Tegnapelőtt Galcom barátunk tisztelt meg minket egy képpel, melyet a minap talált a világhálón. A fotó láttán mi is csak néztünk, nyögtünk, majd vakargattuk a fejünket. Valószínűleg ez az érzés fogja el a kedves Olvasót is eme felvétel láttán.
Az egy ideje nyilvánvaló, hogy Irán megoldotta az F-14 Tomcat típusú elfogóvadászainak repülőképes állapotban való tartását, az viszont kérdéses volt, hogy mivel pótolják az üzemképtelenné váló Phoenix légiharc-rakétákat. Nos, az alábbi felvétel alapján próbálkoznak az orosz R-27R típussal. Hogy valódi-e a kép? Eme kérdéssel kapcsolatban mi tartózkodnánk.
Iránban semmi sem lehetetlen!
Akkor miér importálnak atom meg finomító technológiát? :)
@molnibalage
Dehogy importálják, ők exportálják! :D Sőt, a McDonalds is egy iráni étteremlánc koppintása. :D
GrGLy tévedsz. A hamburgert Kim Jong Il találta fel, ezáltal ők alapozták meg a mekdöncit is.
Molni: Így olcsóbb, mint a fejlesztéssel szórakozni.
A kép valódiságáról nincs kétségem, elég nehéz lenne ilyen minőséget photoshoppolni, az már egy másik kérdés, hogy sikerült e megoldani a működőképességet.
„A kép valódiságáról nincs kétségem, elég nehéz lenne ilyen minőséget photoshoppolni, az már egy másik kérdés, hogy sikerült e megoldani a működőképességet.”
Zalatnay Cini óta tudjuk, hogy bármilyen minőséget lehet fotoshoppolni:)
A kép elgondolkoztatott. Ezek szerint van egy ősöreg, nehezen üzemeltethető vadászgépük, ami képes kettő légiharc rakéta hordozására?! Hát, lehet, hogy még így is megéri nekik…
Nekem mintha hiányozna egy vezérsík…
Szetinek igaza van, ez elsők közül egy hiányzik.
Meg egy kicsit kisebb pilonnal is megoldhatták volna a függesztést. Nem lóg túl alacsonyan? Bár ez is csak viszonyítás kérdése…
Micsoda előrelépés! Mi fog ezután jönni toronygéppuska?
OK lenne a cikk, ha ezt a képet már nem tárgyaltuk volna februárban.
„Mindenki tudja, hogy vannak dolgok, amiket nem lehet megcsinálni. Aztán jön 1 valaki, aki eztz nem tudja, és megcsinálja.” A. Einstein.
https://htka.hu/2012/01/27/lezuhant-egy-irani-tomcat-de-fogyott-a-legiflotta-pakisztanban-is/
A napokban repkedtek a tomketek az iráni katonai parádén. Jó kis oldschool airshow lehetett.
http://www.uskowioniran.com/2012/04/iran-military-day-parade-2012-1_19.html
http://theboresight.blogspot.fr/2009/07/iran-satellites-and-tomcats.html#!/2009/07/iran-satellites-and-tomcats.html
Itt repülnek vele:
http://2.bp.blogspot.com/-id5RNV8jCkg/TzWw8oFEMRI/AAAAAAAAAuE/gNEtG6qdKe0/s1600/Knight_F-14_1.jpg
Nem valószínű, de én azon sem csodálkoznék, ha a macsekoknak Szuhoj szívük lenne és Zsuk radarjuk :) :) :)
Micsoda felhozatal: Szu-24, F-4, F-14 , nemsemmi xD
A képen látott konfigurációban nem fér el az R-27-es, azaz kamu. Más pilonokkal elvileg lehetséges a dolog. A fő probléma azonban, hogy nehezen oldható meg az MCU együttműködés a rakéta és az AWG-9 között, enélkül csak az eredetinél is gyengébb hatékonysággal lenne alkalmazható.
Veér István nem szólt bele, pedig talán az ő szakmájához áll a legközelebb az integráció megvalósítása.
Szükség törvényt bont, és hogy tényleg működik-e, lehet nem is számít. (Mint az a V farkú F5ös.) Amúgy az R-27est gyártják valami iránizált változatban.
No, akkor beszólok! :D
Bármit lehet integrálni. De ára van. Főleg mérnökórában. Ezt a menedzsment mérlegeli az előtervezés során, hogy a befektetett munkánál magasabb-e a várható haszon. Ugyanez megtörténik egy felelős államvezetés esetében is.
Bármilyen sw-t vissza lehet fejteni, el lehet lopni, nincs lehetetlen, legfeljebb egyszerűbb alapoktól újracsinálni. Hogy ott mi a helyzet? majd megtudjuk 50 év múlva!
Ennyi elég is a közhelyekből: válaszom: nem tudok mit mondani, nem ismerem a tényeket, részleteket, anélkül meg csak vagdalkozás az egész.
Az a szenzációs számomra hogy ennyi Amerikai technika működik még náluk az embargó dacára Az AH-1 es re is kíváncsi lenék hogy oldják meg az üzemeltetését Nemcsak a Tomcatét
Főleg az az érdekes, hogy a „forradalom” után milyen rendet vágtak az amerikai cuccokhoz értő emberek között (állítólag), oszt mégis.
Ezt a képet már elég régen belinkeltem ide más sok érdekességgel együtt.
Akkor nem lépte át az ingerküszöböt. Most jelzek egy másikat.Létezik egy új fejlesztésű függőleges indítású tollerővektoros közepes hatótávolságú légvédelmi rakétarendszer. Amelyeken nincs vezérsík.
Elfelejtettem írni: Iránban. Egyébként a legutolsó alig pár napja történt felvonuláson bemutatott technikát is érdemes végignézni. Rengeteg kép van a felvonulásról.
Én megjegyeztem.
Nem értem a 3 egymás alatti indítósint. Ha rakétát akarnak cserélni, az egész sint is kellene, nem egyiket a másikra pakolni.
Egy gyors infót szeretnék kérni valakitől!Hány darab Tomcat-et renszeresített annó Irán?És hány darab AH-1-t?
Kb 110 Tomcatet, és 44 működik belőlük. A működő darabok száma nő. A belinkelt cikkben van pontos infó. A heliket nem tudom.
Abból a 110-ből szépen vonjál le bő 35-40-et…
Ha már orosz rakéták:
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/bombak/malajzia_35millio_dollar_ertekben_vasarolt_orosz_raketakat/
Ha már Irán http://i44.tinypic.com/10oi814.jpg végülis a formatervezés nem olyan rossz (valaki nem tudja a nevüket? ja és a Bavar-373-ból állítólag már mind a 30 tartomány légvédelmi parancsnoksága kapott egy üteggel)
javítók mind a 30 tartomány rendelkezik minimum egy üteg Bavar-373-al
Terminator?
Ez egy felturbózott r-77?
Én eddig abba voltam hogy 50 km hatótávolságú és csak mach 3-ra képes nem 4 mach felett .
A BAVAR-373 nincs rendszeresítve ez tévedés, és még egy darabig nem is lesz (úgy 1-2 évig). Ugyan is az ilyen néven futó projekt az S300 kategóriába esik már mint képességekben. Legalább is azt szeretnék. Ami kint van, az a már említett SAJAD-2 lehet. Ugyan is hirtelen nagyon sok kód van forgalomban. (Mersad, sajad-1, bavar-373,Mesbah,Merab stb)Ezek egy része a „HAWK” valamelyik változata, illetve a Crotale kínai másolata, illetve a Rapier hazai verziói . Érdekes hogy van a birtokukban egy sértetlen Roland egység is teherautóstól mindenestől még sem másolták le.Egyébként mindenféle hülyeséget hallani. Most valami „Troposcatter” rendszerről írnak össze vissza amit a felvonuláson láttak állítólag. Pedig csak egy meglehetősen nagy parabola antenna volt egy konténerre rászerelve. A linken látható 2 gép (szittya88) csak céldórónok és a légvédelmet (radar teszt) tesztelik vele, úgy hogy működőképesek az biztos. Legalább is a deltaszárnyú esetében van bizonyíték.
Egyébként így hivatkoznak rá: ‘Sofreh Mahi'(flatfish)
OFF
Anno valakinek lefordítottam egy hajtómű adatokkal tele levő oldal rövidítéseit. Hol találom azt az oldalt?
ON
erre gondolsz?
http://www.aircraftenginedesign.com/TableB1.html
http://www.aircraftenginedesign.com/TableB2.html
http://www.aircraftenginedesign.com/TableB3.html
http://www.aircraftenginedesign.com/TableB4.html
vagy talán erre?
http://www.jet-engine.net/miltfspec.html
A másodikra, de az első sem rossz. Köszi tűzmadár. :)
pixyke!
Egészen pontosan 80 db Tomcatet rendeltek és 79-et szállítottak le.
Ha rákeresel az oldalunkon a Tomcat címszóra, egész érdekes dolgokat találhatsz az iráni gépekről…
Ha 79, hát 79.
Az R-77-es indítási távolsága a Roszvoruzsenyije hivatalos fegyverkatalógusa szerint 50 km. Az ennél nagyobb adat csak elméleti kinematikai távolság, aminek nincs harcászati értéke.
Már ez is teljesen elméleti. Van total impluse adatom róla, repszimben végeztem némi paraméter vizsgálatot. Közepes magasságon M0.9 sebeeséggel közeledő és olyan manőverező cél ellen, ami legalább valamilyen szinten fenntarja a közeledő aspektust nincs 25 km sem a NEZ…
(Ez igaz minden rakéára, az AIM-120C-re is igaz, mondjuk 20-25%-kal nagyobb érték.)
Szia Molni!Én voltam az!KB 1 óra mulva tevékenykedek komolyabban a gépnél akkor megírom…Mert nekem is megkell keresnem.Sajnos nekem az orosz hajtóművek miatt kellettek de itt is a nyugati típusokról szinte minden ott volt a szovjet technika meg immel-ámmal…
Sorry! A jet engines link az…De nekem segítettél ebben az tuti..