A napokban jelentette be egy arizonai központú vállalkozás, hogy a Davis-Monthan támaszponton található, csak „Boneyard” néven emlegetett géptemetőben nyugvó, lekonzervált F-16-osok újrahasznosítására készül.
Egy nyugdíjas repülőmérnök, Barry Billaker által alapított vállalat, a Fun Falcon, óriási lehetőséget lát a sivatagi támaszponton lekonzerválva tárolt, a szolgálatból már kivont, de még repülőképes gépekben. Néhány gépet komoly átalakításnak vetnének alá, melynek köszönhetően a törzs első része alaposan átalakulna, az új pilótafülkében 4 személy számára lenne elegendő hely. A tervezésnél figyelembe vették a Northrop által a TacitBlue kísérleti repülőgéppel szerzett tapasztalatokat, így Northrop Billaker elmondása szerint az új variánsnak alig lesz nagyobb légellenállása, mint az alap F-16A-nak.
Az SR-71-es beütésű Falcon létrehozásának célja, hogy a lehető legkisebb kockázattal hozzanak létre egy nagysebességű repülésre képes üzleti repülőgépet. Az ötlet nem új, a Bede BD-10 és az ATG Javelin is ilyen célzattal készült, ám a nulláról létrehozott gépek fejlesztése elakadt.
A Fun Falcon projektje ezzel szemben már meglévő típuson alapul, így remélhetőleg sikeresebb lesz. Barry Billaker tájékoztatása szerint már meg is vásároltak egy demilitarizált Falcont és megkezdték az átalakítási munkálatokat.
Ez egy F-34 :)
Funfalcon, április elsején… gyanús ez nekem :P
Azt lehet tudni hogy mire fogják majd használni? :P
Mi is beszerezhetnénk párat és a fenmaradó 3 helyet (mert ugye kell a pilóta) ki adhatnánk mondjuk turistáknak és miközben a gép járőröznek a légtérben a túristák bebarangolják egész Mo. Költséghatékony és az idegenforgalomnak is jót tesz :D
A buisness jeteknek ellenfele támadt…:)
Szolid kényelem, maximális élvezet, csak nehogy az üzleti tárgyalás előtt gatyát kelljen cserélnie a tulajnak…
Már csak a plusz 3 katapultülés is sok millió dolcsiba kerül,de lehet hogy szupercirkálni is tud majd…kérdéses a hatótáv
Ez valahonnan ismerős :) (3 órája linkeltem az előző cikknél)
Én inkább a teherszállító változatot várom már.
OFF
Az oroszok 12 db AT-802U gépet karnak vásárolni a jenkiktől.
Vajon mire kell nekik?
Roni
Ez most komoly???
Amúgy a típust a legtöbb államban tűzoltási feladatokra használják…
De az AT-802U amolyan COIN gép, nem hiszem, hogy az amik lepasszolnák nekik…
Ja… és rendszeresítik hozzá az új Funwinder-xx-et is, amely a csaj nevét írja az égre!
…. és ahhoz mit szótok, hogy Ivánék hordozót csinálnak a kivont Typhoonokból? A boomer viszmagával két Borejt a torony mögött, amely további Ladákat indít a célterület közelében….
… az új BrahMosnak antigrav hajtóműve lesz, csak az vár megoldásra, hogy az antigrav beindításához szükséges meditáció két napig tart….
sulyid:
Vagy a dagesztáni harcokhoz .
Szerintem nem tűzoltásra használnák.
Ja és egy kép a szu-30mki új kijelzőjéről .
Jobb mint az orosz szu-35 .
http://kepfeltoltes.hu/120401/141563_63478164_su35spitcabina_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
… Nálunk debütál az új T-73,5 harckocsi. Azért 73,5 mert ennyit tud megtenni méterben a mai üzemanyagárak mellett…..
Roni
Mivel alapból is fegyveres konfliktusokhoz készült a fent említett és az oroszok által igényelt változat, így feltehetően kéne hozzá az szenátus engedélye is, hogy megkaphassák a gépet, ezt pedig nem biztos, hogy megkapják. Ha meg annyira kell a gép Dagesztánba, akkor vagy gyártanak egy saját típust, vagy áthelyeznek oda még egy századnyi harcihelikoptert/csatarepülőt.
Roni
A kettő ugyan az…
Az Észak-koreaiak rizzsel töltik fel az új rakétájukat, mely a felszálló ágban szétpermetezi a rizst. A koreaiai állami televízió bemondója pedig sírva bejelenti, hogy a Kedves Vezető odaátról, a Vörös Paradicsomból küldött rizst szeretett népének.
A business gépek felső kategóriájának vásárlóit célozzák meg. Szerintem van benne fantázia.
gigabiga
Gyorsan veszek vagy kettőt!!!
Na persze! 200 év Afganisztán, úgy hogy nem jössz haza. Az arab sejkek viszont tuti vesznek belőle.
Egyébként az ukránoknál lehet repülni Szu-27-tel. Nem tudja valaki mennyibe kerül?
durva agymenés ez a fun falcon.
OFF: A Magyar CubeSat támadást indított a Föld lakossága ellen. Számolt be a Muzsika tv.
Kiderült hogy a magyar Cubesat a Magyar birodalom létrehozásából hozták létre. A magyar CubeSat egy elrejtett nagy energiájú irányított lézersugárral képes térdre kényszeríteni a föld lakosságát, köztük Magyarországot is! A hír hallatán Grúziában összeült a Nemzeti Védelmi tanács.
m2008_11_nemzeti_nehez_harckocsi
http://lemil.blog.hu/2012/04/01/m2008_11_nemzeti_nehez_harckocsi
Nincs mese, ez a jövő, a vadászgépeknek, nevükhöz méltóan vadászokat is kell magukkal vinniük, ez pedig – beláthatjuk – együléses géppel nehéz…
Szóval a koncepció tökéletes, az elképzelés reális, csak azt nem tudom még, hogy a sörétes, és a golyós fegyverek arányát hogyan határozzák meg bár ez – ebben mindenki egyetérthet – részletkérdés.
Ilyet nekem! :)
Azért az a Barry Billaker valójában a néhai Harry Hillaker lehetett.
Ő volt az F-16-os „atyja”.
Bevallom, hogy megannyi vad ötlet után először nem esett le. Barry Billaker nevénél lett nyilvánvaló. :)
@gigabiga
Nem tudom mennyi egy kör SU-27el,ha gondolod zsebrevágsz minimum 300000forintot átugrasz szerbiába és mehetsz egy kört egy Galeb G-2 vel.
gigabiga szerint:2012. április 1. vasárnap @ 16:55 Egyébként az ukránoknál lehet repülni Szu-27-tel. Nem tudja valaki mennyibe kerül?
Nem ukrán, de válogass kedvedre:
http://www.flymig.com/packages/Su-27.flight.htm
http://rusadventures.com/tour17.shtml
http://www.wired.com/autopia/2010/01/own-the-coolest-jet-on-your-block/
4 millió forinttól…