|

Vízbeáramlás történt a USS Freedom fedélzetén

A USS Freedom belső tereibe ismét tengervíz jutott. Ismét, hiszen mint olvasóink talán emlékeznek rá 2011 márciusában egy vízvonal alatti hegesztési varrat mentén a hajótesten egy 15 centiméteres repedés keletkezett, melyen békésen, 19-20 liter/óra sebességgel szivárgott be a Csendes-óceán vize.

Február 1-ének estéjén a Freedom-osztály névadója Kalifornia déli partjai mentén hajózott, mikor is hívatlan vendégként megint csak megjelent a tengervíz. A február 3-i sajtóanyag nem részletezi, hogy mekkora mennyiségű víz jutott be a hajótestbe, mindössze annyit említ, hogy „volt egy kis vízbeáramlás”. Amit egyébként a baloldali hajótengely tömítésének csütörtököt jelentése tett lehetővé. A sajtónyilatkozat szerint a problémát felfújható tömítés alkalmazásával gyorsan orvosolták a bejutó víz csak a hajófenék területén gyűlt össze. A San Diego kikötőjébe visszahajókázó LCS-t pedig természetesen egyből vizsgálat alá vették a mérnökök.

USS Freedom waterjets

A Lockheed Martin / Marinette Marine páros nevével fémjelzett LCS változatú hajókhoz a water jet meghajtást – hajónként négy – a Rolls & Royce alá tartozó svéd Kamewa szállítja. | Fotó: machinedesign.com ,

4 hozzászólás “Vízbeáramlás történt a USS Freedom fedélzetén”

  1. De, az. A számomra sokkal szimpatikusabb Independence-class-be pont ezért raktak behúzható hajócsavarokat is a sugárhajtás mellé.

    Mint mondod, a partközelben ez az előnyös, a hajó ugye Littoral Combat Ship, azaz ~”partközeli hadihajó”, nem meglepő módon ezért kapott a sekély vizekre optimalizált hajtást.