A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Mitsubishi Heavy Industries (MHI) megkezdte a japán ötödik generációs demonstrátor, az ATD-X életnagyságú, statikus tesztekre szánt példányának megépítését. A Shinshin néven is említett típus prototípusa várhatóan 2014-ben emelkedhet a levegőbe, míg szolgálatba állását 2017-re tervezik a japánok.

Az ATD-X-ről elérhető egyik legelterjedtebb grafika| Forrás: Asian Defence ,
Balesetet szenvedett a Brit Királyi Légierő egyik CH-47D Chinook szállítóhelikoptere. A szerencsétlenség az Arizona sivatagban történt, a személyzet a sivatagi körülmények közötti leszállást gyakorolta, mikor is valami elromlott és irányíthatatlanná vált a gép. A személyzet 7 fője mind kisebb sérülésekkel megúszta a kalandos repülést, de kivizsgálásra kórházba szállították őket.

A Királyi Légierő egyik CH-47 Chinook helikoptere valahol Pakisztán felett ,
Decemberben számoltunk be róla, hogy a pápai bázisú Heavy Airlift Wing (HAW) 3 darab C-17-ese 29 hónap üzemelés után elérte a 6000. repült órát, most újabb kerek számot ünnepelhettek az üzemeltetők: a 3 gép összesített repült órája április elsején elérte a 7000-et. Az újabb ezrest a norvég Christian Langfeldt alezredes és az általa vezetett személyzet gyűjtötte össze Törökország légterében, Afganisztánba tartva. A 7000 órát mindössze 33 hónapnyi üzemelés során gyűjtötte össze a 3 példányból álló flotta, így kihasználtságuk nem mindennapi.

Fotó: HAW ,
És ha már a kerek repült óráknál tartunk, az Amerikai Légierő UH-72A Lakota flottája is újabb ezressel bővült már ami a repült órákat illeti, bár ők nem a 7. ezresüket ünnepelték, hanem már a 100-adikat. A 100 000 repült órát az idáig szolgálatba állított 209 példány hozta össze, 2006 augusztusától számítva.
Az Amerikai Kongresszus 2006. június 30-án hirdette ki az EC-145 katonai változatát, az UH-72-t mint az Light Utility Helicopter (LUH) program győztesét, ennek értelmében az EADS North America 345 helikoptert ad át az amerikai haderő részére

UH-72A géppár Washington DC felett 2009 márciusában | Forrás: EADS North America ,
A Hamilton Sundstrand vállalat megkapta az EASA-tól (European Aviation Safety Agency – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) a FH385/386 légcsavar típusalkalmassági bizonyítványát. Az A400M nyolcágú alkotóeleme március 22-én érdemelte ki a hivatalos okiratot. A 17.5 láb (5.334 méter) átmérőjű szerkezet teljesen kompozitból készül és a mérések szerint közel 90 százalékos hatékonysággal dolgozik utazósebességen.
A francia repülőgép-hordozó, a Charles de Gaulle sikeres éleslövészetet hajtott végre a Földközi-tengeren, az Aster 15 típusú rakéta eltalálta a több mint 10 kilométerre lévő célpontot. Egyébként ez volt a fegyver 8. éleslövészete.
A BAE Systems újabb szerephez jut a brazil többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390 fejlesztésében, ugyanis a repülésvezérlő elektronika mellett a pilótafülkében oldalt elhelyezett botkormányokat is az angol cég szállítja majd.
Nemrég hozták nyilvánosságra, hogy a Korean Air leszállította az első átkábelezett F-15-ösöket az USAF számára. A szeptemberben aláírt szerződés értelmében az ázsiai vállalat 400 millió dollárért cserében 60 darab vadászbombázót alakít át, a vezérsíkok kicserélése mellett új vezetékeket is kapnak a gépek, kapton helyett a flexibilisebb teflonból készülő elemekkel teszik tartósabbá a rendszert. Az átalakítás határideje 2016, emellett a Korean Air végzi majd a gépek időszakos karbantartási és javítási munkálatait is.
Tovább fejlesztenek a világ legmodernebb bombázóján, a B-2-esen. Az eddig is csúcsmodernnek számító típus új fedélzeti adatfeldolgozó rendszert kap, melynek tesztjei már el is kezdődtek: az egyik példány 18.5 órát repült az Arktisz felett tesztelve a berendezést, mely végig megfelelően működött. Az Edwards támaszpontról indított repülési feladat légi utántöltést is tartalmazott.

Fotó: Bobbi Garcia, USAF ,
Indonézia 6 darab Eurocopter EC725-öst rendelt, melyeket az Indonesian Aerospace (IAe) bandungi üzemében szerelnek majd össze. Az első gépek szállítása 2014-től kezdődik, és kutató-mentő feladatok ellátására is képesek lesznek.
A KC-X tender elhódítása után a Boeing most már piacokon is értékesíteni kívánja a KC-46-os alapjául szolgáló B767-2C jelzésű masinát. A szállítófeladatokra butított verzió jó alternatíva lehet a kiöregedő gépek leváltására a polgári teherszállító cégek kiöregedő gépeinek pótlására. A típusra van igény, az előző verzióból januárban rendelt a FedEx 30 darabot.
—
Közreműködött: Eagle