Bár a Lockheed C-130 Hercules típusú teherszállító repülőgép 40 éve már megúszott egy típusváltást és a ’90-es években a Super Hercules megjelenésével még életképesebbnek bizonyult, a több mint 50 éves konstrukciónak lassan ideje utódot keresni.
Arról már korábban is lehetett hallani, hogy a Lockheed Martin, a Boeing és a Northrop Grumman megkezdte a szélcsatorna-tesztjeit egy-egy „super-STOL”, azaz rendkívül rövid fel- és leszállópályát igénylő repülőgépnek, azonban most előkerült két fotó, mely a Lockheed Martin ‘Speed Agile’ névre keresztelt gépének 23 százalékosra kicsinyített makettjét mutatja. Íme:
A négyhajtóműves gép kistestvérét a tesztekhez két Williams FJ44 erőforrással szerelték fel. Nézzük mennyire hasonlít a korábban grafikákon bemutatott masinához.
Nos, a gép kialakítása igazán szemet gyönyörködtető, remélhetőleg láthatjuk majd az életnagyságú, működőképes példányát a Lockheed Martin üdvöskéjének, melyet a 2020 körül a Herculesek leváltására kiírandó tenderre tartogatnak.
Tiszta Avatar! :D:D
:)
Milyen kis pufok… tetszik ahogy kinez…
Mondjuk ahogy elnezem alacsony erzekelhetoseget akarnak neki, de az a ket hajtomu egesz szepen vilagithat :D, bar valoszinuleg kerul meg oda valami kesobb..
Milyen szépen bele illik a Lockheed lopakodó gépei közé,nem csak az autó gyáraknál él az egységes arculat mint dizájn elem meg ha már a csökentett észlelhetőség a jövő akkor miért ne legyen a szállító gép is az.
Sztem az orr-része inkább B-2-re hajaz
Az utolsó kép birodalmi erőt sugároz DD
Még ha az nem is harci gép.
Nekem az orr részről a Victor bombázó jut eszembe.
Ebben a gépben van, B-2, MV-22, F-22, F-35. Legalábbis első ránézésre…
Sztem polski-fiatra hajaz.
Furcsa dolog a dizájn a haditechnikában. Úgy kell tenni, mintha a termék megjelenésében csupán gyakorlatias jellemzők számítanának, termék pedig „véletlenül” jól is fest.
Persze a pályázatokat a cool kinzétek nyerik…