Mint ismert az oroszok a Rubin Tervezőiroda vezetésével még egy problémamentes AIP meghajtás összehozásával birkóznak a Lada / Amur-osztályok számára – a legújabb információk szerint immáron lassan legyűrve a problémákat. Az általuk is elismert módon a tét magas: rövidtávon legújabb indiai tengeralattjáró tender, hosszabb távon a nem nukleáris meghajtású tengeralattjárók piacának tortaszelete, ahol a levegőfüggetlen erőforrás biztosította meghajtás lassan alapfelszereltséggé kezd válni a nyugati eredetű acélcápák végett.
Az Amur-osztály az indiai Project75i tenderen egyébként egy, a nyugati alternatívákhoz hasonlóan megfelelően működő AIP megoldással egyáltalán nem indulna rossz esélyekkel, ugyanis az indiaiak által megfogalmazott fő prioritások között az AIP képesség mellett az erős rakétafegyverzet is szerepel. Márpedig riválisaival ellentétben az Amur-osztály igen erős öklökkel rendelkezhetne, lévén VLS indítókkal is rendelkezik, melyekből az Indiai Haditengerészet által a Kilo-osztályú tengeralattjárói kapcsán használt 3M-54 Klub mellett akár az orosz-indiai koprodukcióban, az orosz P-800 alapjain megszületett szuperszonikus robotrepülőgép, a BrahMos is indítható ha a vevő úgy akarja.
A Rubin Tervezőiroda a Delhiben megrendezett, és a hétvégén záródott Defexpo India 2012 során úgy nyilatkozott, hogy ugyan az indiaik még nem keresték meg őket a BrahMos kapcsán, de a tenderre nevezendő Amur 1650 alkalmassá tehető a BrahMos fogadására, és erre nyitottak is, ha az indiaik úgy döntenek. Márpedig ha a vevő úgy akarja, akkor a Rubinnak némi módosítást kell majd eszközölnie, ugyanis az Amur-osztály alváltozatai közül az Amur 1650 pont nem rendelkezik VLS indítókkal – a kisebb Amur 950 módosított változata ellenben igen.

A VLS-esített Amur 950 10 VLS indítóval rendelkezik – a nagyobb Amur 1650 megtoldásával szintén elérhetővé válhat ezen képesség. | Forrás: Rubin Tervezőiroda ,

Az Amur 1650 jelenlegi belső kialakítása | Forrás: Rubin Tervezőiroda ,