Sínen a Jakok

Egyre jobban alakul a Jakovlev iroda által tervezett Jak-130-as sugárhajtású kiképző repülőgép sorsa, a sorozatgyártás alatt álló típus számára az oroszok szeretnének minél nagyobb vevőközönséget megnyerni. Épp ezért minden lehetőséget megragadnak a kéthajtóműves masina promotálására, így nem hagyhatták ki a dúsgazdag vevők lelőhelyét, a Dubai Air Show-t sem.

Egy vevőkör meghódítása érdekében a marketingesek nem restek nagyot álmodni, ez hatványozottan igaz az oroszokra, ha pénzszagot éreznek. A közel-keleti piacra való betörés érdekében az Irkut komolyan érvel gépük (a rivális Alenia Aermacchi M-346 ‘Master’ és BAE Systems Hawk 128 típusokhoz képest) alacsonyabb beszerzési költségei mellett, továbbá – némileg szubjektíven – sokkal nagyobb potenciált látnak benne, mint a konkurens gépekben.

Jak-130

A gépeknek könnyű csapásmérő feladatkörben is meg kell állniuk a helyüket. Természetesen ez a Jak-130-asnak nem okoz fejfájást. | Forrás ,

A típus mellett szól, hogy Jak-130-ast 2011 áprilisától üzemeltető az Orosz Légierő parancsnoka, Alexander Zelin tábornok újabb 65 gépre jelentett be vásárlási szándékot. Várhatóan még az idén megköttetik a szerződés, ám ezzel nem lesz vége a megrendeléseknek, a végleges számot 250-300 körülre teszik.

Az első és időig egyetlen exportmegrendelő, Algéria számára is jól alakulnak a dolgok. Bár géphiány miatt az algériai pilóták az Irkut telephelyén kapják meg az átképzést a típusra, a gyár még az év vége előtt leszállítja az első példányokat az afrikai ország számára.megrendelésre készülő Jak-130-asok első példányait.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Elindult a MiG-41 fejlesztése

Elindult a MiG-41 fejlesztése

ICBM tárazás orosz módra

ICBM tárazás orosz módra