2011. december 8-án Bernard Rogel admirális, a Francia Haditengerészet vezérkari főnöke a Lanvéoc Poulmic haditengerészeti légi támaszponton hivatalosan is beiktatta az aktív szolgálatba az NH Industries NH90 helikoptert. A helyi nyilvántartásban Caiman Marine néven ismert típus az NFH (NATO Frigate Helicopter) változatnak felel meg (a francia szárazföldi erők is Caiman-nak hívják a TTH-t), és mindösszesen 27 példányra kerül fel az Aéronavale felségjelzése. Ezeket 2020-ig kell leszállítania a gyártónak.
A több ország (Belgium, Franciaország, Németország, Hollandia, Olaszország és Portugália) által két változatban kifejlesztett NH90-ből Franciaország összesen 61 darabot rendelt (további 34 opcióval), ebből részesedik 27-el az Aéronavale. Jelenleg öt NFH áll rendszerben, ezek most váltak bevethetővé, így megérettek arra, hogy hivatalosan is hadrendbe álljanak. E példányok még a Standard 1 fejlettségi szinten állnak, ez azt jelenti, hogy alapfeladataikat képesek maradéktalanul ellátni, azonban néhány speciális képesség még nem áll rendelkezésre.
A program későbbi szakaszában érkeznek majd meg azok a Kajmánok (összesen 13 darab), amik hátsó rámpájuk révén alkalmasak lesznek nagyobb méretű hasznos terhek belső szállítására. A további 14 NFH-t a franciák főként tengeralattjáró-vadász (ASW) feladatkörben fogják használni, de részben képesek lesznek felszíni egységek elleni (ASuW) harcfeladatok ellátására is. Utóbbiakhoz azonban még nem kapták meg a szükséges modernizációs csomagot, illetve a hajózóállomány a szükséges felkészítést.
Az Aéronavale NFH-i Hyères és Lanvéoc bázisokon települnek majd, egy példányt pedig Cherbourgba küldenek. A Caiman-ok megtalálhatóak lesznek a haditengerészet FREMM többfeladatú fregattjain, valamint régebbi hajóosztályain is, illetve szükség esetén bevetéseket végezhetnek a Charles de Gaulle repülőgép-hordozóról, vagy a Mistral-osztály egységeiről egyaránt. Az NH90 a Super Frelon helikoptereket váltja kutató-mentő és szállító, valamint részben a kisebb Lynx forgószárnyasokat tengeralattjáró-vadász feladatkörben.
Hát ez is teljesítmény, meg kell becsülni…
Eddig errol a helicsaladrol sok jot nem hallottam az uzemeltetoktol csak a gyartotol a prosikban.
Nallunk a sereg egy idore felfuggesztette a repuleseit, majd figyelore listara tette az egesz projetet. A listarol lekerult cca 3-4 honapja de most ujra fent van es ez azt jelenti hogy egy kicsit nagyon nem klappolnak a gyari igeretek. Pedig ez egy egyszerubb szarazfoldi valtozat.
Meg szerencse hogy a ladikokra a „ROMEO”-t valasztottuk.
A nemet haditengereszet ugy egeszeben kijelentette hogy a tipus alkalmatlan haditengereszeti alkalmazasra. Tobb oldalon soroltak miert ide most csak egy peldat.
Amenyiben a heli a helipadon all ugy a radardom alig 8-10 cm re van a fedelzettol. Egy hullamosabb idoben ez a radardom a radar vagy kompletten a heli elvesztsehez vezethet.
Es ezt mint hasznalok mondjak.
Kedves Kuruc71, tudnál több példát is említeni? Csak érdekelne, mert a nyilvános infók alapján egy nagyon modern helikopter, de mégis mindenhonnan panasz van rá, ami érdekes. Azt tudom, hogy minden típusnak idő kell, hogy kiforrja magát, de a felmerülő hibákat a gyártó folyamatosan megszűnteti, és az újabb gépeknél már nincsenek az előző hibái. Vagy valami miatt ennél a típusnál nem így van?
Sajna reszletesen es pontosan nem tudok most beszamolni mert a nyilvanos anyag otthon van. Azonban ha az angol megy akkor itt egy kivonatos link :
http://www.defensenews.com/story.php?i=4511731