculest” Dél-Amerikában, a C-130XJ jelzéssel illetett típust az EMBRAER KC-390-es vetélytársának szánják.

Az EMBRAER tarol Dél-Amerikában a típussal, egyre-másra csatlakoznak országok és vállalatok a fejlesztéshez. Mindez természetesen a Lockheed Martin eddigi egyeduralmát töri meg, hiszen a Hercules helyett választják az olcsóbbnak és gazdaságosabbnak vizionált brazil típust.

A „jóárasított” Hercules aerodinamikai fejlesztéseket is kap majd, melyek segítenek a típus légellenállásának (így fogyasztásának) csökkentésében. A Lockheed Martin illetékesei már meg is kezdték a fogyasztás-csökkentő technológiák tesztelését a szélcsatornában, az előzetes számítások szerint akár 7 százalékkal is sikerül majd mérsékelni a behemót étvágyát, a másfél méter magas wingletek alkalmazásával egy tipikus szállítóbevetés alkalmával közel 80 liter üzemanyagot lehet majd megspórolni.

Több különböző konfigurációt is kipróbálnak, vizsgálván a különböző elemek egymásra gyakorolt hatását. Emellett a rendszerek kábelezését is optimalizálják, próbálnak minél több felesleges tömeget lefaragni.

Emellett a Rolls-Royce dolgozik a T56-os gázturbina korszerűbb változatán, mely nagyobb teljesítmény mellett kedvezőbb fogyasztással rendelkezik majd.

A Lockheed Martin kezében továbbá az is aduász lehet, hogy egy kiforrott és rendkívül népszerű típus egyszerűsített, de mégis továbbfejlesztett változatát kínálják a vevőknek, jóval kisebb kockázattal, mint ami a még mindig nem létező KC-390-es vásárlásával járna.

3 hozzászólás “A KC-390-es legyőzésére hajt a Lockheed Martin”

  1. izé, mi harminc, illetve nyócvan?
    ez nekem nem értelmezhető. Óránként? Km-enként?

    Egyébként is, maradjanak a kaptafánál, nekem szimpatikus a brazil madár, hagyják érvényesülni.

    Különben nem veszek többet Lockheed terméket… :-D