A BAE Systems ajánlatot tett az ázsiai országnak, melyben a Eurofighter Typhoon vadászbombázót kínálja a kiöregedett F-5-ösök és MiG-29N-k leváltására.
„A pályázók közül mi rendelkezünk a legjobb repülőgéppel és ipari csomaggal.” – nyilatkozta „meglepő szerénységgel” John Brosnan, az angol vállalat délkelet-ázsiai képviseletének igazgatója egy malajziai sajtótájékoztatón. Elmondta, hogy 18 gépet kínálnak Malajziának 117 millió dolláros darabáron, azonban a darabszám és az árképzés is képlékeny, hisz Malajzia nem határozta meg pontosan, hogy hány gépet és milyen felszereltséggel kíván rendszeresíteni, természetesen ettől függ majd a csomag ára is.
Mint ismeretes, a MiG-29N-ek kivonása után a Maláj Királyi Légierő fő erejét a Szu-30MKM és F/A-18D vadászbombázók jelentik majd. A magas karbantartásigényű orosz típus selejtezésével évi 76 millió dollárt spórolnak majd meg.
Az utódról még egy ideig biztos nem születik döntés, a maláj illetékesek jelenleg még csak a gyártók háza táján puhatolóznak és várják az első ajánlatokat. A Maláj Királyi Légierő négy pályázó közül választhat: a Boeing F/A-18E/F Super Hornet, a Dassault Rafale, a Eurofighter Typhoon és a SAAB JAS-39 Gripen, hiszen Zahid Hamidi védelmi miniszter korábban elmondta, hogy mindenképpen nyugati típusra esik majd a választás.
A csomaggal illetve a részletekkel nem vagyunk tisztában, de azért a 117 millió dolláros darabár messze nem versenyképes. ( jönnek a franciák, jönnek a franciák ……)
Miért lenne a EF a legjobb ebből a négyből? Vagy ez ilyen az én apukám erősebb duma?
„A csomaggal illetve a részletekkel nem vagyunk tisztában, de azért a 117 millió dolláros darabár messze nem versenyképes.”
Kijelented, hogy nem tudod mi van benne majd, hogy nem versenyképes? noormális margit…?
Gripen vagy SH az ésszerű választás esetükben.
” Kijelented, hogy nem tudod mi van benne majd, hogy nem versenyképes? noormális margit…? ”
Tájékozatlanságodnál úgy látszik csak a gyalázkodási képességed nagyobb !
Malajzia 18 db Sz-30 MKM-et rendelt összesen 90 millió dollár áron.
Indiában a Rafele 85 millió dolláros áron kelt e.
Egy F/A-18E/F 60-70 millió dollárért érhető el.
Akkor a 117 millió dollár versenyképes ?
Ha tenyleg nem tudod hogy mi van abban a csomagban akkor tenyleg ne mondd hogy nem versenykepes ajanlat.Abban a csomagban a hattertamogatastol a rengeteg fegyverig amit a gephez adnak ezert az arert benne lehet.Es ebbol a csomagbol szemezgethetnek a Malajok.Kotve hiszem hogy ez olyan fele csomag mint amit az amcsik akartak ranktukmalni helikopter ugyben.Rohadt sok penzert nagyon keveset.A Rafale olcsobban kelt el indiaban csak eppen a csomag amit kaptak az is vekonyabb volt mint amit az EADS kinalt.Az EADS az Eurofighter melle hulla sok fegyvert kinalt abban a csomagban.Ugy nez ki az indiaiaknak nem volt ra szukseguk arra a tomenytelen fegyverre a gep melle.A ket csomag kozott milliardos kulonbseg volt pont ezert.Az EADS csomagja eleg vastag volt.
Az ár mellett érdemes azért megnézni a nyújtott képeségeket is. Japánnak pl. tökéletes lett volna ez a gép (hogy a Rafale ott miért nem indult rejtély v.háttéralku) A Typhoon szvsz ezzel együtt a megfontolt haladást jelképezi a számomra. Rövidávon fölény /és ez manapság arrafele…/ ,középtávon OK, a messzeségbe meg ki tudja -és nefeledjétek el hogy Indiába is az utolsó pillanatig kétséges volt a kimenetel.
Bazi jó kis gép az is :) ,a hogy a maga nemében a Gripen is :p
omega
A 18 db Szu-30MKM áránál lemaradt egy 0.
Szerintem amúgy Kolombusz jár jó úton, mivel az F-18D-t üzemeltetik, ezért az SH látszik a leglogikusabb választásban, ráadásul az ára aránylag kedvező.
A Gripent azért kétlem, mert azt az ellenlábasnak számító Thai Királyi Légierő már üzemelteti.
Valaki nem tudja, hogy a japán f-2-es pilóták hány órát repülnek évente, s azt milyen elosztásban az AA és az AG feladatok között?
Manapság azért nemigen panaszkodhatnak a típust váltani szándékozó légierők, hogy kicsi a választék. Különösebben mellé sem foghatnak, bármelyik nyugati típust is választják.
White
Igen, az 1990 körüli szinthez képest ez előrelépés. A hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján, a nyolcvanas évek elején még szélesebb választékból szemezgethetett a megrendelő:
Franciaország
Mirage IIING, 5, 50, F.1, 2000, Super Et.
NBr
Jaguar, Tornado
Olaszország
AMX (előrendelés)
Románia-Jug.
Orao
USA
F-4E/F, F-5E, F-20, F-16, F-18, F-14 és F-15
Szovjetunió
MiG-21bisz, 23-as család, MiG-25, Szu-22, Szu-24
Scédország
Viggen
És ezek csak a nagyobb teljesítményű típusok, a harci feladatokra szintén használható Hawk, MB.339 jellegű kiképzőgépek nincsenek benne