Több mint egymilliárd dollár értékben nyert el szerződést a Lockheed Martin április 5-én. A pénz az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészetétől érkezik, ellentételezésként a cég vállalta, hogy öt éves periódusban digitális, úgynevezett „üveg” pilótafülkével (glass cockpit), új bevetésvezérlő rendszerrel és érzékelőkkel látja el a flotta durván háromszáz darabos Sikorsky MH-60R „Romeo” és MH-60S „Sierra” flottájának kétharmadát. A NAVAIR (a US Navy légi eszközeivel foglalkozó szervezete) közleménye szerint a modernizáció azért vált szükségessé, mert csak így biztosítható hosszú távon, hogy az Egyesült Államok rendelkezzen a legütőképesebb haditengerészeti helikopter-flottával, ami képes a repülőgép-hordozók és egyéb felszíni egységek megvédésére, például a tengeralattjáróktól.
Az 1,05 milliárd dollár értékű kontraktus lassú lefolyású, a Lockheed Martin öt évet kapott a teljesítésére. Jelen állás szerint 162 darab, felszíni és felszín alatti egységek elleni harcra specializált MH-60R kap majd modernizált pilótafülkét, integrált bevetésvezérlő szoftvert és az ellenséges erők észlelését segítő szenzorokat. Sajnos ennél pontosabban nem tudunk beszámolni a továbbfejlesztés részleteiről, pusztán annyit fűzött hozzá a NAVAIR, hogy a már eddig sem kifejezetten pilótafülkék műszerfalán még több nagyméretű, digitális kijelző fog megjelenni. Ami pedig a hajók közötti teher- és személyszállításra, kutató-mentő feladatokra, valamint a felszíni egységek közvetlen védelmére használt MH-60S-eket illeti: 62 példányon integrálják az új pilótafülkét, ami teljesen megegyezik majd a „Romeo” verzióéval, tehát a két típus közötti – amúgy sem széles – rés tovább szűkül.
A Lockheed egyébként roppant szigorú költségvetési feltételek mellett jutott hozzá a szerződéshez. A Kongresszus megszabta, hogy a modernizáció után, hosszú távon, két számjegyű százalékos csökkenést várnak az MH-60R és MH-60S helikopterek üzemeltetési költségeiben. A cég sajtóközleményében Dan Spoor alelnök tíz százalék fölötti éves megtakarításról beszélt a továbbfejlesztett példányok esetén – ami egyelőre csak egy becslés, a valós értékeket három-négy évvel az első upgradelt „Romeo”-k és „Sierra”-k szolgálatba állása után tudhatjuk meg (ha megtudjuk).