Elég nagy csend van a még szovjet időkből visszamaradt, orosz-ukrán fejlesztésű közepes szállítógép, az Antonov An-70 körül, de azért haladnak a dolgok.
Az viszonylag sok hullámvölggyel tarkított programról a legutóbbi hír ismét pozitív, lévén Anatolij Szergyukov orosz védelmi miniszter március 7-i nyilatkozata szerint a 2012-re tervezett közös tesztek menetrendje már meg van, valamint a sorozatgyártás beindítására is tovább folynak az előkészületek.
A még 2009-ben szignált együttműködésnek megfelelően Kijev és Moszkva nem csak a katonai pályára szánt, hanem a civil felhasználásra készülő verziók tesztelésében is közreműködik. Az utóbbi egyébként szintén a katonai változat D-27 típusú propfan hajtóművével lesznek felszerelve.
A már így is eléggé elnyúlt fejlesztés és berepülés remélhetőleg a végéhez közeledik, és végre megkezdődhet a típus rendszeresítése is. Az információk szerint az oroszok 60 darab Antonov beszerzését tervezik 2020-ig és ezzel kapcsolatban jelenleg is folynak az egyeztetések. Egyébként már időszerű is lenne a dolog, mivel az Orosz Légierőben a harcászati szállítás egy részét végző An-12 Cub teherszállító repülőgépek lassan nem bírják tovább a gyűrődést és szépen lassan elfogynak, amit egy ilyen kaliberű haderő nem engedhet meg magának.
A légierő parancsnoka, Alexander Zelin vezérőrnagy még februárban úgy nyilatkozott, hogy az orosz hadvezetés tisztában van a problémával és elkötelezett a megfelelő szállítókapacitás kiépítése mellett, hogy a fegyveres erők képesek legyenek „megbirkózni minden feladattal Oroszország vagy annak határain túli, szövetséges területeken”. Ennek megfelelően az ukrán gép mellett a hazai ipar is bővelkedhet majd a megrendelésekben, mivel az oroszok rendszeresítik az Iljusin Il-476-ost is.
Végezetül néhány videó:
Szerző: GrGLy
—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!
Hát ha az ára bőven alatta marad a nyugati típusokénak, akár mi is vehetnénk, a mostani elöregedett gépeink helyet párat. Amúgy is lassan időszerű a teherszállítóink cseréje.
Na jahh, álmodik a nyomor :D
Persze jó lenne, de mindjárt 3 okot is említenék miért is nem.
1. Nincs rá pénz és nem is lesz.
2. Kapacitását tekintve nagyságrendekkel nagyobb gép.
3. A Pápán állomásozó magyar lajstromszámú C-17-es gépek miatt sem.
Sajnos…
Ez a cikk nagyon általánosra sikeredett.
Ettől még a Wikin is háromszor több anyag található, a technikai adatokról nem is beszélve.
A videók összegyűjtése viszont remek munka volt.
@omega
Ezzel csak az a baj, hogy ez nem cikk, hanem egy hír :) Történt egy „légypiszoknyi” esemény a gép körül, azt írtuk meg. Egyáltalán nem típusismertetőnek készült, ezért nincs benne technikai adat.
Már épp vártam valami fejleményt a gép felől.
Kíváncsi vagyok a légi utántöltős képességére, mert a grizlinek a homlokán ott éktelenkedik a csonk, erre is felpakolhattak volna valamit.
2003-ban volt róla szó, hogy a fent maradó orosz államadóságot ezzel fizetik ki! Asszem 2-ről volt szó amit a Csehekkel együtt üzemeltettünk volna! Anno Top Gun-ba írták!
Bizony erről volt szó, aztán lett egy AN-26
Nagy barmok ezek az ex szovjetek! 15 év is itt tarthattak volna, csak utálták 1mást 1üttműködés helyett. Mondjuk Ny – Euban akkor sem vennének ilyet, ha az ukránok fizetnének. Pedig ezeknek pont erre lett volna szükségük. Exportképes ipari termékekre. Persze 1xűbb volt lerabolni az „államot”, és eladni a nikkelt.