|

Még mindig sínen az An-70

Elég nagy csend van a még szovjet időkből visszamaradt, orosz-ukrán fejlesztésű közepes szállítógép, az Antonov An-70 körül, de azért haladnak a dolgok.

Az viszonylag sok hullámvölggyel tarkított programról a legutóbbi hír ismét pozitív, lévén Anatolij Szergyukov orosz védelmi miniszter március 7-i nyilatkozata szerint a 2012-re tervezett közös tesztek menetrendje már meg van, valamint a sorozatgyártás beindítására is tovább folynak az előkészületek.

A még 2009-ben szignált együttműködésnek megfelelően Kijev és Moszkva nem csak a katonai pályára szánt, hanem a civil felhasználásra készülő verziók tesztelésében is közreműködik. Az utóbbi egyébként szintén a katonai változat D-27 típusú propfan hajtóművével lesznek felszerelve.

Metszeti ábra a gépről | Forrás: Hudi’s russian aircraft guide ,

A már így is eléggé elnyúlt fejlesztés és berepülés remélhetőleg a végéhez közeledik, és végre megkezdődhet a típus rendszeresítése is. Az információk szerint az oroszok 60 darab Antonov beszerzését tervezik 2020-ig és ezzel kapcsolatban jelenleg is folynak az egyeztetések. Egyébként már időszerű is lenne a dolog, mivel az Orosz Légierőben a harcászati szállítás egy részét végző An-12 Cub teherszállító repülőgépek lassan nem bírják tovább a gyűrődést és szépen lassan elfogynak, amit egy ilyen kaliberű haderő nem engedhet meg magának.

A légierő parancsnoka, Alexander Zelin vezérőrnagy még februárban úgy nyilatkozott, hogy az orosz hadvezetés tisztában van a problémával és elkötelezett a megfelelő szállítókapacitás kiépítése mellett, hogy a fegyveres erők képesek legyenek „megbirkózni minden feladattal Oroszország vagy annak határain túli, szövetséges területeken”. Ennek megfelelően az ukrán gép mellett a hazai ipar is bővelkedhet majd a megrendelésekben, mivel az oroszok rendszeresítik az Iljusin Il-476-ost is.

Végezetül néhány videó:

Az 1995-ben szerencsétlenül járt első prototípus

„Mezei” teszt

Átesési teszt

És végül egy kis repkedés

Szerző: GrGLy

—–

Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!

8 hozzászólás “Még mindig sínen az An-70”

  1. Na jahh, álmodik a nyomor :D
    Persze jó lenne, de mindjárt 3 okot is említenék miért is nem.
    1. Nincs rá pénz és nem is lesz.
    2. Kapacitását tekintve nagyságrendekkel nagyobb gép.
    3. A Pápán állomásozó magyar lajstromszámú C-17-es gépek miatt sem.
    Sajnos…

  2. @omega

    Ezzel csak az a baj, hogy ez nem cikk, hanem egy hír :) Történt egy „légypiszoknyi” esemény a gép körül, azt írtuk meg. Egyáltalán nem típusismertetőnek készült, ezért nincs benne technikai adat.

  3. Nagy barmok ezek az ex szovjetek! 15 év is itt tarthattak volna, csak utálták 1mást 1üttműködés helyett. Mondjuk Ny – Euban akkor sem vennének ilyet, ha az ukránok fizetnének. Pedig ezeknek pont erre lett volna szükségük. Exportképes ipari termékekre. Persze 1xűbb volt lerabolni az „államot”, és eladni a nikkelt.