Bár már sokan kész tényként kezelik, hogy az újgenerációs angol repülőgép-hordozóra az F-35 Lightning II hajófedélzeti változata kerül (sőt, már az EMALS-t is beszerezték hozzá), a tesztprogram nem áll meg, így a Lockheed Martin a napokban elkészült az első angol F-35B-vel, melyet tesztelésre szánnak.
A STOVL masina vasárnap este gurult ki a gyárkapun egy kisebb ünnepség keretében. A BK-1 jelzésű gép az első, melyet a programban részt vevő egyik partnerország számára készítettek, s a hamarosan lefolytatandó rendszer-tesztek és gurulópróbák után a következő hónapok folyamán végrehajtják az első repüléseket, majd a gép 2012 elején becsatlakozik a US Navy és a Royal Navy által vezetett tesztprogramba, melyet a jelenlegi tervek szerint csak az Egyesült Államokban folytatnak majd.

Fotó: Lockheed Martin ,
A szigetország 3 darab nullszériás F-35B-t rendelt, hogy alapos tesztelésnek vessék alá, melynek eredményei függvényében döntenek majd a nagyobb példányszámú megrendeléséről. Ám egyre bizonyosabb, hogy az F-35B-k közül csak ez a három tesztpéldány kerül az angolok kezébe, miután a Queen Elizabeth-osztályú repülőgép-hordozókra megrendelték az elektromágneses katapultrendszert, ezzel is jelezve, hogy a fedélzetén minden bizonnyal CATOBAR-üzemre alkalmas típust rendszeresítenek. Azonban az sem lenne meglepő, ha a derék angolok a végén még mind a két alváltozatból rendelnének.