|

2012-ben sem lesz repülőnap Kecskeméten

Több forrásból, egyre biztosabb, hogy 2012-es esztendő során sem lesz nemzetközi szintű repülőnap a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison.

A jelenlegi információk szerint a Honvédelmi Minisztérium nem tervez repülőnapot erre az évre, és mint azt tudjuk, egy ilyen repülőnap megszervezésére minimum egy, másfél év szükséges. A korábban említett 2012. augusztus 4-5. dátum csupán tervezet volt arra az esetre, ha a HM meghozza a döntést arról, hogy idén megrendezik ismét a nagy hírnévre szert tett légiparádét. Reménykedhetünk, hogy a Magyar Légierő 75 éves születésnapját 2013-ban azért repülőnappal ünnepelhetjük meg…

Forrás: airshowinfo.hu

—-

Amíg nem lesz hivatalos a 2012-es rendezvény törlése, addig katt ide az előző Kecskeméti Repülőnap és Haditechnikai Bemutatóról írt beszámolónkért!

Landol a PS egyik gépe Kecskeméten | Fotó: Phoenix HTKA.hu ,

52 hozzászólás “2012-ben sem lesz repülőnap Kecskeméten”

  1. Lehet mondani, hogy drága pénzt von el más feladatoktól, és ez igaz is. Viszont a másik oldalon ott van, hogy ha kenyeret nem tudsz adni a népnek, akkor cirkusz kell!
    Ezen kívül a haszna nem csak pénzben mérhető. Most, amikor a „fejlett nyugati világ” szalonbolsevikjai és bankvezérei velünk törlik fel a padlót, csakazértis megrendezném, ráadásul kibővítve pl. UAV-bemutatóval, Misszió-bemutatóval is…. stb….

  2. Ez szomorú hír. Eddig nem volt lehetőségem eljutni, a 2010-es repnap után elhatároztam hogy a legközelebbin ott leszek akármi lessz, amit reméltem idén lessz erre ezt kell olvasnom.
    Az anyagiakról nem tudom mennyibe kerül egy ilyen repülőnap, kell fizetni a vendég gépekért, stb. de az biztos hogy hatalmas bevétel is van, nemcsak a nézők de az árusok, reklámok, mind bevételt hoznak, nembeszélve az országnak és a magyar repülésnek is jó hirnevet hoz egy ilyen esemény, szóval ha jól szervezik akkor nemhinném hogy olyan nagy áldozat lenne, talán még hasznot is hozhatna.

  3. Allesmor Obranna

    Teljesen érthető az elkeseredés, főleg azoknál, akik még nem voltak és most szerettek volna eljutni.
    Vigaszként annyit, hogy repnap még biztos lesz, illetve ha lesz idén valamilyen egy-két hetes nemzetközi gyakorlat, akkor annak is megvan a maga sajátos filingje. Igérnek-terveznek idénre is pár érdekességet, majd meglátjuk…

  4. „Amíg nem lesz hivatalos a 2012-es rendezvény törlés” -> nem volt hivatalos bejelentés arról hogy lesz, így arról sem lesz hivatalos bejelentés hogy nem lesz.

    (Az utolsó kecskeméti repülőnap 2010-ben volt, nem tavaly.)

  5. Bezzeg a sok felesleges szalonberuházásra (Debrecen, Fradi focipálya) van?

    És Hende Csaba és a Honvédeség mit kezdjen ezzel? A Honvédség vezetése helyesen felismerte, hogy a repnap luxus. Mikor szétnyesegetig a költségvetést, akkor nekem itten ne akarjon repnapot.

    Magyarán keverjük a szezont a fazonnal…

  6. A politikai „elit” sorozatos rossz döntései vezettek a mai magyar gazdasági helyzethez. Önmagában se a gazdasági paraméterek, se a válság nem oka annak, hogy nincs pénz a repülőnapra. Egyszerűen rosszul gazdálkodtak a politikusok. Magyarán ez a politikusok sara.

    Ettől függetlenül lehet olyan döntést hozni, hogy rendezzük mi is mondjuk két évente az eseményt. Lehet hogy jó döntés is lenne. De a mostani elmaradása nem emiatt van.

  7. A repnapon kívül még elég sokmindennek odabaxott a forint (szándékos) legyengítése. Köszi, leminősítők, brókerek etc… Iszonyat lukat vágott a költségvetésbe ez a tevékenységük. Nyilván vannak fontosabb dolgok mint a repülőnap, ezért került a luxusok halmazába a szegény kecskeméti rendezvény.

  8. Ostravát a csehek minden évben megrendezik, idén 12. alkalommal.

    A rendezvény ingyenes, ennek ellenére valamiért mégis megéri nekik.

    Egy-két számadat a 2011-es rendezvényről:
    http://www.dny-nato.cz/aktualita.php?id=333

    Nincs belépő, ez olyan mintha Kecskemét kb. 300-400 millió forinttal (100ezer néző*átlagos belépőár) messzebbről indulna a nullszaldó felé.

    A szervezőknek, szponzoroknak, árusoknak, szállásadóknak stb úgy tűnik mégis megéri. És a légierőnek is. Ha nem így lenne, szerintem már megbukott volna a rendezvény.

    Mindezt úgy, hogy a cseheknél van még ez mellett minden évben két nagyobb repülőnap (Hradec Kralove, Pardubice).

    Összehasonlításhoz: a Zeltweg Air Power 2011 összköltsége 900 millió forint volt (3 millió euró). Itt sem volt belépő, azaz a szponzorok adták össze a pénzt. A régiónak a rendezvény ennél nagyobb bevételt hozott. És valahogy a Red Bull-nak is megéri, különben nem rendezné meg kétévente.

    Most vagy van a Cseh- és Osztrák Légierőnek többszáz millió forintnak megfelelő pénze marketing célokra (mert a repülőnap az az) vagy valaki kifizeti a költségeiket.

    Nálunk idén nincs pénz repülőnapot rendezni, lehet hogy repülni se. Érdemes ezt „kihasználni” és külföldre menni. A cseheknél lesz 3 repülőnap, a szlovákoknál Pöstyén, Sliács. Nem kell egyből Berlinig, Párizsig, Farnborougig menni.

  9. na most annyit erről hogy egy ilyen repnap kamatostul bőven visszahozza az árát
    azt hiszitek az eladó gépeket ingyen hozzák ide akár statikus akár dinamikus bemutatóra?
    nem beszélve hogy sok vállalkozónak is hoz a konyhára egy „kis” pénzt

  10. na most annyit erről hogy egy ilyen repnap kamatostul bőven visszahozza az árát

    Mármint kinek? Kecsón 97-ben egymás taposták. Oszt mégis Gripen vettünk és nem francia vagy jenki gépet…

    Ha valaki nem jön önkét, akkor bizony fizetni kell.

    Egy repülőnap az luxus. Pont. A jenkik is visszavágták óraszámban és darabszámban a demo teamet. Mi meg itten minek a határán táncolunk. Emberek, kapjatok már a fejetekez. És azon sem lepődnék meg, ha 5 évig nem lenne repnap. Ez van…

  11. Molni wrote:
    „Bezzeg a sok felesleges szalonberuházásra (Debrecen, Fradi focipálya) van?

    És Hende Csaba és a Honvédeség mit kezdjen ezzel? A Honvédség vezetése helyesen felismerte, hogy a repnap luxus. Mikor szétnyesegetig a költségvetést, akkor nekem itten ne akarjon repnapot.”

    Palotaőrség? Dereng valami? A legnagyobb nyomor kellős közepén hirtelen halaszthatatlan szükség volt 75 db díszbohócra, akik az ál-doktor Schmidt Paja bá kéglije előtt parádéznak. Mivel katonák, ergo a Honvédelmi Minisztérium költségvetéséből. Szerintem ez sokkal nagyobb farokság, mint megtámogatni egy kicsit kétévente egyszer a Repülőnapot. Ráadásul ahogy itt már mások is leírták, _annyira_ sok pénzt nem is kellene erre rákölteni, mert eddig mindig iszonyú tömeg vett belépőt a rendezvényre. Volt olyan, hogy indulástól érkezésig több mint három óra volt a Kecskemét-Budapest távolság, mert már a parkolóból is rémálom volt kijutni, és az M5 autópályán is végig csak araszolt a kocsisor Pest felé! Nem azt mondom, hogy ez a világ legfontosabb dolga, de sok embernek sok örömet szerez, amelyre az állampolgárokk többségének egyre kevesebb oka van, a Felcsúti Mini-Duce „unortodox” gazdaságpolitikája következtében… :-((
    Egyébként, ha majd újra megrendezik, érdemes lenne változtatni a repülési programon egy kicsit. ( A statikus sor általában oké! ) Pl. nekem nincsen semmi bajom a Török Csillagokkal, de harmadszorra már inkább másik köteléket néznék, pl. hogy a Ruszkije Vityázi pilótái mit tudnak a Flanker botkormánya mögött…

  12. Ha valaki eljön a Kecskemétre bemutatót repülni az csak megfelelő szállást, ellátást és elegendő üzemanyagot a bemutató- és hazarepüléshez kér és kap. És szállítást a szállás és a reptér között. Ennyibe kerül egy gép egy pilótával. Könnyen belátható hogy nem a szállás, ellátás, szállítás (~100e/4éj/fő) kerül sokba. Az üzemanyagról viszont nem tudjuk mennyibe kerül. Kötelékeknél ez a költség persze sokkal nagyobb.

    Viszonyításképpen: Kb 700-900 millió Ft-ba kerülhetett a kerozin az összes katonai repülőgépünknek 2011-ben. Valószínűleg a gripenek használták el a többségét, akik kb. 2000 órát repültek.

    Nekünk pedig még kerozinra sincs mindig pénzünk.

  13. „Az oroszok nem jönnek Európába mert van valami vitájuk talán Svájccal és ők állítólag lefoglalnák a gépeket(valami tartozás fejében).Vagy is pár éve még ez volt a helyzet.”

    Dudi, és ha így is van, akkor nekünk mi a fütyi közünk van hozzá? Ide attól még nyugodtan jöhetnének. Svájc még csak az Európai Uniónak sem tagja, úgyhogy kizárt hogy létezne olyan jogi kötelezettségünk, hogy a Kecskeméten leszálló Szuhojokat lefoglaljuk, és átadjuk őket Svájcnak!

  14. Hmmm… nem biztos hogy jó a szám, amit írtam. Az lehet hogy durván számolva 1 milliárd HUF/2000óra/14gép= 35714 forint egy gripen egy órás repülésének átlagos üzemanyagköltsége.

    Kevesebbe kerül mint 1 óra harckocsizás? Egy T-72 mennyit fogyaszt 100 km-en?

    A Közlönyben volt valami a kerozin beszerzésről, csak nem találom.

  15. “Az oroszok nem jönnek Európába mert van valami vitájuk talán Svájccal és ők állítólag lefoglalnák a gépeket(valami tartozás fejében).Vagy is pár éve még ez volt a helyzet.”

    Én úgy emlékszem hogy ezt már megoldódott. Oroszország számára Európa nem piac, főleg ezért ne jönnek. Az arabokhoz a jövő hét végén persze mennek:

    http://www.bahraininternationalairshow.com/aircraft/trade-display-aircraft-listings

    Persze az arabok ki is tudják fizetni azt a pénzt, amelyet állítólag az orosz kötelékek kérnek a fellépésekért.

    („Arab gyöngyszem” a honlapról: Lockheed Martin F-18 )

  16. @Killer Clown

    Ki rendelte meg? Szerinted a Honvédség örül, hogy erre megy el a pénze? Viszont a fegyveres erők nem demokrácia. Ha odafentről jön a parancs, akkor végre kell hajtani…

    Amennyire meg tudom ítélni Hendét az ATV-s riport alapján, ő ezt a pokolba kívánná, de széllel szemben ő sem tud mindig pisálni. Sajnos.

    Pl. nekem nincsen semmi bajom a Török Csillagokkal, de harmadszorra már inkább másik köteléket néznék, pl. hogy a Ruszkije Vityázi pilótái mit tudnak a Flanker botkormánya mögött…

    Mert a TCS valszeg ingyen jön, az oroszok meg nem. Tehát akkor hogyan is lesz olcsó repnap…?

    Viszonyításképpen: Kb 700-900 millió Ft-ba kerülhetett a kerozin az összes katonai repülőgépünknek 2011-ben.

    A oroszok 1-2 milla dollár alatt meg sem moccanak. Tehát az éves keró költségevés harmada-negyede.

    Eh…

  17. Amit nem tudunk az az, hogy költségek kit terhelnek és bevételek hová mennek egy repülőnap szervezésekor.

    Valószínűleg szponzori pénz sincs nálunk annyi, mint a cseheknél. Főleg most.

    A megszorításokról jutott eszembe:

    A franciák a 2011-es szezon végén megszüntették a szóló Alphajet bemutatójukat, így már csak PdF és Rafale van.

    És feloszlott a Hunterekkel repülő Viper team is. Ez privát csapat volt.

  18. Kolombusz:
    Ebbe most nem akarok belemenni, de nem jól látod. A probléma gyökere máshol van, a politikusi nyilatkozatok milyensége csak a sajtó által tálalt (egyik) ürügy.
    Mindenesetre a fene fog megenni minket, mert több száz (vagy ezer) kilométert kell majd utazni egy kis mennydörgésért …

  19. Ezt konkrétan tudod, vagy feltételezed? Egyébként akkor mennyit kérhet fellépésenként a Thunderbirds, vagy a Blue Angels?

    Szerintem ők semmit. Viszont nézd meg, hogy milyen gyakran mennek külföldre. A BA talán, ha kétszer turnézott USA-n kívül. A TB 8-10 évente talán átjön a nagyvizen. Pontosan azért, mert ők az amerikai adófizetők felé prezentálják azt, ami az USAF és a US Navy. Erő, precizitás, hi-tech, stb. Nekik telik rá.

    Az utóbbi 3-4 repnapon mindig beírták az oroszokat. Soha semmi nem jött. Kettőt találhatsz, hogy miért…

  20. Vezető közgazdászok szerint 2050 körül elkezd kilábálni a recesszióból Magyarország. Van remény, lesz repülőnap 2060-ban. :)

    2012-ben a legnagyobb érdeklődésre számitó rep nap Teheránban lesz. Izraeli és amerikai kötelékek is tartanak bemutatót. A szervezők nagyon látványos show-t igérnek. :)

  21. „2012-ben a legnagyobb érdeklődésre számitó rep nap Teheránban lesz. Izraeli és amerikai kötelékek is tartanak bemutatót. A szervezők nagyon látványos show-t igérnek.”

    Ezzel egyidejűleg szemkápráztató tüzijátékra lehet számítani Tel-Aviv felett is! – Szivárogtatta ki a várható forgatókönyveket egy bizonyos Ahmedinedzsád nevű látványtervező… :-))

  22. A fene emlékszik az utolsóra, de a kecskeméti (és régebben szentkirályi) repülőnapokon bemondták párszor hogy a gépek MOL üzemanyaggal repülnek, illetve a MOL volt az egyik fő szponzor.
    Nekem ebből az következik hogy keró költség ki volt pipálva.
    A közeli országok szállás és kaja fejében – részben cserealapon – jönnek ingyen, magyar Gripen mindig elment pár helyre, legalább statikusnak.
    Anno az oroszok kerek perec elmondták mennyiért hozzák az OVT-t, ami, ha azt nézzük hogy mi hogyan állunk hozzájuk, tulajdonképpen pozitív, hogy nem nyasgemmel válaszoltak alapból. Nem is volt jellemző a részvétel.
    Szóval, HA(!) van szponzor (MOL), akkor egy nem túl nagy extrákkal tűzdelt repülőnaphoz nem kell igazán pénz. Más kérdés, hogy a jelenlegi helyzetben úgyis politikai gumicsont lenne belőle, egy magas labda amit nehéz bevállalni, illetve a MOL részvényeseitől sem várhatjuk el hogy nekünk okozzanak örömet.
    De, mint adófizető, évi egy nyílt napot minden alakulattól elvárhatok, akár dinamikus bemutató nélkül is.

  23. Szpíker: Kedves vendégeink, most látható a svájci légierő új Gripenje, a K&H támogatásával. A felszállás utáni orsót az Always Intim Betét támogatja. A kihagyó hajtómű füstjét látják, melyet a MOL üzemanyagok okoznak. Tankoljon Ön is a MOL kutaknál! A pilóta éppen katapultál, az Aegon Biztosító támogatásával.
    Kedves Vendégeink, a következő műsorszám a török harci gépek bemutatója lesz az izraeli EL-AL támogatásával…

  24. a mostani vezetés idiótaságát jelzi, hogy futballpályát, futballakadémiát épít és leszarja a technikai sportokat. Valóban, ha a műdoktornak jutott 75 díszpinty 100 milliókért, ha az elődjének 100 milliókért lehetett rezidenciát vásárolni, ha lassan már minden kormányzati takarítónő hivatali gépkocsival közlekedik, sofőrrel, ha a kiemelt egyházak tudtak kapni 5 milliárd forintot, ha 21 milliót költenek mázolásra Kerényivel az nem a csóróság jele. Repülőnap helyett majd galambokat fognak eregetni augusztus 15-én a máriafoghúzása ünnep alkalmából a Bazilika előtt és tesznek még egy kört a körmenettel a pedofília tiszteletére.

  25. @amper:”Anno az oroszok kerek perec elmondták mennyiért hozzák az OVT-t,”

    Az OVT gyári gép, nem az Orosz Légierő üzemelteti. Szerintem érthető hogy azért fizetni kell, ha olyan helyre küldik, ami nem célpiac a MiG számára.

  26. „Az OVT gyári gép, nem az Orosz Légierő üzemelteti. Szerintem érthető hogy azért fizetni kell, ha olyan helyre küldik, ami nem célpiac a MiG számára.”

    Ebben igazad van, de az orosz légierős cuccok között is lenne olyan, ami vonzaná a tömegeket Kecskemétre, akár még Nyugat-Európából is. Pl. átreptethetnének az Engels légibázisról egy TU-160 Blackjack hadászati bombázót. A Bjelij Lebegy repülése mindig élményszámba megy, 2005-ben még Farnborough-ban is megcsodálták, pedig ott már hozzá vannak szokva a finomságokhoz. De ha a nagyvas átröptetése túlságosan drága, akkor az újdonságokra éhes tömeg beérné 2 Kamov KA-52 Alligator harci helikopter látványával is, egyet röptetve, egyet kiállítva a statikus soron. Hogy legyen végre valami igazi újdonság is, ne csak a kis túlzással ezerszer látott minyóc + F-16 kombó…

  27. @Killer Clown

    A fent említett cuccokat a világ legnagyobb repnapjaira sem igen viszik el. Álomodozni lehet, de azért lássuk már, hogy nem mi vagyunk a világ közepe. Fura, hogy ez valahogy nem esik le…

    Mivel várhatólag 15-20 évig nem veszünk semmi gépet, ezrét a ’90-es évek végi repnapok bőségének vége. Már csak azért is, mert a gépek egy részét ki is vonták. Nincs Harrier, Nincs Jaguar. Mirage-2000 demo sincs, már csak Rafale a franciáknál. A jenkik 2003 óta nem reptettek nálkunk semmit emlékeim szerint. Akkor láttam életemben első és eddig utolsó F-15 demót. Félelmetes volt.

    Érsze kellene venni, hogy félig meddig a régi szép idők és emlékek miatt jönnek ide már csak sokan. A legutolsó repnap picit jobb volt, de asszem 2007-ben volt olyan, hogy volt vagy 3 db F-16, Albatros, Alca, két Gripen és kb. ennyi.

  28. „Mivel várhatólag 15-20 évig nem veszünk semmi gépet, ezrét a ’90-es évek végi repnapok bőségének vége.”

    Azért ez szerintem nem ilyen egyszerű, hogy mindenhova csak azt viszik el, amit el akarnak adni az illető országnak. Ilyen alapon Le Bourget kiürülne, hiszen köztudott, hogy a franciák úgyis csak saját cuccot, most éppen Rafale gépeket rendszeresítenek. Farnborough sem láthatna egyetlen orosz eredetű repülőtechnikát sem, mert lássuk be, kicsi rá az esély, hogy a Royal Air Force bármit venne tőlük. Ehhez képest járt ott a már említett TU-160 Blackjack, a MiG-31 Foxhound, szinte az összes Szuhoj Flanker modifikáció, stb, stb…

  29. „Valóban, ha a műdoktornak jutott 75 díszpinty 100 milliókért…”

    Amúgy nem a Fidesz emelte büncselekménnyé: Közokirat hamisítássa a szakdolgozat/doktori plagiumot? Mert a közokirat hamisítás az nem játék, felfügesztettel jellemzően nem is lehet megúszni. Meg ha meg is mi az már, hogy egy felfügesztett börtönre ítélt akárki MO köztársasági elnöke… :)

    Á bár ebből se lesz semmi, ld mi lett a pedofil, közpénzeket sikkasztó papi esetekből. Úgy eltusolták mindha meg se történt volna. A 7es BMWt meg megvette a Páva. :)

  30. „Azt, hogy MOL üzemannyaggal repülnek, nem feltétlen jelenti azt, hogy ingyért volt.”

    Ha bemondják, kiírják, transzparenst vontatnak a logóval ami még a jegyeken is ott van, és a MOL kap n darab jegyet hogy legyen mit osztogatni a kiememlt ügyfeleknek, akkor bizony ilyesmi van a háttérben.

  31. Killer Clown : „TU-160 2005-ben még Farnborough-ban is megcsodálták”

    Farnborough mindig páros évben van. Tu-160 esetleg légteret sértett Angliában, de repülőnapon nem vett még részt. Tu-22M volt Angliában. MiG-31 egyszer volt Angliában, Farnboroughban 1992-ben.

    Vannak a repülőnapok (Kecskemét, RIAT Fairford,…) és vannak a repülőgépipari szakkiállítások (Farnborough, Le Bourget, ILA Berlin, MAKS). Az 1990-es években az oroszok a közeledés és az üzletkeresés reményében mindenhol részt vettek, és presztizs is volt a nagyobb kiállításokon megjelenni. Kb 2005-re viszont teljesen eltűntek Nyugat-Európából. Már csak a Szuhoj Superjet utasszállítót reptetik itt, mert arra talán lesz vevő. Nekik az arabokok, Dél-Amerika, Ázsia a fő haditechnikai piac.

    F-15 demo 2007 óta nem sok volt Európában, évente csak 1-2 szokott lenni. Általában Angliában és Hollandiában. 2011-ben Európában csak Duxfordban és Moszkvában volt F-15 demo.