Köszönhetően a Védelmi Minisztérium által a nyár folyamán életbe léptetett bázis-bezárásoknak és átszervezéseknek, bizonyos támaszpontok ezentúl több pénzügyi támogatáshoz jutnak majd. A Brit Királyi Légierő egységeinek általánosan egyébként nem kifejezetten kedvező megszorító csomag egyik nyertese a skóciai RAF Lossiemouth bázis és annak Eurofighter Typhoon vadászbombázói lehetnek. Amint az nemrég kiderült, az ottani századok egyenként 3,4 millió fonttal kapnak majd többet, valamint a jelenlegi kvótán felül további 300 repült órát is lehetőségük lesz teljesíteni a hajózóknak (természetesen összesítve, nem fejenként).
A Védelmi Minisztérium szerint ennek oka az, hogy Lossiemouth ezentúl nagyobb szerepet fog kapni, mint például RAF Leuchars, s mivel ezzel arányosan több lesz például az éleslövészet, a messzebb lévő lőterekre el is kell repülni. De hasonlóképpen távolabb kerülnek a Typhoonok a kis magasságú kiképző repülésekre alkalmas légterektől is.
Az iráni IRNA hírügynökség november 6-án közölt rövid cikkében beszámolt róla, hogy az Isfahan város közelében lévő Shahid Babaie légitámaszpont műszaki gárdája felkészült a Grumman F-14 Tomcat vadászrepülőgépek nagyjavítására. Ali-Reza Barkhor dandártábornok, bázisparancsnok a hírügynökségnek elmondta: több, mint 30 évvel a nemzetközi szankciók következtében beálló alkatrészellátás-hiány után fantasztikus teljesítmény, hogy a típus még mindig repül. Ez szerinte egyedül az iráni mérnökök és karbantartó technikusok szakértelmének köszönhető, akik képesek ellensúlyozni a szankciókat. Továbbá kiemelte, hogy a helyiek azon felül, hogy üzemeltették, még tovább is fejlesztették a külföldi technológiát, hozzáigazítva azt a modern kor igényeihez.
Most olvastam egy tanulmanyt amit egy Brit ex Royal NAVY admiralis irt. Sok okossag meg figyelemre melto dolog van benne, de ami igazabol megdobbentett az a szimpla matematikai levezetese annak hogy ( FIGYELEM )
2,3 Typhoon megvasarlasa es uzembeallitasa ( infrastruktura meg kikepzes stb ) annyiba kerul kereken mint egy TYPE 45 os uj rombolo.
Ami hab a tortan hogy a Typhoon jo esetben csak 2018 ban lesz teljes erteku vadaszbombazo, mig a TUPE 45 os azonnal es korlatozas nelkul bevetheto felszini felszin alatti legi es szarazfoldi celok ellen. is.
Kuruc71: nade próbálj meg felküldeni egy Type45-t 10000 láb magasba :-)
Ne má, egy tengerész szerint inkább hajót kéne venni mint repülőt? Azta! :-)
Azert van nemi potencial kulonbseg ( bar a dolog alma vs korte ) a DARING meg a TYPHOON kozott, es nem eppen a repcsi javara. Amugy ha kell akkor a DARINGvfel tud kuldeni egy ASTER-t vagy akar tuzatot is 10 000 labra vagy meterre.
:-))
Nemsokara itt lesz az uj ladikunk HMAS Choules ex HMS LARGS BAY . Mar alig varjuk.
Ugy nez ki hogy a FORGACS hajogyar ( Newcastle ) fogja a helihangart rafabrikalni meg par apro fazonigazitast elvegezni.
Tengo teruleten pletykak vannak. Minden es mindennek az ellenkezoje. Egy viszont biztos. A zoldek mar honapok ota hallgatnak.
Most akkor mi van az Asterek éleslövészetével? Nem 50%os volt az eredményük?
Vajon mit jelenthet a kor követelményeihez való igazítás? Kellenének szoftverfrissítések a legújabb felderítési adatokkal. Vajon ezt meg tudják vásárolni? Az összes radart (a Főnixekét is) zavarvédeni kell.
Különben is: nem járt még le azoknak a rakétáknak a szavatossága? Eddig is csak tenger felett működtek jól.
Szerintem, ha repülnek is a Tomcat-ek, akkor azok sajna fogatlan oroszlánokként repkednek! Nem hiszem, hogy ha az eredeti AWG-9 radar van még bennük, akkor azt az amcsik ne hack-elnék szerte szana a levegőből bármely Prowler/Growler fedélzetéről! Ugyan ez igaz a Phoenix rakétákra és az esetleges Hawk integrációra is. szvsz. :)
@gacsat
De. Csak mivel nincs support és garanciavesztés, ez senkit sem érdekel. A gépek bármilyen állapotban repületnek, legfeljebb a meghibásodás közi üzemidejük olyan amilyen. A gépek főbb szerkezeti elemei előbb utóbb menthetetlenül elöregednek, ahogy a hajtómű is. Mondjuk, a TF-30 – asszem még az van bennük – nem éppen a világ legkifinomultabb valamijei, de azok is elég viseltesek lehetnek…
El kéne küldeniük a maradványokat a MiGhez gyári nagyjavításra, és átfegyverzésre. 60 gépből talán tudnának 40et csinálni. Ennyire meg már érdemes is lenne felszerszámozni a gyárat. Vagy valami közös project. AESA radar, ilyesmi. Kapcsolt áruként meg megvenni a felderítési adatokból annyit, amennyit hajlandóak eladni.
Már a rakéták hajtóanyage sem lehet OK: Jó, ha nem önveszélyesek.
„egy tanulmanyt amit egy Brit ex Royal NAVY admiralis irt.”
és az jött ki, hogy jobb a hajó? Mik vannak.
Az Iráni nyilvános felújításokról egy kicsi
http://www.youtube.com/watch?v=rDGHQW-cQ1Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=eKZl5-4-mK0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jGc719NXDfM&feature=related
és érdemes a linkelt videokoldalsávjába tovább nézelődni
van F4 mig-29 és még sokminden légvédelmi és páncéltörő rakéták
radarok hajtóművek gyártása
Az Iran Aerospace research and industries és a Defence Industry of Iran part címűek nyilvános TV műsor volt Iránba 2007-2009-ig.
Elég jó betekintést nyújt a gyártás és felújítás fázisaiba érdekes.
1. A phoenix-eket rég ellövöldözték az Irak-Iráni háborúban. Szerintem csak pár darab maradhatott de azok sem bevethetők.
2. Eggyáltalán nem tartom kizártnak hogy orosz mérnökök és orosz berendezéseket integráltak a Tomcatekre. Esetleg orosz segítséggel újragyártották a kopó alkatrészeket…bár nem tudom meg-e éri nekik…
gacsat szerint:
2011. november 8. kedd @ 17:10
Mennyibe kerülhet 1 ilyen Tomcat ipari javítása, modernizéje, és áthajtóművezése? Nem lenne olcsóbb annál 1 vadi új Szuhoj akárhányas?
xx
Van egy olyan sejtésem hogy ennek hátterében inkább politikai indíttatás van. Irán el akarja hitetni a nyugattal hogy képes tartósan üzemeltetni ezeket a gépeket alkatrész ellátás nélkül is. Arról persze nem beszélnek és senki nem is tudhatja valójában hány repképes gép van és mennyi ebből a felfegyverzett bevethető harci gép vagy csak bemutató gépek a nyugatnak…:D
Szenzáció!!! :) :) :)
Iráni UAV-videó élőben….
http://img1.indafoto.hu/1/1/99121_08716ddaffb99ec9477c7ac2408d55e9/13754219_f64b0813677fd1336d86b52884b1a5e5_m.jpg
:) :) :)
Van itt érdekes cikk Iráni UAV fejlesztésről, érdekes olvasmány.
http://www.suasnews.com/2011/09/8080/iranian-national-uav-competition/
Az, hogy van, hogy Ámerika a nagy ellenség, de mégis az ő fegyvereik a favorit?
Januári F-14 http://www.youtube.com/watch?v=ViF5CYwwrJM 10 perctől van napjainkba
Ezen mutatják a szimulátort is http://www.youtube.com/watch?v=LCmTbJ1iAWg&feature=related
Nagyon érdekes:
http://csis.org/files/publication/111102_Iran_Gulf_Military_Balance.pdf
Egyébként a nagyokosok szerint 44 F14 üzemképes 2011-ben. Ez 14-el több mint 2009.
Fojamatosan újitják fel őket vannak videók a youtube-on.
ha a délutáni linkjeim oldalsávjába tovább nézelödsz a hátérbe látszik is néhány helyen a sárga F-14 az f-4 esek között és aazem az egyik videon az an-140 es gyártosorarol is látszik és van video 2007 es ahol szintén a mig ekkel de az még csak várja a szétszedést és átvizsgálást.
@comandante
Hát elég vicces idézetek vannak bene. Teljesen véletlenszerűen pont ezt szúrtam ki elsőre.
One of the most important actions taken in these drills was increasing the range of the anti-radar missiles mounted on Sukhoi-24 fighters… they hit the specified targets successfully.
The missiles enjoy a 100-percent precision capability, meaning that they can hit any target with a zero margin of error.” – Brigadier General Hossein Chitforoush, Iranian Air Force Lieutenant Commander, September 15, 2011
Hát igen én is olvastam. Azonban ezek az Iráni médiában megjelent és a dolgozatban átvett idézetek. Nyilván a nyilvánosságnak szánt mondatokat a helyén kell értékelni. Ez valahogy olyan ” tényleg nem sértésként” hogy a ” magyar hadsereg megfelel a várható kihívásoknak”.
De azt elismerheted hogy az oldalról ahonnét ez származik rendkívül érdekes dolgozatok találhatók. Engemet az döbbentett meg hogy esetleg beleférhet nukleáris csapás is ha Irán tovább nyakaskodik, és még sok más is. Nem tudom hogy ezek a gondolatmenetek menyire hivatalosak, de az biztos hogy tükröz 1 mentalitást. És ez 1 kicsit elszomorít. Másrészt érdekes hogy az oldalra 1 Iráni fórumon közzétett dokumentum alapján jutottam el. Tehát ezt az Iráni politikusok, és kormányzat szintjén is ismerik. Visszatérve a szu-24 gépekre, az biztos hogy jelentős erőfeszítéseket tettek a javításukra. Ami számomra érdekesség volt hogy állítólag van nekik 2400 km hatótávolságú robotrepülőgépeik is (KH55) a tanulmány szerint, amit viszont a fórumokon soha sem olvastam, illetve RF-4E amit AWACS-ként szerepel a tanulmányban szintén soha nem szerepel a fórumokban.
És mi cipelné a H-55-öt? Mostanában tűnt fel az a hír több helyen is, hogy anno vettek három ilyet az ukránoktól vagy belaruszoktól. Valaki még azt is hozzácsapja, hogy nukleáris robbanófejjel. (Erősen kétlem.)
A H-55 karbantartására tutira nem rendezkedtek be, sanszosan nem jók semmire.
Hát állítólag erre a szerepre a Szu-24 szánják, de én nem tudom hogy lehetséges ez egyáltalán.Itt van 1 kép de nem ismerném fel rajta:
http://www.iranmilitaryforum.net/index.php?action=dlattach;topic=446.0;attach=9159;image
Nincs rajta ilyen fegyver. Egy fegyver alkalmazása nem csak annyi, hogy sínre / bombazárra rakod…
http://www.ausairpower.net/Kh-55SM-Granat-2S.jpg
El sem férne sehol a Szu-24-en a hajtóműve miatt szerinem.
Én 40-50 perzsa H-55ösről olvastam.
Iran has launched no wars of choice in modern history, and its leadership adheres to a doctrine of „no first strike.”[10] The country’s military budget is the lowest per capita in the Persian Gulf region besides the UAE.[10
com
A képen 1ik sem H55ös. Különben több változata van. Stratégiai bombázókra tervezték.
Akkor mi? A H-55 család tagja. Mindegyiken alul van a hajtóműve, tároláskor nincs rajta tudtomal. Nem találok sem olyan rajzot, sem olyan képet, sem olyan 3D modellt a Lock On ban sem, ahol ne lenne rajta hajtómű. Biztos viccből modellezétk úgy Olegék, ahogy… :)
Egyébként amúgy is túl nagy egy Szu-24-hez.