Bár már sokan kész tényként kezelik, hogy az újgenerációs angol repülőgép-hordozóra az F-35 Lightning II hajófedélzeti változata kerül (sőt, már az EMALS-t is beszerezték hozzá), a tesztprogram nem áll meg, így a Lockheed Martin a napokban elkészült az első angol F-35B-vel, melyet tesztelésre szánnak.
A STOVL masina vasárnap este gurult ki a gyárkapun egy kisebb ünnepség keretében. A BK-1 jelzésű gép az első, melyet a programban részt vevő egyik partnerország számára készítettek, s a hamarosan lefolytatandó rendszer-tesztek és gurulópróbák után a következő hónapok folyamán végrehajtják az első repüléseket, majd a gép 2012 elején becsatlakozik a US Navy és a Royal Navy által vezetett tesztprogramba, melyet a jelenlegi tervek szerint csak az Egyesült Államokban folytatnak majd.
A szigetország 3 darab nullszériás F-35B-t rendelt, hogy alapos tesztelésnek vessék alá, melynek eredményei függvényében döntenek majd a nagyobb példányszámú megrendeléséről. Ám egyre bizonyosabb, hogy az F-35B-k közül csak ez a három tesztpéldány kerül az angolok kezébe, miután a Queen Elizabeth-osztályú repülőgép-hordozókra megrendelték az elektromágneses katapultrendszert, ezzel is jelezve, hogy a fedélzetén minden bizonnyal CATOBAR-üzemre alkalmas típust rendszeresítenek. Azonban az sem lenne meglepő, ha a derék angolok a végén még mind a két alváltozatból rendelnének.
Phoenix:
A B variánst hova tennék? A QE2-re nem kell, a fregattokra nagy.
A HMS Ocean-ra menne esetleg?
Harrier sem csak a vízen volt. Gondolom a STOVL képesség a RAF gondolkodásába is eléggé beépült ahhoz, hogy ne akarják örökre elveszteni.
Azért csak-csak beindul ez a program… Kicsit szurkolok a sikeréért, mert anno mikor a Boing géppel szemben győzött (nyilván az messze nem ez a gép volt), hát azzal a géppel szemben inkább ez:)
Az felülről nézve tetszett, sima, kidolgozott, stabil rendszernek tűnt (talán még az egybeszerkesztett szárnnyal még kompaktabb), de szemből, te jó ég….
Nem tudom úgy megkezdeni a sorozatgyártást,hogy még nincs befejezve a tesztprogram…nem régóta repülhet újra a típus.Mivan ha úgy járnak mint a Raptorral és egy hasonló kaliberű problémára derül fény?
Szóval innen nézve nekem tetszett…
http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/images/x-32A-01.jpg
Na de ez, durva volt.. Szemből meg nem idézném, az sokkoló…
http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/images/x-32-c22-627-30.jpg
Dudi, szorítja őket az idő (és a költségnövekedés), és sajnos a Raptor hibáira nem lehet előre felkészülni.
Manapság szeretjük elfelejteni, hogy a kategóriaugráshoz sok kockázati tényezőt is vállalni kell. A repülés eddigi történetéhez képest szerencsére visszaestek a halálos tesztek – ez mindenképp nagy eredmény, de egy új gép mindenképp veszélyeket rejt magában.
Igla
A széria Boeing gép szebben nézett volna ki. Újragondolták az egészet csak már túl késő volt és nem tudták indítani a versenyben az áttervezett gépet.
http://www.ar15.com/forums/t_1_5/978004_F_35B_arrives_at_Pax_River.html
Itt az oldal közepe felé látni képeket a tervről.
zolika750, köszi a képeket, ezeket még nem láttam…
ÚRISTEN!
Ez ígyis-úgyis randa, pedig ezt ritkán mondom repülőre!
Nemhiába hívták anno MONICA-nak!
Szebb mint az a bogár amit F-35-nek csúfolnak!!!
igla, valószínűleg a légierőnél is érzik a pénzügyi helyzet fenyegetését és próbálják minél hamarabb gyártásba tenni, hogy ha lefaragás jön (lehet még náluk is SDSR), akkor már helyzetben legyenek.
A hibákat majd orvosolják menet közben…
Nagy valoszinuseggel beszerzik a Britek ( legalabbis szandek van ra ) es ennek az ertelme az hogy viszonylag sok olyan hajojuk van amelyik rendelkezik olyan repfedelzettel amirol ezek egy esetleges igeny eseten uzemelni tudnanak.
Pl ott a LARGS BAY class csak a maga ot darabos szeriajaval es ezen kivul is akad meg par ladik nalluk.
És ott van még ugye a konténerszállítóból kialakítható anyahajó elképzelése is.