|

Elektromos vezetéknek ütközött egy ausztrál Tiger

A tegnapi napon, helyi idő szerint dél magasságában elektromos vezetéknek ütközött a hadsereg egyik Eurocopter Tiger ARH típusú helikoptere. A szerencsés kimenetelű balesetet a helikopter személyzete megúszta némi ijedtséggel.

Ausztrál Tiger ARH

Ausztrál Tiger ARH | Fotó: Wikipedia ,

Az esetre Queensland délkeleti részén, Maclagan közelében került sor – a helikopter saját bázisának közelében bekövetkezett ütközés után a gép legénysége egy legelőn hajtott végre kényszerleszállást, melyben sem ők, sem a gép nem szenvedett sérüléseket.

A Tiger 2 fős személyzetét biztonsági okokból azért természetesen orvosi vizsgálatnak vetették alá. Ahogy a Tiger is vizsgálat alá került, de az elérhető információk szerint a gépnek sem okozott nagy megrázkódtatást a vezetékekkel történő közelebbi kapcsolatba kerülés.

Az Ausztrál Kormány 2001-ben rendelt 22 darabot az Eurocopter által tervezett Tiger ARH (Armed Reconnaissance Helicopters) típusból 2 milliárd dollárért, melyeket licence gyártás keretében a hazai Austral Aerospace gyárában készítették el. A 22. gépet a tavalyi év végén vehették át.

19 hozzászólás “Elektromos vezetéknek ütközött egy ausztrál Tiger”

  1. UHT: Németek számára készült változat. Nincs beépített gépágyúja.

    ARH: Ausztrálok számára készült változat, mindennel felszerelve, javított hajtóművekkel.

    HAP: Légvédelmi, tűztámogató fegyverekkel felszerelt változat.

    HAD: HAP megerősített változata, kibővített feladatkörrel.

    Ausztrália: 22 ARH
    Francia: 40 HAP, 40 HAD
    Német: 80 UHT
    Spanyol: 24 HAD

  2. Ez igaz a ka-50-52 kivételével
    nem akarok okosabb lenni a tervező mérnököknél de véleményem szerint igy a futómű sokkal sebezhetőbb (igaz hogy karbantartása könnyebb és a meghibásodási esély is kissebb) de mégis csak harci helikopterek szerintem nagyon sebezhető a merev futómű és ez hátrány mondjuk az is igaz hogy az eddigiek nem igazólnak (de nem is tűl gyakran lőttetk harcihelikopterre manapság)

  3. OFF
    ,,Hende Csaba kiemelte, két új dandár és kilenc új zászlóalj felállítása a célkitűzés 2014 végéig. Ez rendkívüli fejlődési sebesség az elmúlt húsz évet tekintve”
    Ugyanakkor a kanadai pilótaképzés anyagi ügyeirl is folynak a tárgyalások. Én arra lennék kíváncsi, hogy azt a plusz két dandárt a tartalékosokból szervezik, vagy szerződésesekből?

    http://mno.hu/belfold/a-rendszervaltas-ota-nem-volt-ilyen-fontos-program-1058336

  4. szittya88, régebben erről olvastam komolyabb összefoglalást, talán éppen a Haditechnika hasábjain.
    Ha jól emlékszem „Katapultálni, autorotálni vagy lezuhanni” volt a címe.
    Egyértelműen kimutatta a szerző, hogy a vészhelyzeti földet érésnél konstrukciós okokból a merev futómű a legkedvezőbb.
    Jobban amortizálja az energiát, mint a csúszótalp, ami inkább továbbítja a sárkányszerkezetre.
    A behúzható futóműhöz képest pedig már eleve előnyösebb, hogy ott van, nem kell bajlódni a kiengedésével és nincs nyitáskor hibalehetőség.

  5. Janaj:

    Wikipédia szerint eredetileg francia gépágyú került volna bele, de annak nagy a visszarúgása a németek számára, ezért inkább a saját „visszarúgás-mentes” gépágyút akarják belerakni, de arra most meg nincs pénzük.