Tegnapi nap kezdtek megjelenni kínai haditechnikával foglalkozó fórumokon olyan képek, melyeken JF-17 gépek látszanak, amint YJ-83K hajók elleni robotrepülőgépeket hordoznak a szárnyuk alatt. Valószínű, hogy ezek nem igazi fegyverek, hanem csak makettek, amivel a berepülést végzik. Mindenesetre komoly képességnövelést jelent majd Pakisztán részére a közeljövőben ezen fegyverek rendszeresítése.
Az YJ-83K (a K betü a légi indítású változatra utal) esetében kevés adat található a világhálón. Elvileg ez a szubszonikus YJ-82 valamelyest megnövelt hatótávolságú, a végső megközelítési szakaszban szuperszonikus sebességű (Mach 2) változata, melyet először 1999-ben mutattak be a nagyközönségnek. A C-803 exportnév alatt futó robotrepülőgép hatótávolságának az internetes források 250+ km hatótávolságot adnak meg – függően az indítóplatform jellegétől. Harci részének tömege 165 kilogramm, míg a fegyver teljes tömege meghaladja a 700 kilót is.
—–
Mackensen
Jó nagy cucc, ilyen kis gépen.
Érdekes lenne tudni, hogy mennyire csökkenhet hatótávolsága, különböző repülési profilokban?
Mi világítja meg a célt? Vagy más a rávezetés módja?
Ranezesre latszik hogy az „apuka” az EXOCET volt . A kinai ASuW raketak vagy tisztan aktiv radaros vagy kombinalt inra aktiv radaros iranyitoresszel rendelkeznek.
ez a gép képes a szupercirkálásra? Mármint terhelés nélkül.
Különben jó csúnya vas. Olyan mint valami F-16 szárny és vezérsík, F-18 beszívók, és egy (szerintem) egy Mirage 2000-re emlékeztető törzs házassága.
Mert ez az orosz F-16-os (Projekt-33) kínai kópiájának paki változata.
Galcom
Az ausairpowerneten találsz hasonló fegyverekről repülési profilfüggő hatótávolságokat. Szerintem alacsonyról indítva, valamivel több, mint a fele.
Mindenesetre szerintem elég súlyos lehet a fegyver. Vajon ha csak egyszerre egyet indít, nem borul ki a gép az egyensúlyából?
blogen, ennyi erővel lehet a roman IAR 95 fejleszése is:))
oroszos, inkább F-35 beszívók a DSI miatt
Ha van valkinek további infója a rakétáról megköszönném ha megosztaná velünk. Amit én találta, az közelít a o-hoz:(
Kíváncsi vagyok mikor jeleneik meg ez a gép az Iráni légierőben.
comandante ! Szerintem ez azon múlik, tud-e Kína gyártani vagy beszerezni megfelelő hajtóművet !
Akit érdekel frissült az iráni F14 cikk.
http://theboresight.blogspot.com/2009/07/iran-satellites-and-tomcats.html
Akit érdekel frissült az iráni F14 cikk.
http://theboresight.blogspot.com/2009/07/iran-satellites-and-tomcats.html
Hallottam egy érdekes elméletet. Mi szerin Iránnak fel kéne vásárolni a környező országokban elfekvő régi hajtóműveket és gépeket és az köré a J17-hez hasonló gépet építeni. De most úgy tűnik hogy a J85 jelzésű hajtóművet szeretnék gyártani vagy annak valamilyen módosítását.
Érdekesség hogy közben találtak egy tervet ami szinte teljesen hasonlít a j22-hez nézzétek csak:
http://72.233.92.162/attachment.php?s=af213dd76077d0a0d08b041ead6d5bad&attachmentid=64809&stc=1&d=1319527468
Azért ez mégis csak döbbenetesen hasonlít.
A j-85 öt nem csak akarják gyártani 4-5 éve már gyártják is.
Az RD-33ast gyártási jogát szeretnék megszerezni hogy az új képükbe azt tehessék (mert bár 2007-2008 ba vettek az Oroszoktól 50 RD-33ast azokat a 29eseikbe rakták vagy azoknak van tartalékba)
ja és RD-33asal terveztek egy f-5 ös továbfejlesztést is és az f-4 esekbe is 33ast szeretnének belemokolni.
http://www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2006_cikkek/vetor_richard.pdf
Akit érdekel, itt egy bemutató az RD-33-ról.
Azért az oroszok tudnak hajtóművet gyártani. ;)
Én ebben nem vagyok biztos. 2 ok is van. 1 Az irániak sokkal járatosabbak a nem orosz technikában. Az F14 esek nemfüstölnek mint a gyárkémény (legutolsó légi gyakorlaton voltak láthatók a MIG-29 -esek)ma sem pedig jó pár évesek.
Az állításomat a legutólsó hadgyakorlat videói is alátámaszttják.
http://www.youtube.com/results?search_query=IRIAF+%22Fadaian+Harim+Velayat+3&aq=f
az rd-33 ast a F-4 Phantom II. be szeretnék berakni a j-79 helyett és az f-5 klon Azarhkash-ba
a j-85 gyártásárol meg itt egy link http://www.youtube.com/watch?v=VYuF2HFW55E
es rD 33 menne shafaq/ba is
Hogy tud ez a gép (JF-17) ilyen „farnehézen” repülni? Még 1 kérdés: az iráni Vadmacskák mennyi G-t bírnak a nem épp fiatal sárkánnyal? Milyen besugárzásjelzői lehetnek, hogy ki tudja cselezni az amraamokat? Radar-keresztmetszetük miatt a Föld túloldaláról is befogja őket egy jó radar…
Szóval összességében: milyen lehet a harcértékük az US/izraeli gépekkel szemben?
Nem leszólni akarom a Vadmacskát, a maga idejében nagyon pipec gép volt, de azóta eltelt egy kis idő. Vajon lehetséges, hogy a perzsák telepakolták az ami sárkányt minden idegen cuccal? Fel lehet újítani a szárnymechanizációt? Nagyon ügyesek lehetnek, ha ez sikerült nekik…..
„a j-85 gyártásárol meg itt egy link” Az a link sajnos nem jó. Én ott nem látok J85 gyártást. Elég régi videó, és nagyon kevert. A videón kisebb turbinák gyártása (talán francia),gáz szállításhoz használt turbina (az valóban Iránban készül, a nemzeti turbina gyártó üzemben) az ira140 hajtóműve, valamint felújítások láthatók. Én is tettem be ide állítólagos turbina lapátokról gyártás alatti képeket, mint felújító üzem látogatásakor készültek, és a röntgenezési eljárás a videóban is látható volt. De lehet hogy csak rossz a szemem.
http://kulfold.ma.hu/tart/cikk/b/0/113710/1/kulfold/Radioaktiv_sugarzast_mertek_Europa_tobb_pontjan
Uppsz, valaki nem bírt magával, lehet nem véletlenek a török földrengések Anatólia keleti vidékein ?
Elvileg F-14-esekbe saját radart és rakétafegyverzetet raktak.
Ez kompatibilis más repülőtípusokkal is?
A fukusimai atomerőműből származó sugárzásról van szó! Érdekes hogy csak most kerül elő ez az ügy. Már rég óta köztudott hogy érint minket is az eset. Sajnos a széljárás miatt már röviddel az eset után mérhető volt a sugárzás.Érdekes hogy a légkörben Európa felé halad a szennyezés. A tengerben pedig az áramlatuk az USA felé viszik a sugárzást. A világhálón van 2 interaktív térkép ami mutatja a sugárzás irányát a légkörben és a tengerekben is.
Az a videó a turbinákról szól a kissebb turbinákról meg
a j85 méretei
hossz.:115-130 cm
átmérő.:45cm
egy nagyon kis méretű hajtómű
ha jobban megnézed a videót látod hogy nem csak felújítás van hanem új gyártás is.
És igen a videon szerepel még TV3-117 valami utasszálitó turbinája egy Lycoming T53 (ha jól látom) emellett robotrepülő turbina is.
Úgy repül ilyen ferdén, hogy épp leszáll. Vagy fel. Szerintem az impikkel szemben ócskavasak. Pont az elektronokai hiányosságok miatt csak célpontnak jók. Az amik is, és a zsidók is az első puskalövés előtt meg szokják nyerni a háborúkat. Ez komoly.
RD-33 „licenszét” megszerezték Kínától.
Ez nem a fukushimai azt mondják. Szerintem se, akkor ott bajnak kellett volna történnie, hogy megint szökjön.
Én ezt nem értem ha a Kínaiaknak megvan az RD-33 gyártás technologiája miért nem építették be jl-9 be (tudom az egy átalakított 21 es de ha már így áttervezték a hajtómű se ártott volna) kissebb súly nagyobb tolóerő kisebb helyen (a felszabaduló térbe meg elférne plusz elektronika és petróleum :))
Olvastam cikkben hogy a tartományokban elkezdték égetni a radioaktív hulladékot. Az erőműből is került a levegőbe és a tengerbe is rendesen. Az okosok szerint a felezési ideje ezeknek a sugárzó elemeknek elég rövid, ezért nem verik félre a dobokat. Lehet hogy ez az égetés sem volt jó ötlet.
@specialist
A JH-7/JH-7A esetében szinte biztos. Mint a kép is mutatja, négy darabot hordozzhat egyszerre. Ezen kívül szóba jöhet a haditengerészeti H-6 is.
http://cnair.top81.cn/missiles/C-802K1.jpg
Ha már tippelni kell JF-17 esetleges exportjáról az első akire voksolnék Egyiptom lenne. Ezen kívül érdemes megemljteni, hogy a Törökök felé is kacsingatnak. Ez felettébb érdekes mivel a Törökök ha jól tudom beszálltak már az F-35 programba…
Törököknél licenszbe készül folyamatosan a TAI-nál a Block 50+ F-16. Ahhoz képest a JF-17 semmilyen téren nem jelent előrelépést, sőt.
Az F-35-el meg nem is érdemes elkezdeni összehasonlítani.
Ezzel az aerodinamikai kialakítással erős kétségeim vannak az ~M2 sebeeséget illetően…
@comandante
A surázásos dolog kicsit azért fals. Ugyanis olyan kis aktivitások mérhetőek, hogy az emberi ésszel már szinte felfoghatalan. Az, hogy valami mérhető az még igen messze van a káros szinttől. Nem kicsit. Nagyon.
ez a gép képes a szupercirkálásra? Mármint terhelés nélkül.
Majdnem minden vadászgép képes rá a ’70-es évek nélkül kevés üzemanyaggal és magasan fegyvertartók nélkül. Az F-111F még alacsonyan is képes volt rá olyan t/w aránnyal, hogy azon más gép sírvafakadna…
(Az A és D változat elvileg magasan képs volt rá.)
Hallottam egy érdekes elméletet. Mi szerin Iránnak fel kéne vásárolni a környező országokban elfekvő régi hajtóműveket és gépeket és az köré a J17-hez hasonló gépet építeni. De most úgy tűnik hogy a J85 jelzésű hajtóművet szeretnék gyártani vagy annak valamilyen módosítását.
Teljesen elborult ötlet. Azt sem tudom, hogy hol kezdjem szétcincálni… :)
Ebbe is vannak titánrudak mint a harpoon-ba ?
Egyébként jól eltalálták ezt a rakétát, hatótávja igaz kevesebb 50 km mint a brahmos rakétának de legalább nem 3 tonna .
„Ebbe is vannak titánrudak mint a harpoon-ba ?”
Roni
Miert is kellenenek azok a titanrudak a Harpoonba ?
Ami a 2 M illeti internetes források említést tesznek róla, az eredeti cikkbe nem tettem be, ezzel admin egészítette ki az írást. Gondolom a jó szándék vezérelte, hogy minnél több a neten fellelhető infó bekerüljön a cikkbe és ezzel lehetőleg minnél kerekebb legyen. Ettől eltekintve a +1M nem elvetendő a repülés végső fázisában, miután az üzemanyag jó része elfogy és ezzel könyebbé válik a rakéta nem olyan agyrém ötlet, hogy elkezd „szupercírkálni”.
Kolombusz.
Egy szóval sem mondtam, hogy a Törökök bármilyen apró szándékukat is kimutatták, hogy bármit is kezdeni szeretnének ezzel a típussak. Azt írtam, hogy úgy tűnik mintha a kínaiak kacsintgatnának a törökök felé. Ha hi-lo kialakjtásban kezdenének gondolkodni a hi lenne az F-16 később F-35 vonal a lo pedíg a JF-17.
olyat olvastam, hogy mivel az USA nem száálít alkatrászt a Tomcathez, ezért el kezdtek saját cuccokat belerakni+importálni olyan országoktól amikadnak is nekik.
Az F-16 nem high, hanem inkább lo, legalább is annak lett tervezve az F-15 mellé. Ha ilyen kialakítást szeretnének, akkor a vegyes F-16 F-35 eléggé megfelel ennek.
comandante
Az új generációs RD-33-ok nem füstölnek csak a régiek és ha valóban vesznek hajtóműveket akkor nem az 1. gent fogják választani.Szerintem.
Ez egész valószínű, ettől eltekintve a hi lo relatív dolog:) Az F-35 is lo az F-22 képest…
Az USA-nak valóban az F-16 a lo, de a pakiknak az a hi és a JF-17 a lo. Hogy a törökök, hogyan döntenek, majd rajtuk múlik ettől még próbálkozzhatnak a pakik-kíniak az eladással.
Most jelent meg két friss videó az új függesztménnyel a szárnyak alatt.
http://www.youtube.com/watch?v=r-mw86g6s5o
http://www.youtube.com/watch?v=xbOQnvjQGGg