Nemrég érdekes hírt jelentett be az Ománi Szultán Légiereje. A dél-arábiai szultánság – az új F-16C/D Falcon típusuk mellett – az öreg SEPECAT Jaguar repülőgépeikre is hosszútávon számít, ezért lecserélték a még hadrendben álló tíz példány szárnyait!
Eredetileg huszonnégy Jaguart vásároltak, melyeket 1977-78 között szállított számukra a gyártó fél. Az akkor új gépekkel két századot szereltek fel a Thumrait bázison. A támadó gépek jól beváltak, ezért 1997 és 2000 között 19 gépet (melyek között három, eredetileg RAF állományában repülő használt példány is akadt) Jaguar 97 szabványra korszerűsítettek. A 40 millió font költségvetésű programba a TIALD célmegjelölők integrálása is beletartozott.
Napjainkra a gépek naptári élettartama a végéhez közeledik. Viszont az Omániak nagyon elégedettek a típussal, ezért a szárnyak lecserélése mellett döntöttek. A feladatott egy év alatt oldották meg, együttműködve a brit RAF-al. Az ománi Jaguarok viseletes szárnyait, a RAF Cosford-i légi bázisán települő Defence College of Aeronautical Engineering tulajdonában lévő, eddig földi oktató célokra használt Jaguar példányok szárnyaira cserélik. A DCAE régi RAF Jaguar gépeket alkalmaz földi oktató feladatokra, melyek kevés repült óra után kerültek ebbe a szerepkörbe. Ezért kitűnően alkalmasak az Ománi Jaguárok élettartamának növelésére.
Természetesen a DCAE sem marad Jaguar nélkül, hiszen az Ománi gépek szárnyai a Cosford-i angol gépek törzsére kerülnek hamarosan.
—–
Galcom
Egyik kedvenc gépem! :) Kár hogy csak egyszer volt szerencsém látni.
De örülök hogy még repül néhány évig.
Nekem is egyik kedvenc gépem!
De még repülni fog és ez a lényeg!
Pót alkatrész meg bőven van a franciáknál és angoloknál.
Alulról olyan, mint egy karcsú nő!
Imádom