A USS Freedom belső tereibe ismét tengervíz jutott. Ismét, hiszen mint olvasóink talán emlékeznek rá 2011 márciusában egy vízvonal alatti hegesztési varrat mentén a hajótesten egy 15 centiméteres repedés keletkezett, melyen békésen, 19-20 liter/óra sebességgel szivárgott be a Csendes-óceán vize.
Február 1-ének estéjén a Freedom-osztály névadója Kalifornia déli partjai mentén hajózott, mikor is hívatlan vendégként megint csak megjelent a tengervíz. A február 3-i sajtóanyag nem részletezi, hogy mekkora mennyiségű víz jutott be a hajótestbe, mindössze annyit említ, hogy „volt egy kis vízbeáramlás”. Amit egyébként a baloldali hajótengely tömítésének csütörtököt jelentése tett lehetővé. A sajtónyilatkozat szerint a problémát felfújható tömítés alkalmazásával gyorsan orvosolták a bejutó víz csak a hajófenék területén gyűlt össze. A San Diego kikötőjébe visszahajókázó LCS-t pedig természetesen egyből vizsgálat alá vették a mérnökök.
ekkora monstrumnál vízsugár-hajtás? Nem gazdaságtalan ez (tudom, hogy partközelben számtalan előny van)?
De, az. A számomra sokkal szimpatikusabb Independence-class-be pont ezért raktak behúzható hajócsavarokat is a sugárhajtás mellé.
Mint mondod, a partközelben ez az előnyös, a hajó ugye Littoral Combat Ship, azaz ~”partközeli hadihajó”, nem meglepő módon ezért kapott a sekély vizekre optimalizált hajtást.
Még jó, hogy legalább olcsó a ladik, ha már örökké lukas. ;-)
Az amik nálunk valamivel modernebb szemétgazdálkodási nézettel rendelkeznek(van szelektív hulladékgyűjtés)így biztosan csinálnak mindenfajta elemnek tároló konténereket.
A kérdésem az lenne,hogy egy ekkora góliát elemnek milyen tároló terveztek mert egy normál szelektív elemtárolóba nem fér be( http://www.okeonga.hu/kek_daru/2006/10/12c.jpg ).