Nagyon hullámzó hírek érkeznek az F-35 Lightning II fejlesztési programja felől. Nem sokkal azután, hogy az F-35B folyama visszatért a mederbe a Pentagon rémisztgetése után, újfent repülési tilalmat kellett elrendelni a típus egyes példányaira. Az F-35C fékhorogproblémái után most az F-35A-k és B-k háza táján van egy kis porszem a gépezetben.
A baki forrása a Martin-Baker által gyártott katapultülés. Történt ugyanis, hogy a gyártás folyamán az angol vállalatnál elrontották a US16E-21 és -23 típusú ülésekbe épített ejtőernyők hajtogatási folyamatát, így azok nem a letesztelt és biztonságosnak titulált metódus szerint lett összecsomagolva, hanem függőleges tengely körül pont 180 fokkal elfordítva. A tévedés miatti félelem nem alaptalan, mivel a katapultált pilóták így háttal lógtak volna az ejtőernyőn, ami egy ép hajózó számára is veszélyes lehet a földet éréskor, hát még egy eszméletét vesztett, tehetetlenül csüngő testre.

Fotó: Lockheed Martin ,
A tévedés miatt az érintett gépek repülését és a nagy sebességű földi gurulási teszteket leállították, üléseiket kiépítik és a gyártóval újracsomagoltatják. A kellemetlen hercehurca várhatóan 10 napot vesz majd igénybe, utána újra repülhetnek a január 26-a óta álldogáló Villámok.
Szerencsére a tilalom átmeneti és nem érinti a teljes flottát, csupán csak 15 már átadott (és 3 nemrég legyártott) gépet: az Edwards támaszponton állomásozó gépekből 6 darab F-35A-t, az Eglin légibázison 6 darab F-35A és három F- 35B verziójú masinát. Emellett a gyártósorról nemrég elkerült, még földi teszteken résztvevő, még át nem adott) példány is érintett, ezek földi tesztelését is beszüntették. A tilalom nem sújtja a Patuxent River haditengerészeti támaszponton ténykedő 8 gépet, ugyanis ezekbe még korábbi verziójú üléseket szereltek, melyek ejtőernyői jól lettek csomagolva, nyilatkozta Joe DellaVedova, a JSF programirodájának szóvivője.