|

Irán, a Kandúr és az R-27-es

Tegnapelőtt Galcom barátunk tisztelt meg minket egy képpel, melyet a minap talált a világhálón. A fotó láttán mi is csak néztünk, nyögtünk, majd vakargattuk a fejünket. Valószínűleg ez az érzés fogja el a kedves Olvasót is eme felvétel láttán.

Az egy ideje nyilvánvaló, hogy Irán megoldotta az F-14 Tomcat típusú elfogóvadászainak repülőképes állapotban való tartását, az viszont kérdéses volt, hogy mivel pótolják az üzemképtelenné váló Phoenix légiharc-rakétákat. Nos, az alábbi felvétel alapján próbálkoznak az orosz R-27R típussal. Hogy valódi-e a kép? Eme kérdéssel kapcsolatban mi tartózkodnánk.

42 hozzászólás “Irán, a Kandúr és az R-27-es”

  1. GrGLy tévedsz. A hamburgert Kim Jong Il találta fel, ezáltal ők alapozták meg a mekdöncit is.

    Molni: Így olcsóbb, mint a fejlesztéssel szórakozni.

    A kép valódiságáról nincs kétségem, elég nehéz lenne ilyen minőséget photoshoppolni, az már egy másik kérdés, hogy sikerült e megoldani a működőképességet.

  2. A képen látott konfigurációban nem fér el az R-27-es, azaz kamu. Más pilonokkal elvileg lehetséges a dolog. A fő probléma azonban, hogy nehezen oldható meg az MCU együttműködés a rakéta és az AWG-9 között, enélkül csak az eredetinél is gyengébb hatékonysággal lenne alkalmazható.

  3. Veér István nem szólt bele, pedig talán az ő szakmájához áll a legközelebb az integráció megvalósítása.
    Szükség törvényt bont, és hogy tényleg működik-e, lehet nem is számít. (Mint az a V farkú F5ös.) Amúgy az R-27est gyártják valami iránizált változatban.

  4. No, akkor beszólok! :D

    Bármit lehet integrálni. De ára van. Főleg mérnökórában. Ezt a menedzsment mérlegeli az előtervezés során, hogy a befektetett munkánál magasabb-e a várható haszon. Ugyanez megtörténik egy felelős államvezetés esetében is.
    Bármilyen sw-t vissza lehet fejteni, el lehet lopni, nincs lehetetlen, legfeljebb egyszerűbb alapoktól újracsinálni. Hogy ott mi a helyzet? majd megtudjuk 50 év múlva!

    Ennyi elég is a közhelyekből: válaszom: nem tudok mit mondani, nem ismerem a tényeket, részleteket, anélkül meg csak vagdalkozás az egész.

  5. Ezt a képet már elég régen belinkeltem ide más sok érdekességgel együtt.
    Akkor nem lépte át az ingerküszöböt. Most jelzek egy másikat.Létezik egy új fejlesztésű függőleges indítású tollerővektoros közepes hatótávolságú légvédelmi rakétarendszer. Amelyeken nincs vezérsík.

  6. A BAVAR-373 nincs rendszeresítve ez tévedés, és még egy darabig nem is lesz (úgy 1-2 évig). Ugyan is az ilyen néven futó projekt az S300 kategóriába esik már mint képességekben. Legalább is azt szeretnék. Ami kint van, az a már említett SAJAD-2 lehet. Ugyan is hirtelen nagyon sok kód van forgalomban. (Mersad, sajad-1, bavar-373,Mesbah,Merab stb)Ezek egy része a „HAWK” valamelyik változata, illetve a Crotale kínai másolata, illetve a Rapier hazai verziói . Érdekes hogy van a birtokukban egy sértetlen Roland egység is teherautóstól mindenestől még sem másolták le.Egyébként mindenféle hülyeséget hallani. Most valami „Troposcatter” rendszerről írnak össze vissza amit a felvonuláson láttak állítólag. Pedig csak egy meglehetősen nagy parabola antenna volt egy konténerre rászerelve. A linken látható 2 gép (szittya88) csak céldórónok és a légvédelmet (radar teszt) tesztelik vele, úgy hogy működőképesek az biztos. Legalább is a deltaszárnyú esetében van bizonyíték.

  7. Már ez is teljesen elméleti. Van total impluse adatom róla, repszimben végeztem némi paraméter vizsgálatot. Közepes magasságon M0.9 sebeeséggel közeledő és olyan manőverező cél ellen, ami legalább valamilyen szinten fenntarja a közeledő aspektust nincs 25 km sem a NEZ…

    (Ez igaz minden rakéára, az AIM-120C-re is igaz, mondjuk 20-25%-kal nagyobb érték.)

  8. Szia Molni!Én voltam az!KB 1 óra mulva tevékenykedek komolyabban a gépnél akkor megírom…Mert nekem is megkell keresnem.Sajnos nekem az orosz hajtóművek miatt kellettek de itt is a nyugati típusokról szinte minden ott volt a szovjet technika meg immel-ámmal…