Az 1992 novemberében megalapított, a Török Csillagok nevet 1993 januárjától viselő, 8 gépes bemutatókötelék történetében kedden olyan eseményre került sor, amire történetük során még nem volt, és reméljük, többet nem is lesz példa: lezuhant egyik gépük, melynek pilótája, a 31 éves Ümit Özer százados életét vesztette a balesetben.
Ezen hír írásakor elérhető információk szerint a Konya légibázisról kedd délben, gyakorló repülésre elstartoló 4 gépes kötelékből a felszállás után szinte azonnal, kivált és a földbe csapódott Özer százados NF-5A típusú gépe, mely a fekete dobozról készült fotón látható szám (3001) szerint vélhetően a 69-3001 lajstromú gépe volt a Török Légierőnek.
A szerencsétlenül járt gép és pilótája a bázis futópályájától 2 kilométernyire, közvetlenül a TÜMOSAN traktorgyár üzemének közelében található mezőn csapódott be. (A helyszínen készült fotók.)
A helyszínre kiérkező mentő és tűzoltó alakulatok a Török Csillagokhoz 2011-ben csatlakozott százados holttestét a roncsok között találták meg.
Hogy mi vezetett a Magyarországon is méltán nagy népszerűségnek örvendő török csapatot ért tragikus balesethez, arról egyelőre még semmit nem lehet tudni, de mivel a vizsgálatok a fekete doboz birtokában már elkezdődtek.
R.I.P.
Sajnálatos esemény!
De egy ilyen honlapon olvasnom azt, hogy „kifutópálya” majdnem ugyanilyen sajnálatos. Légiközlekedési tanulmányaimat elkezdve a professzorok első feladata volt az ilyeneket kiverni a fejünkből.
NE vegye ezt senki kötözködésnek, csupán javasolnám a szerzőnek, hogy legközelebb kerülje, ezt a kifejezést és használja a helyeset, ami a futópálya (az angol Runway szóból származik).
Köszönjük az észrevételt, javítva.