Az orosz Északi és Balti Flották arzenáljából 2011 decemberében az Atlanti-óceánon összeállt, a Royal Navy idegeit is húzogató kötelék jelenleg a Földközi-tengeren turnézik a Fekete-tengeri Flottától érkezett kollégáikkal. Szóval alapvetően a korábbi évekről már megszokott forgatókönyvről van szó – máskor is csináltak már ilyet az oroszok, mióta érvényben van az elnöki ukáz, miszerint az Orosz Haditengerészetnek újfent aktívan kell képviseltetnie magát a világ tengerein.
A mostani hadgyakorlat sorozat nem is ezen szempontból érdekes, hanem Szíria kényes kérdése miatt. A kötelék kihajózása előtt már jóval szárnyra kaptak azon vad elképzelések, miszerint az oroszok Szíriának a NATO általi elnáspángolását megakadályozni mennek a Földközi-tenger keleti medencéjébe. Ezt persze az orosz illetékesek gyorsan lereagálták, badarságnak minősítve a feltételezést, megjegyezvén, hogy a gyakorlat már jóval a szíriai események eszkalálódása előtt be volt ütemezve.
Ez persze nem akadályozta meg az új évet már vastagon a Földközi-tengeren köszöntő orosz hadihajókat egy kis tartúszi látogatásban. Szombaton ugyanis a kötelekből az Északi Flottát képviselő, Udaloj II-osztályú romboló, az Admiral Csabanenko, illetve a Balti Flotta állományába tartozó, Jasztreb-osztályú fregatt, a Jaroszlav Mudry befutott Oroszországnak a szíriai Tartúsz kikötőjében található apró kis „támaszpontjára”. A Hidegháborúból visszamaradt tartúszi jelenlét a terület fizikai kiépítettsége miatt nem tudja biztosítani egy repülőgép-hordozó fogadásához szükséges feltételeket, így a kötelék zászlóshajója, az Admiral Kuznyecov csak megközelíteni tudta a kikötőt.
http://youtu.be/MHy89h9L3JI
Bár ez az orosz tervek esetleges realizálódásának függvényében a későbbiekben változhat, lévén vannak elképzelések a korábbi szevasztopoli vita miatt (is) fokozottabb figyelmet kapott Tartusz bővítése kapcsán – esetleg olyan mértékben is, hogy a későbbiekben hordozó is befuthasson. Megjegyzendő, hogy nem kell kapkodniuk, lévén a Kuznyecovot elviekben az idén huzamosabb időre szárazdokkba küldik egy intenzív átépítésre, így nem mostanában fogja újfent tiszteletét tenni a Mediterráneumban.
No, de nem is ez a lényeg, hanem hogy Moszkva ezen gesztus értékű lépéssel mégis csak kiállt a jelenleg igencsak problematikus Szíria mellett. Mondanunk sem kell, hogy mindezt a szír állami média kitörő lelkesedéssel fogadta, az orosz látogatást a szíriai nép melletti szolidaritás megnyilvánulásaként tálalja.
A szírek első körben 6 napos kikötői látogatásról cikkeztek, míg az orosz állami hírügynökség, a RIA Novosztyi kapcsolódó hírében az olvasható, miszerint Moszkva újfent megerősíti, hogy a látogatásnak az égadta világon semmi köze nincsen a jelenlegi szíriai krízishez, hadihajói pusztán az ivóvíz és élelmiszer készleteik feltöltése miatt futottak be a hétvégén a szíriai kikötőbe, ahonnét hétfőn, azaz január 9-én már tovább is hajóznak.
Szír védelmi miniszter látogatása Kuznyecovra
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201201091222-9hvk.htm
…hmmm, nagyon csinos arab újságíró nő…
„pusztán az ivóvíz és élelmiszer készleteik feltöltése miatt futottak be a hétvégén a szíriai kikötőbe, ahonnét hétfőn, azaz január 9-én már tovább is hajóznak.”
Mi mást tehetnének?
A csaj tényleg nyamnyam….. :)
határozott állásfoglalás a szír rezsim vezetői mellett, akik szisztematikusan írtják a rendszer ellen tüntető fegyvertelen állampolgárokat.
„határozott állásfoglalás a szír rezsim vezetői mellett,”
Nem akarok „rezsimet” védeni, de se Egyiptomban, se Tunéziában se Libiában nem lett jobb, sőt totál káosz van….és senki nem tudja,hogy hol lesz a megálló….most már az Izrael is izgulhat. Szent meggyőződésem, a nyugatféle demokracia arab világban számos okokból nem működhet…
Nem hinném, hogy olyan nagyon mögöttük állnának, persze a külsőségeket kivéve. Ha esetleg – egy új szíriai rezsim – szintén felajánlaná a kikötőt, akkor mehetne a levesbe a mostani rendszer.
pillanatnyilag az ott lévő három egység – a Kovács Admirális állapotát tekintve is – édeskevés bármilyen érdekérvényesítésre.
Megkockáztatom, az oroszoknak gazdaságilag talán még jó is lenne egy kis olajárrobbanás….
Banderas :) :O :).
1, nem minden népnek való a demokrácia. Amit demokráciának neveznek az lehet hogy részben diktatúra.
Parlamentalista diktatúra.
2006. október 23 események rémlenek :) Vagy te is az elit lövészeket között voltál. ( nem személyeskedésnek szánom, de néha már unalmas, idegesítő hogy csak a demokrácia, az egy igaz!)
Arab tavasz után máshol jobb a helyzet szerinted. Egyiptomba jelenleg most a hadsereg diktál.
Ott a hadsereg nem akar szembe menni U.S.A-val akitől eddig kapta a segélyt. Valamint nem akarnak meghalni Izrael ellen.
A hangos népakarat meg pont U.S.A-val és Izraellel való szembemenetelt akarja részben.
Nálunk meg a kormány teszi ugyanezt..:)
Egyiptomban jelenleg egy iszlamista párt szerzett jelentős előnyt a választáson. Kérdés, hogy mennyire lesz ez a párt együttműködő a második legerősebb erővel, a szélsőségesekkel, és hogy mennyire tud ellenállni a vallási vezetők diktálásának.
Szóval demokratikusan is meg lehet olyanokat választani, akik nem jó irányba viszik az országot – bár ezt még persze korai kijelenteni.
Magyarország helyzetét szerintem egy jó régi anekdota tükrözi a legjobban.
” Megszakítják a rádiós zeneműsorát…-Figyelem, figyelem,egy autó szembe halad az autópályán!…
A forgalommal szemben haladó autónak sőfőrje idegesen felhangosítja a rádiót…- Hogy hogy csak egy?!..Mindenki szembe jön!”
Oroszország két ázsiai bástyája Irán és Szíria komoly nyugati fenyegetés és szankciók nyomása alatt áll.
Ha ezeket elveszíti akkor Oroszország Ázsiába csak a Távol-Keletről tud eljutni, még a légi közlekedése is megakadályozható !
Ja, a nyugat meg lesz..ja az oroszokat , lásd európai rakéta védelmi tárgyalások.
Az orosz vezetés végre rájött,hogy a két említett országon kívül másra nem számíthat.
Igen, a nyugat számára elrontott demokráciára jó példa lehet a mai magyar kormány vagy a Hamasz hatalomra jutása a Gázai-övezetben.
Az arab világban is azért álságos ez a dolog, hogy a nyugat támogatja teljes mellszélességgel, mert minden arab ország kivétel nélkül Izrael-ellenes. Ha a szavazókon múlna, már 150 millió férfi lenne fegyverben valahol a sivatagban készen a palesztinok felszabadítására, mellettük a perzsákkal,pakikkal,törökökkel.
A demokrácia jól működik, ha tényleg azt csinálja amit a nép akar, de ez kevés helyen van így, tehát kevés helyen létezik valós, jól működő demokrácia.
Jó példa a líbiai szabadságharc és forradalomhoz:
volt egy nyugatosodni vágyó harcos kisebbség, akik megkapták az áldást és a támogatást a NATO-tól, hogy elzavarják Kaddhafit, akit a lakosság nagyobb része alkalmasnak talált a vezetésre és simán elfogadta volna még évekig a vezetését, majd utána a fiát, akit a taxis dobott fel, pedig egy jó katonatiszt volt.
A nagy demokrácia első momentuma az volt, hogy egy Olaszországban élő líbiai rabbi visszatért Tripoli mellé a szülővárosába és újjá akarta építeni a zsinagógáját a helyi szefárd közösségnek(akik szintén Olaszországban élnek már), persze a demokratikus erők egyből megsorozták pár pofonnal és kirakták az országból, pedig US barát emberek, csak épp demokratikusan 0 izraeli embert akarnak az országban.
Ehelyett volt egy Kaddhafi, aki lemondott az atomról, viszonylag jól vezette a kis királyságát, különbékét kötött mindenkivel, mellesleg ő is szefárd volt.
Egyiptomban ugyanez a helyzet, csak még durvább. 80 milliós lakosság 10%-a retteg, a koptok, mert 66%+20% a szélsőiszlám már az alsóházban, a katonaság még nem is tudja, hogy tudná halasztani a további szavazásokat és a kormányalakítást, mert utána beköszönt a demokrácia.
Doca
100% egyetértek
monyok
„Vagy te is az elit lövészeket között voltál.”
mi ez a személyeskedő, ostoba stílus?
én pusztán egy mondatban összefoglaltam a cikk tartalmát. ha nem tetszik, fordulj a cikk írójához, esetleg azokhoz, akikről a cikk szól.:-)
személyes látogatás Szíriában? :-)
Én ennek a résznek, hogy:
„Orosz Haditengerészetnek újfent aktívan kell képviseltetnie magát a világ tengerein.”
Azért örülök, mert ez egy kis flottafejlesztést jelent, amire az orosz haditengerészetnek óriási szüksége van!
Szerintem ez megerősíti azt a hírt, hogy Oroszország további repülőgéphordozókat tervez és épít 2020-ig.
Hogy csak a nagyoktól idézzek.
Harry Truman.
„Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon.”
„A hatékony kormány egyenlő a diktatúrával.”
Szerintem ez megerősíti azt a hírt, hogy Oroszország további repülőgéphordozókat tervez és épít 2020-ig.
Javítsatok ki, ha tévednék, de azt pénzhiány miatt nem odázták el?
He he. A jó aszonta. De attól még demokrácia nem az egy igaz rendszer.
Szíriába mi van az ő belügyük. Oroszoktól meg evidens hogy végre megmutatkoznak. Közel-kelet kezdet NATO államok tejhatalmú lőterévé válni.
Itt szereplő Észak-Korai írás kapcsán jogosan megjegyezték, hogy 24 millió koldushoz bezzeg a demokráciát nem akarják elvinni.
A Jaroszlav Mudry nem Neustrashimyy osztályú fregatt véletlenül?
Valaki leírná nekem,hogy a Neustrashimyy hogyan kell magyarul leírni és hogyan kell kiejteni?
Nyeusztrasimij – így írod és így is ejted ki (az utolsó előtti betű kiejtve kissé ű-be hajlik). Az orosz nyelv gyakorlatias. Mint az oroszok. :)
cinikus
Köszönöm!
Dudi… Angolul jól írtad…. oroszul: : Неустрашимый
Az első Yastreb osztályú fregatt. A Mudry a második. Mindkettő asszem a Balti Flotta része.
Emberek! Jól vágjatok az oroszt!
Egyébként a jelentése : senkitol nem félő.
A harmadik épül: Tuman
Adatok:
Gépek: dupla 28500 LE, gázturbinák (10000 LE gázturbinás M-70, 18500 LE M-90 turbina), 2 db 1250 kW generátor, 1db 600 kW generátor, 2 dízel-generátor 600 kW.
Harckész súly: 4350 tonna
Sebesség: 29 csomó
Személyzet: 210 fő
Fegyverzet:
2×4 KT-184 3M24 „Uran”
4×1 SAM „Kinzhal»
tűzvezető rendszer K-12-1
1×1 100 mm AK-100
2 CIWS 3M87 „Kortik» – 2x (8 SAM, 2×6 30 mm)
6×1 URPK-6 „vodopád- NK”
1×12 launcher RBU-6000
2×10 55 mm gránátvetők DP-65
16-20 akna
1 helikopter Ka-27
Littlejohn
„Dudi… Angolul jól írtad….”
Írtam???Tudod meddig tartott megjegyezni a számát az osztálynak,hogy rátaláljak a neten(bemásoltam a nevét nem írtam…)???
„2 CIWS 3M87 “Kortik» – 2x (8 SAM, 2×6 30 mm)”
Ez így kicsit nehezen érthető és félrevezető lehet.Nem 2×6 azaz 12db 30mm-es gépágyúja van hanem 2db hatcsövű(Gatling)gépágyúja van a Kastan rendszernek(így talán többen ismerik).
„2×10 55 mm gránátvetők DP-65”
Ez dettó mint az előző.Nem 20 darab gránátvető hanem két tízcsövű gránátvető(ez nem Gatling).
varga dima
„Egyébként a jelentése : senkitol nem félő.”
senkitől nem félő=rettenthetetlen :) így egyszerűbb.Ezt kérlek ne vedd zokon nem nevetség tárgyává akartalak tenni!!!
Mutasd már meg légy szíves a feleségednek az első hozzászólásodat ehhez a cikkhez :)
Dudi….
Jogos… :)
Mellesleg nekem ez a két ladik tetszik az orosz ármádiából…. szép hajók…
@varga dima
Senki nem mondta, hogy ott nyugati demokráciát akartak. Viszont a tüntetők és felkelőknek elege lett abból a két balfasz diktátorból. Pont.
Csak azt sajnálom hogy csak 1 anyahajó van,igaz sok se kell belőle.Jóbol is meg árt a sok.
Csak egy van ott? Tudtommal hatótávon belül van a Stennis és a CdG is….
Littlejohn
„Tudtommal hatótávon belül van a Stennis és a CdG is….”
mi történik akkor, ha összefutnak?
boldogan integetnek egymásnak?
vagy előre egyeztetnek, hogy véletlenül se keresztezzék egymás útvonalát?
banderas
Nem futnak össze véletlenül.
Erről jut eszembe…
Amerikai hordozókötelék a Vizcayai-öbölben, erős viharban…..
Uram, jelzés a radaron….
Ismeretlen, itt az US. 7. flotta, dél felé haladunk, térjen ki…
7. flotta! Itt a Nuestra de caya…. térjenek ki…
Nuestra, ez az USA 7. flottája. Egy hordozó és hat kísérő, útban dél felé.. Felszólítom, térjen ki…
7. flotta! Itt Nuestra…. Ismétlem, térjenek ki…
Nuestra! Én John D. Vanderbilt tengernagy vagyok! Megparancsolom, hogy térjenek ki, mert hadgyakorlaton vagyunk és lőni fogunk!
Tengernagy! Én José vagyok a Nuestra Világítótoronyból!
kommunikálnak? mi van, ha Szueznél dugó van?
@Littlejohn
Ej, hány változata van ennek a történetnek… :)
Szerintem ez a legjobb, persze ez is UL, csak tovább van cifrázva.
(Van ahol egy kutya is szerepel a történetben.)
http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=61540225&t=9027449
banderas
Az ilyen helyekre nem csak úgy ötletszerűen mennek az hajók hanem előre bejelentkeznek akár hónapokkal és a megadott időben ott kell lenni.
dudi
mennyire kockázatos átkelni egy hordozó csoportnak?
mármint a csatornán.
milyen mély lehet a víz?
a tengók ott felszínen haladnak?
amikor elhagyják a csatornát mi lehet az eljárás?
hiszen ha valaki ott lesben áll, gondot is jelenthet.
banderas
békeidőben gyakorlatilag veszélytelen vagy semmivel nem veszélyesebb mint egy kikötő.
„a tengók ott felszínen haladnak?”
Igen.
„amikor elhagyják a csatornát mi lehet az eljárás?”
Szerintem a tengó megy először utána a kísérők majd a hordozó és megint egy kísérő.Azt vedd figyelembe,hogy általában a szorosokat agyon jól őrzi az akié.
köszi
@Molni… :)
Nálunk a MAHART-nál ez ment :)
Meg még párezer…..
Semennyire nem kockázatos átkelnie egy hordozócsoportnak banderas! A csatorna paraméterei lehetővé teszik: korlátlan hosszúságú, 77,5 méter széles, 15 méter merülésű és 68 méter maximális magasságú hajók áthaladását 11-15km/h sebességgel.
http://www.suezcanal.gov.eg/NR.aspx
Tengeralattjárók csatornákon és tengerszorosokban a tengerjognak megfelelően kizárólag felszínen haladhatnak át. Amikor egy amerikai hadihajó elhagyja a csatornát a parton, mindennemű álcázás nélkül álldogáló arabok köpnek egyet a kikötő zavaros vizébe.
Őszintén szólva nem is kellene megdönteni Asszad rendszerét, mert ez biztosítja az ottani keresztények biztonságát! Egy bukás után, úgyis az iszlamisták kerülnének hatalomra! Mondjuk nekem mindegy :)
Nem hiszem, hogy a tengó menne elöl dudi. Ez itt például a Gibraltári szorosban készült a Truman CSG-jéről és tengó hátul:
http://www.navy.mil/management/photodb/photos/071116-N-0455L-005.jpg
Itt már a Szuezi-csatornán hajózik és mindenki hátul:
http://www.sldinfo.com/wp-content/uploads/2010/12/Truman1.gif
A USS America a Szuezi-csatornán, tengó mögötte:
http://web.mst.edu/~rogersda/umrcourses/ge342/Suez%20Canal%20today.jpg
Ezt látták a USS Georg Washingtonról valamikor szintén a Szuezi-csatornán:
http://www.defense.gov/dodcmsshare/newsphoto/1997-11/971116-N-4543D-002.jpg
Ez a USS John F. Kennedyről készült a Szuezi-csatornán:
http://img199.imageshack.us/img199/1733/ussboisesuezcanal.jpg
stb.
Szal a tengó az hordozó mögött van közvetlenül vagy egy-két hajóval, de semmiképp sem elöl vagy hátul a konvojban.
Akkor nem!
Na, ha már előkerült, akkor a vizuális típusoknak a Littlejohn és molni által is előhozott U.S. Navy vs. világítótorony UL az outdoor navigációra szakosodott svéd Silva feldolgozásában:
http://youtu.be/Ca0eO9Pjf8A
:)
„Senki nem mondta, hogy ott nyugati demokráciát akartak. Viszont a tüntetők és felkelőknek elege lett abból a két balfasz diktátorból. Pont.”
Hát igen….a pont, ezzel van gondom. A hillar
Itt az új orosz fregatt az Admiral Grigorovics (projekt 11356)
2014- ben kerul a Fekete- tengeri flottához. Osszesen hármat kap a Fekete- tengeri flotta.
http://lenta.ru/news/2012/01/09/frigate/
„Erről jut eszembe. Amerikai hordozókötelék a Vizcayai-öbölben, erős viharban…”
Little John írói munkásságával ugyan nem akarok vetélkedni, de erről nekem is eszembe jut valami:
Esti csendélet az őrjáratozó Admiral Kuznyecov kantinjában. A pilóták beszélgetnek, iszogatnak, vagy olvasgatnak. Egyszer csak az egyiküknek feltűnik, hogy az egyik pilóta _fordítva_ tartja a kezében a Pravdát, miközben úgy tesz, mintha olvasna. Odalép hozzá, és megszólítja:
– Bozse Moy, vazze Szergej te vak vagy?
– Pszt! Ne olyan hangosan, ha meghallja valaki, engem kirúgnak!
– Jó, de legalább azt áruld el, hogyan szoktál felszállni?
– Ó, az egyszerű! Elindítom a Szuhojt, és tolom neki, ahogy a csövön kifér. És amikor meghallom a rádión a fegyveroperátorom ordítását, hogy „mire vársz baz+, végünk van!” akkor felhúzom a botkormányt… :-))
@molnibalage, Tcat, Killer Clown
Hát kösz, ezeken berosáltam így estefele :-)
A Projekt 11356-hoz kapcsolódóan: milyen előnnyel jár az, hogy ilyen nagy egybefüggő oldalsó felülete lett a hajónak és nem az úgymond hagyományos kialakítást használják (a hajótest túllóg a felépítményen)?
Nekem akkor már ez az UL tetszik a legjobban:
„Two British traffic patrol officers from North Berwick were involved in an unusual incident while checking for speeding motorists on the A1 Great North Road. One of the officers used a hand held radar device to check the speed of a vehicle approaching over the crest of a hill, and was surprised when the speed was recorded at over 300 mph. Their radar suddenly stopped working and the officers were not able to reset it.
Just then a deafening roar over the tree tops revealed that the radar had in fact latched on to a NATO Tornado fighter jet which was engaged in low flying exercise over the Border district, approaching from the North Sea.
Back at police headquarters the chief constable fired off a stiff letter of complaint to the RAF Liaison Office. By return came the reply in true laconic RAF style:
„Thank you for your message, which now allows us to complete the file on this incident. You may be interested to know that the tactical computer in the Tornado had detected the presence of, and subsequently locked onto, your hostile radar equipment and automatically sent a jamming signal back to it. Furthermore, an air-to-ground missile aboard the fully-armed aircraft had also automatically locked onto your equipment. Fortunately the pilot flying the Tornado recognized the situation for what it was, quickly responded to the missile systems alert status, and was able to override the automated defence system before the missile was launched and your hostile radar installation was destroyed.”
„“Senki nem mondta, hogy ott nyugati demokráciát akartak. Viszont a tüntetők és felkelőknek elege lett abból a két balfasz diktátorból. Pont.”
Hát igen….a pont, ezzel van gondom. ”
A demokrácia egyik előnye kb ez. Ha vki nagyon b*fasz/nagyon nem szeretnek akkor azt le lehet váltani. Lehet, hogy ehez kell 1-2-3év de le lehet. Míg ugye egy diktátor nemhogy 20-30-40évig hanem akár generáciokon át ülhet egy országon és akármilyen b*asz ott maradhat.
Amúgy valaki látott már videót vagy képet ahogy egy Szu-33 felfegyverezve fel száll a hajóról?
Ezt a témát még én hoztam fel ~jó hete. Nem senki. Ami azért nagyon durva, mert ha vmi miatt nincs is értelme azért Ruszkik még a nem létező képességeiket is vadul szokták demonstrálni, senki se tudja, hogy alig van kero abban a Su33ban és egy kör után már jön is vissza. Vmi oka biztos van.
http://globalmilitaryreview.blogspot.com/2011/09/russian-aircraft-carrier-admiral.html
Na ez az a kérdés, amiért egy Zmey nevű fórumozót a militaryphotos orosz fórumán megöltek.
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=5951461&viewfull=1#post5951461
Ott is ment a csúsztatás, de szumma szummárum, kiderült, hogy a gép képes rá, csak mivel a hajó nem volt harci konfliktusban, ezért ez a látvány ritka.
Egy érv van a kérdésért ölők kezében, egy videó, ahol a Szu-33-as 10 darab rakéta súlymakettjével száll fel.
Itt csatlakozik még a témához a rövidebb pozícióról behúzott fékekkel is elstartoló 33-as videója a youtube-on, ami egyesek szerint az élő bizonyítéka annak, hogy a gép sokmindenre képes.
Én egy videót tudok, ami bizonyíték arra, hogy a 33-as abszurd dolgokra is képes, az pedig ez:
http://www.youtube.com/watch?v=sCwswOLN8ss
szemre úgy 80 fokos állásszög, vektorálás nélkül.
A kiváltó ok valószínű a hajó fedélzete keltette intenzív feláramlás, ami akár végzetes is lehet:
http://www.youtube.com/watch?v=xu7jRUHa3-8
A 33-ast megmentette a nagytapasztalatú hajózó és a speciális mechanizáció, nomeg a módosított FbW rendszer, amit a 27-estől örökölt a masina.
„A 33-ast megmentette a nagytapasztalatú hajózó…”
Ez érdekes dolog, Gacsat is írta egyszer, hogy csupa 40 feletti pilóta hajtja a tengerész Szuhojokat. És tényleg, akármelyik videón vagy fotón lehet látni a Kuznyecov pilótáit, az arcok alapján egy nyugdíjas klubra tippelne az ember! :-)) Különösen éles a kontraszt, ha 1-1 amerikai CVN airwing hajózóival hasonlítjuk össze őket. Ott meg csupa takonypóc… :-))
Egy másik jelentős probléma jelenleg szerintem az, hogy a Kuznyecovon most 12 db su-33 állomásozik (ha jól tudom, akkor mig-29-ből sem lesz több, mint 24-30 db az átépítés után), míg egy CVN-en 48 db vadászbombázó, tehát 4 század van állandóan, egyenlőre F/A-18C,D,E,F, majd később a C,D-k helyett F-35. Plusz a stb. A Navy-nek költségvetési rémálom egy teljesen felszerelt, harckész, tengeren hajózó CVN, de brutális erő van benne.
Ha ezeket elveszíti akkor Oroszország Ázsiába csak a Távol-Keletről tud eljutni, még a légi közlekedése is megakadályozható !
Nem olyan rég az orosz Távolsági Légierő gyakorlatot tartott az Indiai Óceánon. Többek között a diégó garciai amerikai támaszpont megtámadását gyakorolták. A menetidőkből kiszámítható, hogy Afganisztán és Pakisztán légterén át repültek. Tehát felfegyverzett bombázórepülők, és tankergépek is áthaladási engedélyt kaptak. Vagy Iránon keresztül mentek? Irán még a Szuhoj bemutatógépet sem engedte át a légterén.
„Irán még a Szuhoj bemutatógépet sem engedte át a légterén”
Az lehet hogy igaz, de lehet hogy nem, Irán kiszámíthatatlan ebből a szempontból. Az viszont biztos hogy a kínai gépek megálltak Iráni légi támaszponton áttelepülés közben. Erről képek és videó is készült akkoriban.
A Szu-33 valszeg azért nem repül valódi rakétákkal, hogy spóroljanak azok élettartamán. Szárazföldi leszállások és körlmények között van 20-30 óra az R-73/27 párosban, aztán lehet javítani őket…
Az R-77 esetében ez kemény 50 óra. Az AIM-9M6 a ’80-as évek végén volt 200 felett. Ma van olyan AMRAAM, ami gépen volt +800 órát…
OFF:
doca!
Légyszíves a magyar kormányra vonatkozó beszólásaidat valami politikai blogra tartogassad! Eddig ez a hely üde sziget volt a belpolitikai trollkodás blogtengerében. Amúgy azért is sántított a hasonlatod, mert a magyar demokrácia egyelőre tökéletesen működik. Lehet fikázni, tüntetni (senkibe nem lőttek bele az Operánál) és 2 év múlva választások lesznek. Az, hogy mi a véleményed a kormányról az más kérdés. De nem a magyar demokráciát teszi egy kupacba az arab világgal!
ON:
Látott már valaki valaha olyan videót, ahol bármiféle fegyverzettel szállnak fel a Kuznyecovról?
Súlymakettes felvétel ott vas AO linkjén. (4:38)
Teljesen egyetertek Molnival, sot megerositi az is, hogy altalanossagban eleg riktan lehet latni felfegyverzett orosz legieros gepet (nemcsak 33-osakat).
Testudo: kerdesed szerintem egy picit troll kategoriaba esik, mivel itt is ket hiren at ezen ment a vita, tovabba Allesmor Obranna altal belinkelt MP.neten (kepes reszben) lathattad az eredmenyt, erre ujra felteszed ugyanazt a kerdest…
Engem az érdekelne, hogy AA fegyverzeten kívül van e bármi a szuhojokhoz?
meg a hires harom kep tavalyi kiruccanasrol:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-%28updated-on-regular-basis%29&p=5964455&viewfull=1#post5964455
Sokan úgy tudták, hogy Moskit a CL ponton, de ez mostanában elég kérdőjeles lehet. Elvileg Kh-31 hajók elleni változata is, de a Moskit kérdőjelessége után ebben is kételkedek. Buta bombák és rakétablokkok tutira. Az, hogy Kh-29-et pl. mivel használhatna, azt sem tudom. Minimális AG/AS képessége van hajófedélzeti üzem esetén.
Testudo:
Amerika szempontjából írtam, hogy rossz a demokrácia, nem egy egyetemes állásfoglalás volt.
Ha érdekel, én is a Fideszre szavaztam 2010 és 2006-ban is, tehát nem fikázásnak ment a dolog.
Érdekes, hogy sokan szidták már itt a jelenlegi kormányt, de csak én kapok lecseszést. Csak nem tán ismersz ?
És mi van a leszállással? Nem lehet, hogy amiat sem lehet nagyon látni a gépeket felfegyverezve? Ha jól tudom F-14 szinte soha nem hordozott 6 db Phonixet, mivel max 4 darabbal szállhatott le biztonságosan. Herrierek is csak üresen szállhattak le, bombákat csak éleslövészetek alkalmával pakoltak rájuk. Nem lehet, hogy valami ilyesmi is közrejátszik?
A paraszti ész azt diktálja, hogy ha nem is az első kettő, de legalább a harmadik felszállóhelyről képes jelentősebb mennyiségü fegyverrel felszállni. Lehet, hogy ha felszáll vele, meg is kell szabadúljon tőlük, hogy leszállhasson. Ez mondjuk háborúban nem gond, csak békeidőben.
Molni:
Köszi!
Akkor van hova fejlődni (minimum publikálás terén).
Ugy latom nehanyan „write only” uzemmodban vannak….
„Ha érdekel, én is a …. szavaztam 2010 és 2006-ban is, tehát nem….”
Ügyes vagy, de szerintem ez itt senkit nem érdekel.
Hagyjuk már abba ezt a politikai szardobálást legalább itt.
Arpopó, látott már valaki fegyverzettel felszállni Szu-33-ast a Kuznyecovról? :-)))
molni, Mackensen: szerintem igazatok lehet, mert nekem elég bizonyítéknak tűnt a vidi a satufékes felszállásról, hogy erő meg teherbírás az volna.
A/G fegyverzet van a 33-ashoz, de azt eddig csak szárazföldi üzemről használták, lövészeteken. Ezek nemirányított eszközök, irányitott fegyvereket nem integráltak a 33-ashoz, csak tervben volt.
http://pilot.strizhi.info/2011/01/27/9248
A fiatal hajózók tényleg ritkák,
http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2011/08/IMG_7845_ku.jpg
de nagyon lassan jön az utánpótlás.
Itt volt ez a fiatal gyerek:
http://pilot.strizhi.info/2011/06/23/9576
tehetséges is volt, MiG-29KUB-ra, azaz egy vadonat új típusra is kapott berepülőpilóta státuszt, aztán tessék, le is zuhant a társával együtt.
Allesmor Obranna
Köszönöm! Így teljes a kép.
Vilmuci
Az erő, és a felhajtóerő nem ugyanaz. Előre eltolja, mint a barom, de felemelni a szárnyaknak kellene.
Minthogy itt többtízezer lóerőről van szó, naná, hogy eltolja.
Most miért nincsenek rajta 25ösök?
gacsat:
„Vilmuci” hümmm…
„Előre eltolja, mint a barom, de felemelni a szárnyaknak kellene.”
És nem emelte fel?
mondjuk én azt hittem, hogy ez a gőzkatapultos cucc is azért szokott lenni, hogy előre tolja, mint a barom, aztán emiatt lészen elegendő felfelé mutató erőkomponens is egy idő után. :-)
de akkor kérdezek én is köcsöget. :-)
Sugárhajtómű és lóerő?
Azt elég nehezen tudjuk kiszámolni, hogy mennyit is fékezett a 3 álló kerék, de egyébként a teljesítményt igen. Tulajdonképpen azt is, ha elővesszük a fügvénytáblázatot. Azt mondom, hogy nem hiszem, hogy túl sokat fékeztek a kerekek a gépen a szokásoshoz képest.
A pályavégi sebesség lenne a lényeg. Ráadásul szerintem minden lógatmány csak ront az emelőerőn.
Persze, ha valaki tudja a tutit, vagy nem restelli kiszámolni, szóüljon!
Kerestem ezt a megölt fóumozót, de nem találtam. Azért már mégiscsak jobb a pirospont.
Pedig néha a pilótáknak is szükségük lenne rá, hogy függesztménnyel szálljanak fel és le a hordozóra, hiszen olyankor a gép is teljesen másképpen viselkedik, az amerikaiak ezért mennek rendszeresen gyakorló repülésre is valamilyen függesztménnyel, legalább gyakorló vagy telemetria rakétákkal.
Hivatalosan Szu 25 UTG,csak a gyakorlásnak jó, le van szedve rola minden,célzó berendezések,fegyverek, pancéllemezek…. Csak maga a sárkány maradt.
Littlejhon
„Nem hinném, hogy olyan nagyon mögöttük állnának, persze a külsőségeket kivéve.”
Cipruson lefoglaltak 60 tonna lőszert. Szentpétervárról Szíriába tartott a hajó!
szerintem ez nemcsak külsőség.
http://hvg.hu/vilag/20120111_ciprus_loszerszallitmany
Itt valami suskus lessz. Megáltak tankolni az út 98%ánál?
gondolod amerikai cselszövés?
vásároltak lőszert az oroszoktól fantom cégen keresztül. útnak indították Szentpétervárról Szíriának, majd lebuktatták magukat, diplomáciai katyvaszt okozva, hogy így sebészileg leválasszák az oroszokat Szíriáról.
ügyes húzás lenne. de…………….
banderas evvel aztan nem valasztanak le, meg amugy is elegge konkret az orosz allaspont.
Kedves Banderas….
Én azt írtam, hogy amíg az oroszbarátság tart, addig az oroszoknak tökmindegy, hogy az elnököt Asszadnak hívják, vagy Mohammednek…a lényeg, hogy Tartus megmaradjon.
Egy Szír méretű seregnél pedig 60 t lőszer piti mennyiség…. szerintem….
Fade
„evvel aztan nem valasztanak le, ”
szerintem se. azért van ott a de.
ezzel együtt diplomáciailag megerősítve Aszad kijelentette, a továbbiakban nem bánik kesztyűs kézzel a tüntetőkkel. a törökök meg attól tartanak, hogy polgárháború lesz, ami régiós konfliktussá alakulhat. hátországukban a kurdokkal nemcsoda, hogy idegesek.
Ciprus tovább engedte a 60 t lőszert, mert az orosz tengerészek megígérték, hogy nem Szíriába viszik….
ÉS EZ KOMOLY…..
„nem Szíriába viszik….” nem hát el fogják lövöldözni a környéken.
A viccet félretéve, szerintem nincs olyan lőszer amit a ciprusiak hajlandóak lennének tárolni az után hogy az iráni lefoglalt lőszerkészletek felrobbanása csődbe vitte őket. Már szerintem azt is megbánták. Én kiadnám a parancsot a fináncoknak a helyükbe hogy ha lőszert látnak valamelyik hajón hunyják be a szemüket és gyorsan bírják távozásra őket.
commandante:
Hááát, sokat nem tehetnek.
Ugyanis az embargó megsértését a honi (itt: Oroszország) állam szankcionálja (nemzetközi jog ilyen szankciót nem ismer a megsértővel szemben, az -nemzeti- belső polgári, büntető jog). Amennyiben a szankció elmarad (pl.: mert a honi államnak nem érdeke, esetleg Ő maga sértette meg), úgy az embargót hirdető(k) alkalmazhatnak vele szemben diplomáciai, gazdasági szankciókat.
Azaz a ciprusiak nem semmisíthetik meg a feltartóztatott árut (technikai értelemben a felrobbant lőpor is feltartóztatott volt), mert valaki más tulajdona. Megakadályozhatják a továbbjutását, de elég kócos jogterület, nagyon sok benne a viszonossági alap.
Ha meg „nem veszik észre”, akkor Őket vádolhatják az embargó megsértésével, vagy annak támogatásával. Szankciók: lásd fentebb.
pl.: BTK:
261/A. § (1) Aki Magyarország nemzetközi jogi kötelezettsége alapján kihirdetett, illetve az Európai Unió Működéséről szóló Szerződés 75. cikke alapján elfogadott rendeletekben, illetve e rendeletek felhatalmazása alapján elfogadott rendeletekben vagy határozatokban, valamint az Európai Uniót létrehozó szerződés 15. cikke alapján elfogadott tanácsi közös álláspontokban elrendelt
a) a pénzeszközök, egyéb vagyoni értékek vagy gazdasági erőforrások zárolására vonatkozó kötelezettségét,
b) gazdasági, kereskedelmi vagy pénzügyi tilalmat
c) behozatali vagy kiviteli tilalmat
megszegi, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a nemzetközi gazdasági tilalom megszegését
a) erőszakkal,
b) hivatalos személyként
követik el.
(3) A büntetés öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha a nemzetközi gazdasági tilalom megszegését
a) lőfegyver, lőszer, robbanóanyag, robbantószer vagy ezek felhasználására szolgáló készülék, vagy egyéb katonai célú felhasználásra szánt termék kereskedelmével összefüggésben,
b) fegyveresen
követik el.
(4) Aki nemzetközi gazdasági tilalom megszegésére irányuló előkészületet követ el, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(5) Aki hitelt érdemlő tudomást szerez arról, hogy nemzetközi gazdasági tilalom megszegése készül, vagy még le nem leplezett ilyen bűncselekményt követtek el, és erről a hatóságnak, mihelyt teheti, jelentést nem tesz, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. A feljelentés elmulasztásáért az elkövető hozzátartozója nem büntethető.
(6) E § alkalmazásában – ha a nemzetközi jogi kötelezettség alapján a kötelezettséget, illetve tilalmat kihirdető jogszabály eltérően nem rendelkezik –
a) pénzeszközön, egyéb vagyoni értéken és gazdasági erőforráson a terrorizmus leküzdése érdekében egyes személyekkel és szervezetekkel szemben hozott különleges korlátozó intézkedésekről szóló, 2001. december 27-i 2580/2001/EK tanácsi rendelet 1. cikk 1. pontjában meghatározott eszközöket,
b) pénzeszközök, egyéb vagyoni értékek vagy gazdasági erőforrások zárolásán a terrorizmus leküzdése érdekében egyes személyekkel és szervezetekkel szemben hozott különleges korlátozó intézkedésekről szóló, 2001. december 27-i 2580/2001/EK tanácsi rendelet 1. cikk 2. pontjában meghatározottakat
c) az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott tilalmon az egyes, a halálbüntetés, a kínzás vagy más kegyetlen, embertelen vagy megalázó bánásmód vagy büntetés során alkalmazható áruk kereskedelméről szóló, 2005. június 27-i 1236/2005/EK tanácsi rendelet II. mellékletében meghatározott árukra vonatkozó behozatali vagy kiviteli tilalmat
kell érteni.
Allesmor, szerintem a Szuhojnál és a Super E-nél is inkább reptechnikai hiba vezetett a kialakult helyzethez. Szegény fedélzet nem tehet róla … :-)
Minden relativ. Az valóban lehet reptechnikai hiba, ha a hajózó nem számol a fedélzet elején várható erőteljes feláramlásra. Hasonlóan necces hely a leszállófedélzet vége a tat felett (érdekes helymeghatározás egy repülőgéphordozónál) ami után a fedélzeten végighaladó áramlás beörvényesedik és ezáltal egy erőteljes szívóhatást generál(hat).
Mind2 hajó ált. Itt lehet a hiba.
ált?
Szerintem egyik sem állt.
A leszállásnál a sziget (a felépítmény, ha úgy tetszik) által keltett örvényt érzik a pilóták, mivel szögfedélzetre szállnak le, ami a hajó hossztengelyétől néhány fokkal (8-10?)eltér tehát el kell repülni a sziget mögött.
Azért ahhoz elég durva áramlás kellene, hogy ilyen állásszögre állítsa a gépet,amelyben még egy pilóta is ül. Szerintem elszúrták, de rendesen. Az egyik vasat megmentette a tolóerő és a sárkány kialakítása, a másikat nem. A lényeg, hogy a két derék aviátor megúszta. Az egyik szó szerint.
Valaki elárulná mi ez az eltolt leszállás téma?
Dudi
Allesmornak volt január 9-én két videóval színesített hozzászólása, én arra reagáltam és ezt gördítettük tovább. :-)
Ált. 1 Llel mondjuk, és semmi ok sincs arra, hogy 2vel írjam.
Fizikailag meg legalábbis lassan ment. Szabályos esetben fel- és leszálásnál széllel szemben tempósan kell haladni. Ez nem csak plussz sebességet biztosít, hanem kipróbált áramlási viszonyokat is.
gacsat
Úgy írod, ahogy jól esik, legfeljebb tévedsz. :-)))
Mi az, hogy kipróbált áramlási viszonyok????
Hát az egész rendszer arra van kitalálva, hogy a hajó orra felől fúj a szél. Ha nem, láthatod az eredményt. Gondolom a hajót a CAGIban 1000x megvizsgálták szélcsatornában. Vagy gondolod, hogy csak úgy ráraktak 1 halom repülőt, hogy próbáljátok kigyerekek.?
Kormányunk gazdasági szabadságharcot folytat, én helyesírásit.
gacsat
Ki mondott ilyet? Itt is ellenszélben repültek, a CdG esetében biztosan. Az Etendardnak volt sebessége amikor elhagyta a fedélzetet, de a magasságija -amennyire látszik- végig húzott helyzetben volt.
Egészségedre!
:o)
Igen. Jobban megnézve az etendartos videót, a katipult gőzén látszik, hogy előről fúj a szél.