Fél napja keresik a kutató-mentő alakulatok azt a C-130J Super Hercules típusú teherszállító repülőgépet és személyzetét, melynek még tegnap délután veszett nyoma.
A Norvég Királyi Légierő kötelékébe tartozó, Lockheed Martin C-130J-30 típusú repülőgéppel 14 óra 43 perckor szakadt meg a rádiókapcsolat, amikor a norvég Harstad-Narvik-Evenes repülőtérről tartott a svéd Kiruna reptérre. Az 5 fős legénységgel repülő, 5630-as oldalszámú masina 4 perccel 15 óra előtt végleg eltűnt a radarról. Rögtön indítottak egy helikoptert a Hercules keresésére, azonban a köd okozta rossz látási viszonyok miatt idáig nem sikerült megtalálni a roncsokat, annak ellenére, hogy Kirunától 80 kilométerre, a Mount Kebnekaise közelében vették a gép ELT eszközének (ELT – Emergency Locator Transmitter – légijármű kényszerhelyzeti helymeghatározó jeladó) jelét.
Norvégia a C-130H-k leváltására 2007 novemberében vásárolt 4 darabot a típusból. A „Frigg” névre keresztelt első példányt 2008. november 25-én vehették át, majd „Idunn” következett 2009. június 10-én. Az utolsó két gépet (Siv és Nanna) 2010. május 11-én került a norvégokhoz. A most eltűnt Hercules az 5630-as oldalszámú „Siv” volt.
Ezek sem jártak jobban, mint az oroszok.
Napi érdekesség: Ugandai Szu-30MK2
http://www.airliners.net/photo/Uganda—Air/Sukhoi-Su-30MK2/1974091/L/&sid=a523834d2b6d48a9e17f47f5fdef6a8d
ha igaz akkor – 2 nap kereses utan – talan talaltak valamit, keresik a roncsokat is meg az esetleges tuleloket is.
http://www.idahopress.com/news/world/swedish-rescuers-find-wreckage-of-crashed-plane/article_20cca1e9-7213-5676-a3f8-6115fc1f432a.html
No, ugy tunik hogy a hegynek csapodott a gep es a szemelyzet a becsapodas okozta robbanasban vesztette eletet. A radarok adatai szerint a gep 115 meterrel alacsonyabban repult mint a megengedett biztonsagos magasag.
No survivors in Norwegian C-130J crash
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/n/a/2012/03/17/international/i020539D99.DTL&tsp=1