Az idei évben harmadik alkalommal került elrendelésre a Cseh Légierő 4 EADS CASA C-295M típusú teherszállító gépének repülési tilalma. A mostani döntésre október 31-én került sor, az után, hogy október 30-án a Cseh Légierő egyik C-295-öse a spanyolországi Sevilla városából hazafelé térve leszállás közben csúnyán megtréfálta személyzetét. A csehek által kiadott sajtónyilatkozat tanúsága szerint leszállás közben egyrészt bemondta az unalmast a navigációs rendszer, majd ezt követően az egyik hajtómű is leállt.
[singlepic id=1843 w=584]
A gép személyzete sikeres leszállást hajtott végre 1 hajtóművel, a típus azonnali reptilalmát pedig nem sokkal később elrendelték. Mint említettük ez az idei harmadik ilyen döntés. Februárban egy repülés közbeni hirtelen magasságvesztés miatt, májusban pedig avionikai rendellenesség bekövetkezte miatt vesztegeltek a vizsgálatok ideje alatt az An-26-oskat váltó, Kbely-ben állomásozó gépek.
Én inkább a C-27J-t választottam volna !
Bárcsak ilyen problémáink lennének.
Személyes véleményem, nekem is a C-27.
Most ez tényleg egy ilyen problémás típus??? Mert a többi rendszeresítőtől én nem olvastam ennyi nyűgöt, mint a cseheknél…
Vagy szándékosan szívatják a csehek őket?
dalost:
Szerintem inkább arról van szó, hogy a csehek nyíltan beszélnek a felmerülő problémákról, szemben velünk. Természetesen nem akarom csökkenteni a típus hibáit. Amúgy nekem is a G.222 utód jön be.
Dalost:
A csehekre a többi eszközük kapcsán elég magas üzemeltetési kultúra jellemző, miért lenne ez a C-295 esetén másként?
Mi majd azért persze inkább a Spartant válasszuk, ez plusz egy érv.
Én szerintem meg legyen a C-295M mint a Spartan mert ha háborúba keveredünk a románokkal meg a szlovákokkal akkor ne hogy véletlen a saját gépünket löjjük le…:D
Félreértés ne essék! Én nem a gépet, vagy a cseheket védem! Csak furcsa, hogy a gép emlékeim szerint 13 országban áll hadrendben és tudomásom szerint csak a csehek nyűglődnek velük. Persze nem beszélve a szerencsétlenül járt lengyel gépről…