|

Új fegyverrel bővül a JF-17 arzenálja

Tegnapi nap kezdtek megjelenni kínai haditechnikával foglalkozó fórumokon olyan képek, melyeken JF-17 gépek látszanak, amint YJ-83K hajók elleni robotrepülőgépeket hordoznak a szárnyuk alatt. Valószínű, hogy ezek nem igazi fegyverek, hanem csak makettek, amivel a berepülést végzik. Mindenesetre komoly képességnövelést jelent majd Pakisztán részére a közeljövőben ezen fegyverek rendszeresítése.

FC-1 / JF-17 YJ-83K típusú robotrepülőgép makettekkel a szárnyai alatt | Fotó: kínai internet ,

Az YJ-83K (a K betü a légi indítású változatra utal) esetében kevés adat található a világhálón. Elvileg ez a szubszonikus YJ-82 valamelyest megnövelt hatótávolságú, a végső megközelítési szakaszban szuperszonikus sebességű (Mach 2) változata, melyet először 1999-ben mutattak be a nagyközönségnek. A C-803 exportnév alatt futó robotrepülőgép hatótávolságának az internetes források 250+ km hatótávolságot adnak meg – függően az indítóplatform jellegétől. Harci részének tömege 165 kilogramm, míg a fegyver teljes tömege meghaladja a 700 kilót is.

—–
Mackensen

46 hozzászólás “Új fegyverrel bővül a JF-17 arzenálja”

  1. ez a gép képes a szupercirkálásra? Mármint terhelés nélkül.
    Különben jó csúnya vas. Olyan mint valami F-16 szárny és vezérsík, F-18 beszívók, és egy (szerintem) egy Mirage 2000-re emlékeztető törzs házassága.

  2. blogen, ennyi erővel lehet a roman IAR 95 fejleszése is:))

    oroszos, inkább F-35 beszívók a DSI miatt

    Ha van valkinek további infója a rakétáról megköszönném ha megosztaná velünk. Amit én találta, az közelít a o-hoz:(

  3. Hallottam egy érdekes elméletet. Mi szerin Iránnak fel kéne vásárolni a környező országokban elfekvő régi hajtóműveket és gépeket és az köré a J17-hez hasonló gépet építeni. De most úgy tűnik hogy a J85 jelzésű hajtóművet szeretnék gyártani vagy annak valamilyen módosítását.

  4. A j-85 öt nem csak akarják gyártani 4-5 éve már gyártják is.
    Az RD-33ast gyártási jogát szeretnék megszerezni hogy az új képükbe azt tehessék (mert bár 2007-2008 ba vettek az Oroszoktól 50 RD-33ast azokat a 29eseikbe rakták vagy azoknak van tartalékba)

  5. Én ebben nem vagyok biztos. 2 ok is van. 1 Az irániak sokkal járatosabbak a nem orosz technikában. Az F14 esek nemfüstölnek mint a gyárkémény (legutolsó légi gyakorlaton voltak láthatók a MIG-29 -esek)ma sem pedig jó pár évesek.

  6. Hogy tud ez a gép (JF-17) ilyen “farnehézen” repülni? Még 1 kérdés: az iráni Vadmacskák mennyi G-t bírnak a nem épp fiatal sárkánnyal? Milyen besugárzásjelzői lehetnek, hogy ki tudja cselezni az amraamokat? Radar-keresztmetszetük miatt a Föld túloldaláról is befogja őket egy jó radar…
    Szóval összességében: milyen lehet a harcértékük az US/izraeli gépekkel szemben?

  7. Nem leszólni akarom a Vadmacskát, a maga idejében nagyon pipec gép volt, de azóta eltelt egy kis idő. Vajon lehetséges, hogy a perzsák telepakolták az ami sárkányt minden idegen cuccal? Fel lehet újítani a szárnymechanizációt? Nagyon ügyesek lehetnek, ha ez sikerült nekik…..

  8. “a j-85 gyártásárol meg itt egy link” Az a link sajnos nem jó. Én ott nem látok J85 gyártást. Elég régi videó, és nagyon kevert. A videón kisebb turbinák gyártása (talán francia),gáz szállításhoz használt turbina (az valóban Iránban készül, a nemzeti turbina gyártó üzemben) az ira140 hajtóműve, valamint felújítások láthatók. Én is tettem be ide állítólagos turbina lapátokról gyártás alatti képeket, mint felújító üzem látogatásakor készültek, és a röntgenezési eljárás a videóban is látható volt. De lehet hogy csak rossz a szemem.

  9. A fukusimai atomerőműből származó sugárzásról van szó! Érdekes hogy csak most kerül elő ez az ügy. Már rég óta köztudott hogy érint minket is az eset. Sajnos a széljárás miatt már röviddel az eset után mérhető volt a sugárzás.Érdekes hogy a légkörben Európa felé halad a szennyezés. A tengerben pedig az áramlatuk az USA felé viszik a sugárzást. A világhálón van 2 interaktív térkép ami mutatja a sugárzás irányát a légkörben és a tengerekben is.

  10. Az a videó a turbinákról szól a kissebb turbinákról meg
    a j85 méretei
    hossz.:115-130 cm
    átmérő.:45cm
    egy nagyon kis méretű hajtómű
    ha jobban megnézed a videót látod hogy nem csak felújítás van hanem új gyártás is.
    És igen a videon szerepel még TV3-117 valami utasszálitó turbinája egy Lycoming T53 (ha jól látom) emellett robotrepülő turbina is.

  11. Úgy repül ilyen ferdén, hogy épp leszáll. Vagy fel. Szerintem az impikkel szemben ócskavasak. Pont az elektronokai hiányosságok miatt csak célpontnak jók. Az amik is, és a zsidók is az első puskalövés előtt meg szokják nyerni a háborúkat. Ez komoly.

  12. Én ezt nem értem ha a Kínaiaknak megvan az RD-33 gyártás technologiája miért nem építették be jl-9 be (tudom az egy átalakított 21 es de ha már így áttervezték a hajtómű se ártott volna) kissebb súly nagyobb tolóerő kisebb helyen (a felszabaduló térbe meg elférne plusz elektronika és petróleum :))

  13. Olvastam cikkben hogy a tartományokban elkezdték égetni a radioaktív hulladékot. Az erőműből is került a levegőbe és a tengerbe is rendesen. Az okosok szerint a felezési ideje ezeknek a sugárzó elemeknek elég rövid, ezért nem verik félre a dobokat. Lehet hogy ez az égetés sem volt jó ötlet.

  14. @specialist
    A JH-7/JH-7A esetében szinte biztos. Mint a kép is mutatja, négy darabot hordozzhat egyszerre. Ezen kívül szóba jöhet a haditengerészeti H-6 is.

    http://cnair.top81.cn/missiles/C-802K1.jpg

    Ha már tippelni kell JF-17 esetleges exportjáról az első akire voksolnék Egyiptom lenne. Ezen kívül érdemes megemljteni, hogy a Törökök felé is kacsingatnak. Ez felettébb érdekes mivel a Törökök ha jól tudom beszálltak már az F-35 programba…

  15. ez a gép képes a szupercirkálásra? Mármint terhelés nélkül.

    Majdnem minden vadászgép képes rá a ’70-es évek nélkül kevés üzemanyaggal és magasan fegyvertartók nélkül. Az F-111F még alacsonyan is képes volt rá olyan t/w aránnyal, hogy azon más gép sírvafakadna…

    (Az A és D változat elvileg magasan képs volt rá.)

  16. Hallottam egy érdekes elméletet. Mi szerin Iránnak fel kéne vásárolni a környező országokban elfekvő régi hajtóműveket és gépeket és az köré a J17-hez hasonló gépet építeni. De most úgy tűnik hogy a J85 jelzésű hajtóművet szeretnék gyártani vagy annak valamilyen módosítását.

    Teljesen elborult ötlet. Azt sem tudom, hogy hol kezdjem szétcincálni… :)

  17. Ami a 2 M illeti internetes források említést tesznek róla, az eredeti cikkbe nem tettem be, ezzel admin egészítette ki az írást. Gondolom a jó szándék vezérelte, hogy minnél több a neten fellelhető infó bekerüljön a cikkbe és ezzel lehetőleg minnél kerekebb legyen. Ettől eltekintve a +1M nem elvetendő a repülés végső fázisában, miután az üzemanyag jó része elfogy és ezzel könyebbé válik a rakéta nem olyan agyrém ötlet, hogy elkezd “szupercírkálni”.

    Kolombusz.
    Egy szóval sem mondtam, hogy a Törökök bármilyen apró szándékukat is kimutatták, hogy bármit is kezdeni szeretnének ezzel a típussak. Azt írtam, hogy úgy tűnik mintha a kínaiak kacsintgatnának a törökök felé. Ha hi-lo kialakjtásban kezdenének gondolkodni a hi lenne az F-16 később F-35 vonal a lo pedíg a JF-17.

  18. Ez egész valószínű, ettől eltekintve a hi lo relatív dolog:) Az F-35 is lo az F-22 képest…
    Az USA-nak valóban az F-16 a lo, de a pakiknak az a hi és a JF-17 a lo. Hogy a törökök, hogyan döntenek, majd rajtuk múlik ettől még próbálkozzhatnak a pakik-kíniak az eladással.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.