A tegnapi napon, helyi idő szerint dél magasságában elektromos vezetéknek ütközött a hadsereg egyik Eurocopter Tiger ARH típusú helikoptere. A szerencsés kimenetelű balesetet a helikopter személyzete megúszta némi ijedtséggel.
Az esetre Queensland délkeleti részén, Maclagan közelében került sor – a helikopter saját bázisának közelében bekövetkezett ütközés után a gép legénysége egy legelőn hajtott végre kényszerleszállást, melyben sem ők, sem a gép nem szenvedett sérüléseket.
A Tiger 2 fős személyzetét biztonsági okokból azért természetesen orvosi vizsgálatnak vetették alá. Ahogy a Tiger is vizsgálat alá került, de az elérhető információk szerint a gépnek sem okozott nagy megrázkódtatást a vezetékekkel történő közelebbi kapcsolatba kerülés.
Az Ausztrál Kormány 2001-ben rendelt 22 darabot az Eurocopter által tervezett Tiger ARH (Armed Reconnaissance Helicopters) típusból 2 milliárd dollárért, melyeket licence gyártás keretében a hazai Austral Aerospace gyárában készítették el. A 22. gépet a tavalyi év végén vehették át.
Valaki össze tudná nekem egyszerűen foglalni(lövész vagyok :D),hogy melyik ország melyik típust rendszeresítette és,hogy mi a különbség a típusok között?
Köszönöm!
Angol wikin rajta van. Most nincs időm, ha addig nem írja ide valaki, majd később beteszek egy rövid fordítást.
UHT: Németek számára készült változat. Nincs beépített gépágyúja.
ARH: Ausztrálok számára készült változat, mindennel felszerelve, javított hajtóművekkel.
HAP: Légvédelmi, tűztámogató fegyverekkel felszerelt változat.
HAD: HAP megerősített változata, kibővített feladatkörrel.
Ausztrália: 22 ARH
Francia: 40 HAP, 40 HAD
Német: 80 UHT
Spanyol: 24 HAD
Jó kis gép ez a Tiger kár hogy a futómű nem behuzható (ez nagy hátrány)
szittya88
A merev futómű nagy előny nem pedig nagy hátrány!!!
Sharky
A különböző változatokhoz integrált fegyverekről van valami(úgy tudom Kurucék helikopterei ami fegyverzettel vannak ellátva)?
Igen a talp és nem ha kerék.
szittya88
És ugyan miért?Biztos feltűnt,hogy ma már nem nagyon alkalmaznak talpat.
igen de merev kereket de nagyon
szittya88
a harci helikopterek döntő többsége merev futóművel készül.
Ez igaz a ka-50-52 kivételével
nem akarok okosabb lenni a tervező mérnököknél de véleményem szerint igy a futómű sokkal sebezhetőbb (igaz hogy karbantartása könnyebb és a meghibásodási esély is kissebb) de mégis csak harci helikopterek szerintem nagyon sebezhető a merev futómű és ez hátrány mondjuk az is igaz hogy az eddigiek nem igazólnak (de nem is tűl gyakran lőttetk harcihelikopterre manapság)
szittya88
A merev futómű alkalmazásával több mint 100kg-t nyeret a MI-35M-nél!!!
A merev futómű sokkal könnyebb mert nincs hozzá elektronika,hidraulika rendszer stb stb.
Másodsorban energiaelnyelő szerepe van kénszerleszállásnál.
És amit az előbb elfelejtettem!
A hidraulika,elektronika stb hiánya csökkenti a sebezhetőségét(ugye ami nincs azt nem tudod eltalálni így tönkre se mehet).
OFF
,,Hende Csaba kiemelte, két új dandár és kilenc új zászlóalj felállítása a célkitűzés 2014 végéig. Ez rendkívüli fejlődési sebesség az elmúlt húsz évet tekintve”
Ugyanakkor a kanadai pilótaképzés anyagi ügyeirl is folynak a tárgyalások. Én arra lennék kíváncsi, hogy azt a plusz két dandárt a tartalékosokból szervezik, vagy szerződésesekből?
http://mno.hu/belfold/a-rendszervaltas-ota-nem-volt-ilyen-fontos-program-1058336
A németek hogy hogy nem kértek gpu.-t bele? Gyalogra nem lőnek?
szittya88, régebben erről olvastam komolyabb összefoglalást, talán éppen a Haditechnika hasábjain.
Ha jól emlékszem „Katapultálni, autorotálni vagy lezuhanni” volt a címe.
Egyértelműen kimutatta a szerző, hogy a vészhelyzeti földet érésnél konstrukciós okokból a merev futómű a legkedvezőbb.
Jobban amortizálja az energiát, mint a csúszótalp, ami inkább továbbítja a sárkányszerkezetre.
A behúzható futóműhöz képest pedig már eleve előnyösebb, hogy ott van, nem kell bajlódni a kiengedésével és nincs nyitáskor hibalehetőség.
Hát végül is a helikopter alacsonyan repül sokszor, tehát ha zuhan, akkor nincs idő kiengedni a futóművet.
Janaj:
Wikipédia szerint eredetileg francia gépágyú került volna bele, de annak nagy a visszarúgása a németek számára, ezért inkább a saját „visszarúgás-mentes” gépágyút akarják belerakni, de arra most meg nincs pénzük.
Tud valaki valamit a AH-2 Rooivalkrol? Hol tart a rendszeresítése? Jó kis helikopter szerintem Égeben olvastam róla de semmi hír nem halottam mostanában felőle Vajon miért nem terjedt el?